مجاز شدن روابط جنسی با وجود کرونا


عدی شدن رابطه جنسی در هلند,رابطه زناشویی و کرونا,مجاز شدن روابط جنسی با وجود کرونا




مجاز شدن روابط جنسی با وجود کرونا

مجاز شدن روابط جنسی با وجود کرونا

پیشتر موسسه ملی بهداشت هلند از زوج ها خواسته بود از هم فاصله بگیرند اما حالا این موسسه توصیه کرده زوج های غیرمشکوک به کرونا در صورت تمایل دو طرفه با هم رابطه داشته باشند.

همزمان با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر وجود ویروس کرونا در ترشحات جنسی افراد مبتلا، "مؤسسه ملی بهداشت و محیط زیست هلند" (RIVM) با صدور یک دستورالعمل جدید به زوج‌هایی که 2 ماه گذشته را در قرنطینه خانگی سپری کرده‌اند، توصیه کرد در صورت تمایل دو طرفه بهتر است رابطه جنسی خود را از سر بگیرند.


مؤسسه ملی بهداشت و محیط زیست هلند" در ادامه سیاست‌های بازگشت به زندگی عادی و کاهش محدودیت‌های قرنطینه، به زوج های هلندی که 2 ماه گذشته را در خانه سپری کرده و علایمی مشکوک از ابتلای احتمالی به کرونا ندارند، توصیه کرده است، رابطه زناشویی خود را با احتیاط از سر بگیرند.


بر اساس توصیه این موسسه هلندی زوج‌هایی که هفته‌هاست در یک محیط مشترک و در قرنطینه خانگی زیر یک سقف با هم زندگی کرده اند اگر هر دو مایل به برقراری رابطه جنسی هستند و هیچ علایم مشکوکی ندارند، بدون نگرانی به زندگی عادی جنسی خود بازگردند.


عادی سازی روابط جنسی زناشویی در هلند


پیشتر این موسسه هلندی به همه زوج‌ها توصیه کرده بود از یکدیگر دور بمانند و حتی‌المقدور در دو اتاق جدا بخوابند.این توصیه جدید در حالی است که نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد ویروس کرونا می‌تواند حتی در ترشحات جنسی افراد مبتلا و ناقل وجود داشته باشد.

احتمالی که پیشتر بعید می‌نِمود و گمان می‌رفت ویروس کرونا تنها در قطرات تنفسی و بزاق که از طریق عطسه و سرفه ناقلان و مبتلایان درمحیط اطراف پخش می‌شود، منتشر می‌شود.


بسیاری از ناظران و روان‌شناسان درباره تاثیرات سوء قرنطینه‌های طولانی بر بهداشت روانی شهروندان هشدار می‌دهند؛ این هشدارها باعث شده دولت‌ها و نظام‌های بهداشتی درگیر مبارزه با کرونا آرام – آرام و با شیبی ملایم سعی در بازگشایی قفل‌های زندگی اجتماعی و عاطفی شهروندان بکنند.


چگونگی تداوم رابطه جنسی زوجین یکی از پیچیده‌ترین مسایلی بوده است که کمابیش طی ماه‌های گذشته تمامی جوامع درگیر بحران کرونا را درگیر خود ساخته و چون مسایل در این حوزه کمتر در عرصه عمومی مورد بحث گذاشته می‌شود، کارشناسان نگران تبعات روانی ناشی از روابط جنسی نابسامان و بلاتکلیف زوج‌ها روی سلامت روانی جامعه‌اند.

منبع: عصر ایران

این مطلب در تاریخ یکشنبه 27 اردیبهشت 1399منتشر شده است
اشتراک گذاری مطلب
مجاز شدن روابط جنسی با وجود کرونا مجاز شدن روابط جنسی با وجود کرونا مجاز شدن روابط جنسی با وجود کرونا
امتیاز:4.5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
19





نظر شما در مورد مطلب مجاز شدن روابط جنسی با وجود کرونا چیست
:نام
:ایمیل
نظر شما
عدد بالا چند است؟ ثبت نظر


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403