13 هزار لیتر الکل در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان تولید شد


13 هزار لیتر الکل در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان تولید شد

کرمان - ایرنا - رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان گفت: از نیمه دوّم اسفند سال گذشته تاکنوندر راستای مقابله با ویروس کرونا 13 هزار لیتر الکل در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان این دانشگاه تولید شده است.

به گزارش ایرنا، حسن رنجبرعسکری شامگاه شنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی؛ ضمن تبریک این روز افزود: اگر اصحاب رسانه بتوانند مسائل و مشکلات، پیشرفت ها و رشد و شکوفایی یک جامعه را به درستی انتقال دهند، نشان می دهد که در مسیر درستی قرار دارند و رسالت خود را به خوبی انجام داده اند.

وی ادامه داد: مهمترین مسئله فعلی جامعه جهانی شیوع کرونا است و این ویروس اقتصاد جهان را مختل کرده به طوری که تمام کشورها متأثر از آن هستند.

رنجبرعسکری تصریح کرد: دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان به عنوان عضوی از جامعه برای مقابله با ویروس کرونا وارد عرصه شد و تعدادی از شرکت های دانش بنیان این مرکز در راستای تولید الکل، مواد ضدعفونی کننده دست و ژل ضدعفونی کننده اعلام آمادگی کردند و دانشگاه نیز بودجه، فضا و امکانات را در اختیار آن ها گذاشت.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ابعاد جامعه متأثر از ویروس کرونا دانشگاهیان هستند که تعطیل شدند، برای اینکه دانشجویان از تحصیل عقب نمانند در حوزه مسائل آموزشی و پژوهشی فعالیت هایی را ادامه دادیم.

وی گفت: دانشگاه ولی عصر (عج) از سه سال قبل آموزش های مجازی را پیگیری و راه اندازی کرد و در این چند سال سرمایه گذاری های خوبی افزون بر ۷۰۰ میلیون تومان ( معادل نرخ امروز ۲ میلیارد تومان ) در این راستا انجام شد.

رنجبرعسکری افزود: سه هزار و ۲۰۰ دانشجو از آموزش های مجازی می توانند بهره مند شوند.

معاون آموزشی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان نیز گفت: در مهر ماه و بهمن ماه سال گذشته برای اولین بار توانستیم ۲۰ دانشجوی افغان را از کشور افغانستان و ۳۰ تبعه افاغنه مقیم ایران را جذب کردیم.

علیرضا طالبی زاده افزود: در زمان بحران کرونا دانشجویان افغانستانی در دانشگاه ولیعصر (عج) و تعدادی از دانشجویان افغانستانی دانشگاه آزاد بسته های بهداشتی شامل مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش را بین پنج هزار اتباع بیگانه توزیع کردند.

صندوق خیریه دانشگاه برای اجرای رزمایش مواسات راه اندازی شد

مسئول دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه ولیعصر (عج) نیز به برخی از فعالیت هایی که در راستای مبارزه با کرونا در این دانشگاه انجام می شود اشاره کرد و گفت: در زمان کرونا صندوق خیریه دانشگاه راه اندازی و مبالغی با همت دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی جمع آوری و بسته های معیشتی و کمک هزینه معیشتی بین نیازمندان دانشگاه توزیع شد.

حجت الاسلام مرتضی جمالی بیان کرد: یکی دیگر از فعالیت هایی که در حوزه مبارزه با کرونا در حال انجام است کمک های روحانیون در مباحث کفن و دفن مرگ و میرهای ناشی از کرونا بود.

وی گفت: در کنار این کار مرکز مشاوره ای راه اندازی کردیم و ائمه جماعت ما در بحث مسائل خانوادگی مشاوره می دادند؛ ضمن اینکه در بحران کرونا در فضای مجازی برای دانشجویان مباحث فرهنگی، مسابقات کتابخوانی و قرآن خوانی انجام می شود.

حجت الاسلام جمالی بیان کرد: سایت آموزش مجازی دانشگاهیان را در زمان بحران کرونا راه اندازی کردیم که ۱۸۵ عنوان درسی با حضور بهترین اساتید کشوری در مباحث سیاسی، اعتقادی، روانشناختی و تاریخی در آن تدریس می شود و خوشبختانه سامانه آموزشی مجازی معارف پاسخگوی بسیاری از سئوالات دانشجویان شد.

۵۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی به دانشگاه ولیعصر رفسنجان اختصاص یافت

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان نیز گفت: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی به تجهیز آزمایشگاه های پیشرفته و مرکزی این دانشگاه اختصاص یافت که ۳۰ میلیارد ریال آن جذب شده است.

سید حسین میردهقان اظهار داشت: تلاش چند ساله ای را دانشگاه با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت جذب بودجه برای تجهیز آزمایشگاه های پیشرفته و مرکزی این دانشگاه انجام داد که خوشبختانه با تصمیم وزارتخانه سال گذشته این تلاش به ثمر رسید.

وی ادامه داد: ۵۰ میلیارد ریال طی سال گذشته به دانشگاه به منظور تجهیز آزمایشگاه ها اختصاص یافت که ۳۰ میلیارد ریال برای تأمین دستگاه ها جذب شد و بقیه مبلغ هم چون بودجه های دانشگاه به صورت ابلاغی هستند به تدریج جذب می شود.

میردهقان گفت: ۲ سال است که تحقیقات بر روی روغن وُلک که مورد نیاز کشاورزان منطقه در حال انجام است و تحقیقات موثر و نتیجه بخش انجام دادیم که برای کشاورزان رفسنجان بازتاب خوبی داشت.

وی ادامه داد: سعی داریم آزمایشگاه مرکزی جامع راه اندازی و تجهیز کنیم تا بخشی از نیاز کشاورزان و صنعت را برآورده کنیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته مبلغ قرارداد طرح های پژوهشی ما با مراکز صنعتی اختصاص یافت سال های قبل مجموع مبالغ همیشه کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان بود که سال گذشته مقدار قراردادها به ۱۵ میلیارد ریال افزایش یافت.

میردهقان خاطرنشان کرد: در زمینه چاپ مقالات روند مناسب را داشتیم سال گذشته ۳۰۹ مقالهjcr و ۲۵۴ مقاله isi و ... چاپ از سوی اعضای هیئت علمی دانشگاه به چاپ رسید و میانگین هر عضو هیئت علمی ۲ مقاله است که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

وی در مورد تولید مواد ضدعفونی کننده جهت مقابله با ویروس کرونا هم گفت: روزانه یکی از شرکت های دانش بنیان دلیعصر(عج) ۱۵۰ لیتر ژل و ۱۵۰ لیترمحلول ضدعفونی کننده در حجم های ۶۰ ، ۱۲۰ ، ۱۵۰ و ۲۵۰ سی سی تولید دارد.

دانشگاه ولیعصر رفسنجان بیش از ۱۰ هزار دانشجو در بیش از ۳۰ رشته در حال تحصیل دارد و یکی از دانشگاه های برتر در کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید