استقبال از اولین جشنواره مجازی قرآن کریم در گلستان


استقبال از اولین جشنواره مجازی قرآن کریم در گلستان

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان از برگزاری اولین جشنواره مجازی قران کریم در استان خبرداد و گفت: تاکنون استقبال خوبی از این جشنواره شده است.

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید مصطفی حسینی واعظ در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: جشنواره مجازی قرآن کریم از سوی جبهه فعالان قرآنی استان گلستان و اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت(ع) این استان با همکاری اداره‌ کل تبلیغات اسلامی گلستان از ابتدای ماه رمضان در حال برگزاری است.

وی افزود: با توجه به اهمیت گسترش فعالیت های قرآن و عترت در بستر فضای مجازی این جشنواره راه اندازی شده تا در آموزش مجازی قرآن، اخبار و رویدادهای قرآنی، جشنواره، مسابقه و سرگرمی، معرفی آثار قرآنی، اجرای پویش های قرآنی، تلاوت قاریان ممتاز، معرفی استعدادها و ظرفیت ها و غیره موثر باشد.

حسینی واعظ با بیان این که استقبال خوبی از جشنواره شده است، ادامه داد: جشنواره قرآنی در بخش‌های تلاوت تحقیق، ایده‌های نوین قرآنی، تفسیر سوره مبارکه انبیا(ع) (نرم‌افزار حامیم)، کتابخوانی (تمثیلات حجت‌الاسلام قرائتی)، پیام قرآن (روزانه دو سؤال از یک جزء قرآن کریم) و نهج‌البلاغه (نامه ۳۱ وصیت به امام حسن(ع)) برگزار می شود.

وی با توضیح این که بخش مسابقه برای دو گروه سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال در نظر گرفته شده، گفت: در بخش ویژه کودکان این جشنواره شامل رشته‌های اذان‌گویی، تلاوت تقلیدی، نقاشی کارهای خوب، خوشنویسی سوره مبارکه قدر، نامه‌ای به امام زمان(عج) و عکس رمضان (تلاوت، نماز، سفره افطار و غیره) خواهد بود.

حسینی واعظ در مورد بخش ایده های نوین قرآنی عنوان کرد: محورهای فراخوان شامل ایده های خلاقانه، نوین، موثر و کاربردی در آموزش، تبلیغ و ترویج و انس با قرآن کریم در فضای مجازی با اولیت تدبر و فهم قرآن کریم، خانواده، مراکز قرانی مردمی و کودک و نوجوان است.

وی بیان کرد: اولین جشنواره مجازی قرآن کریم شامل ۱۰۰ میلیون ریال جوایز نقدی خواهد بود که در پایان برگزاری جشنواره (پایان ماه رمضان) به نفرات برتر هر رشته اعطا خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟