آموزش زبان انگلیسی کودکان و نوجوانان در خانه


آموزش زبان انگلیسی کودکان و نوجوانان در خانه

نگه‌داشتن کودکان و نوجوانان برای طولانی‌مدت در خانه خیلی سخت است؛ اما می‌توان از این تهدید بهترین فرصت‌ها را خلق کرد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سفیرمال، یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید آموزش زبان انگلیسی به کودکان و نوجوانان در خانه است.

کودکان و نوجوانان جز زمانی که مدرسه می‌روند و باید بخشی از زمان خود را به انجام تکالیف و تمرین کردن اختصاص دهند، در طول شبانه‌روز زمان زیادی دارند؛ اما معمولا این فرصت ارزشمند صرف بازی‌های کامپیوتری، کار کردن با گوشی و تبلت، تماشای طولانی‌مدت تلویزیون، اذیت کردن پدر و مادر یا جنگ‌ودعوا بین خودشان می‌شود.

حالا که شرایط کرونا نیز پیش‌آمده و تقریبا سال تحصیلی به‌صورت حضوری در مدارس نیمه‌ تمام مانده است، می‌توان گفت بچه‌ها بیشتر زمان خود را در خانه هستند، ولی برخی خانواده‌ها هیچ برنامه مشخصی برای پرکردن اوقات فراغت فرزندانشان ندارند.

اگر دقت کنید این روزها بازار لایوهای اینستاگرامی و وبینارهای مختلف داغ است. این موقعیت پیش‌آمده به‌خوبی به ما یاد داد که نه‌تنها می‌توان خیلی از کارها را به‌صورت دورکاری انجام داد، بلکه بسیاری از سرفصل‌های آموزشی را می‌توان به‌صورت آنلاین پیاده‌سازی کرد. در واقع موضوع آموزش در خانه با استفاده از بسترهای مختلف اینترنتی خیلی جدی گرفته شد.

همان‌طور که می‌دانید بهترین سن یادگیری زبان از کودکی است. اگر قطعه‌های این پازل را کنار هم بچینیم با تصویر خوبی مواجه می‌شویم که به ما نشان می‌دهد حالا بهترین زمان آموزش زبان انگلیسی کودکان و نوجوانان در خانه است؛ اما سوال اصلی اینجاست که چه روش‌هایی برای تدریس زبان انگلیسی به کودکان وجود دارد و آیا حتما باید خودمان دست‌به‌کار شویم؟

آموزش زبان انگلیسی کودکان و نوجوانان در خانه

چرا باید یادگیری زبان را از کودکی شروع کنیم؟

اما اولین سوالی که باید به جواب آن برسید و احتمالا زیاد آن را شنیده باشید این است که چرا باید یادگیری زبان را از کودکی شروع کنیم؟ یکی از مهمترین دلایل این است که کودکان آمادگی ذهنی بسیار خوبی برای یادگیری موضوعات جدید دارند.

ذهن و مغز آنها عاری از هرگونه مشغله‌های روزانه است و به همین دلیل تمرکز خوبی دارند. ضمن اینکه همین مسئله کمک می‌کند قدرت یادگیری آنها افزایش پیدا کند و بسیاری از مطالب را به‌راحتی به یاد سپرده و به یادآورند.

از سوی دیگر کودکان در سنین پایین کنجکاوی و انگیزه زیادی برای یادگیری مهارت‌های جدید دارند؛ بنابراین به‌خوبی می‌توان یادگیری زبان جدید را از کودکی شروع کرد.

نکته مهم بعدی این است که یادگیری زبان انگلیسی نیازمند تمرین زیاد است. چرا که این آموزش‌ها، فرّار بوده و در صورت تمرین و تکرار نکردن خیلی زود فراموش می‌شوند. چون کودکان زمان کافی دارند، درنتیجه به‌ خوبی می‌توانند در خانه از زمان خود برای آموزش، تمرین و تکرار استفاده کنند.

آموزش زبان انگلیسی کودکان و نوجوانان در خانه

روش‌های خلاقانه تدریس زبان انگلیسی به کودکان

به همان اندازه کودکان آمادگی پذیرش و یادگیری موضوعات جدید مانند زبان انگلیسی رادارند، ولی آموزش به آنها کار ساده‌ای نیست و باید از روش‌های خلاقانه و متناسب با سن‌شان استفاده کنید. برای این منظور روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه می‌بینید:

· آموزش موزیکال: یکی دیگر از روش‌های خوب برای آموزش زبان به کودکان، بهره‌گرفتن از شعر و موسیقی است. در این روش کودک به‌خوبی نکات آموزشی را فراگرفته و در ذهن خود نگه می‌دارد.

· آموزش و بازی: کودکان عاشق بازی کردن همراه با کنجکاوی و برنده شدن هستند تا انگیزه کافی داشته باشند. می‌توانید از بازی‌های مختلف برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان استفاده کنید.

· تماشای کارتون: دومین علاقه و سرگرمی مهم کودکان در سنین مختلف تماشای کارتون و انیمیشن است. همین روش کمک می‌کند تا بتوانید به شکلی جذاب و تعاملی به آنها زبان انگلیسی بیاموزید. ضمن اینکه انیمیشن‌هایی با اهداف آموزشی نیز تهیه‌شده‌اند.

بهترین منابع آموزش زبان انگلیسی کودکان و نوجوانان

حالا که تصمیم گرفتید از شرایط فعلی بهترین استفاده را برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان و نوجوانان ببرید، بدون شک با حجم انبوهی از تبلیغات، موسسات آموزشی و روش‌های مختلف سردرگم خواهید شد. برای آموزش اصولی و استاندارد زبان انگلیسی به کودکان و نوجوانان، با توجه به سن و سطح آنها منابع خوبی وجود دارد که در ادامه می‌بینید:

· کتاب‌های کودکانه: استفاده از کتاب زبان کودک یکی از روش‌های مرسوم برای این سیستم است؛ اما باید حواستان باشد این کتاب‌ها به‌صورت استاندارد و برای سطوح پایه طراحی‌شده باشند. چرا که صفحه‌آرایی و تصویرگری آنها در آموزش کودکان اهمیت بسیاری زیادی دارد.

· ویدئوهای آموزش زبان کودکان: محتوای ویدئویی موفق‌ترین و جذاب‌ترین نوع محتواست، چه برای سرگرمی و چه برای آموزش؛ بنابراین می‌توانید از ویدئوهای آموزشی بیشترین استفاده را ببرید.

· دوره‌ها و کلاس‌های آنلاین: حالا بهترین زمان برای یادگیری در خانه است. موسسات قدرتمندی چون سفیر آموزش‌های حرفه‌ای خود را در سطوح مختلف از راه دور ولی به‌صورت تعاملی برگزار می‌کنند. ضمن اینکه می‌توانید کتاب زبان کودک و ویدئوهای آموزش زبان کودکان که به‌صورت استاندارد و مطابق با جدیدترین متدهای آموزشی دنیا هستند، از فروشگاه سفیرمال تهیه کنید.

· استفاده از فلش کارت: فلش کارت‌ها یکی دیگر از بهترین منابع برای آموزش زبان انگلیسی هستند که باعث تقویت حافظه و یادگیری بهتر می‌شوند.

· اپلیکیشن‌های آموزشی: اپلیکیشن‌های ویژه‌ای برای آموزش زبان انگلیسی در سطوح مختلف از سوی منابع معتبر طراحی‌ شده‌اند که به‌راحتی می‌توانید برای کودکان و نوجوانان خود از آنها استفاده کنید.

در فروشگاه اینترنتی سفیرمال هر آنچه که برای آموزش زبان انگلیسی کودکان و نوجوانان در خانه نیاز دارید به شما ارائه می‌شود. فقط کافیست تصمیم خود را برای شروع قطعی کنید!

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی