اجرای 7 مجلس تعزیه با عنوان «سوگواره شبیه علی (ع)» در تالار اندیشه به مناسبت شب‌های قدر


 اجرای 7 مجلس تعزیه با عنوان «سوگواره شبیه علی (ع)» در تالار اندیشه  به مناسبت شب‌های قدر

زارعی با بیان‌اینکه 7 مجلس تعزیه با عنوان «سوگواره شبیه علی (ع)» در شب‌های قدر در تالار اندیشه حوزه هنری در حال اجرا است، گفت: هر شب حدود 20 هزار مخاطب به صورت مجازی این نمایش‌ها را دنبال می‌کنند.

خبرگزاری شبستان،گروه قرآن و معارف: «کورش زارعی»، در گفت و گو با روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: به مناسب شب های قدر مجلس تعزیه خوانی از 21 تا 27 اردیبهشت ماه هر شب از ساعت 21 و 30 دقیقه تا 23 و 30 دقیقه اجرا و به شکل زنده برای مخاطبان پخش می شود.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری افزود: هفت مجلس به وسیله یک گروه تلویزیونی و سه دوربین حرفه ای ضبط و به طور همزمان و زنده در آپارات، هیات آنلاین و آوای فاطمیه (متعلق به تعزیه خوانی ها) برای مخاطبان پخش می شود.

زارعی اضافه کرد: این هفت مجلس با حضور بزرگان، برجستگان و صاحب نامان این هنر اصیل از شهرهای اراک، تفرش، قم، قزوین و تهران که از خاستگاه های تعزیه ایران اسلامی هستند، به صورت حرفه ای اجرا می شود.

زارعی به موضوع مجالس تعزیه اشاره کرد و گفت: مجلس اول به نام حضرت مسلم ابن عقیل(ع)، شب دوم به نام دوطفلان مسلم و مجلس سوم به نام حربن یزید ریاحی اجرا شده و امشب در شب چهارم به نام حضرت عباس (ع) و در ادامه مجلس پنجم شهادت حضرت امیرالمومنین (ع)،، شب ششم با عنوان «بازار شام» و تعزیه هفتم نیز مربوط به عمربن عبدود است.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری افزود: تعزیه های در حال اجرا متناسب با فضا و حال و هوای ماه مبارک رمضان و امروز جامعه تهیه و تنظیم شده و هرشب آن نیز به یکی از سرداران شهید اسلام مانند شهید "حاج قاسم سلیمانی" ، شهید "ابومهدی" و دیگر شهدا تقدیم می شود.

زارعی به استقبال خوب مردم از مجالس تعزیه در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: هر شب حدود 20 هزار مخاطب در فضای مجازی داشته ایم که پس از هر مجلس، با پیام های خود احساساتشان را از دیدن یک تعزیه اصیل توسط برجسته ترین تعزیه خوانان کشور بازگو می کنند.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تصریح کرد: براساس وظیفه و احساس مسئولیت، همچنین نیاز مردم مومن و متدین ایران اسلامی در فضای خاص شیوع کرونا که امکان برگزاری مراسم ها در اماکن مذهبی محدود شد، استفاده از فضای مجازی و هنر اصیل تعزیه خوانی در دستور کار قرار و گرفت.

وی به قدمت تعزیه و تعزیه خوانی در کشورمان اشاره و خاطرنشان کرد: هفت مجلس طراحی شده در شب های قدر امسال با اجرای استادان این حرفه از شهرهای مختلف اجرا می شود و حوزه هنری نیز در پایان هر شب از اجراکنندگان تجلیل به عمل می آورد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس