استاندار یزد: حل مشکلات در گرو همبستگی اجتماعی است


استاندار یزد: حل مشکلات در گرو همبستگی  اجتماعی است

یزد- ایرنا - استاندار یزد گفت: حل مشکلات فرهنگی و اقتصادی در گرو همبستگی اجتماعی و روحیه همدلی است که نمونه بارز آن در دوران هشت سال دفاع مقدس وجود داشت .

محمدعلی طالبی روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس افزود: باید برای گسترش همبستگی ملی که نیاز اساسی است همه افراد و سازمان‌ها بکوشند.

وی به اهمیت فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: باید با بهره‌گیری از فضای مجازی و اجرای برنامه‌های مناسب نسبت به انتقال مفاهیم دفاع‌مقدس به مردم و جوانان اقدام کرد.

به گفته وی ، باید برنامه‌های مختلف دوران دفاع‌مقدس به گونه‌ای طراحی و اجرا شود که همه افراد جامعه را پوشش دهد و همچنین موجب جلب اقشار مختلف در راستای اهداف نظام اسلامی شود.

استاندار یزد تاکید کرد: در وضعیت کنونی که شاهد بیماری کرونا هستیم باید امور فرهنگی دوران دفاع‌مقدس را در مسیر فضایی جدید با استفاده از ظرفیت‌های نوین برای تحقق اهداف مقدس تجربه کنیم .

طالبی به اهمیت پیگیری اعتبار لازم برای تکمیل باغ موزه دفاع‌مقدس توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری و پیگیری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سال‌جاری تاکید کرد.

این مسول همچنین ساخت یادمان شهیدان در شهرستان‌ها با همکاری و پیگیری فرمانداران و جلب مشارکت خیران به عنوان یک مطالبه و ضرورت تاکید کرد و گفت: باید برای ترویج فرهنگ شهادت و ساخت یادمان‌ها همه همکاری کنند.

طالبی همچنین به اهمیت همبستگی اجتماعی آحاد مردم در طرح‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: مردم ما تاکنون در تمام عرصه‌ها با همدلی و همبستگی در صحنه‌ها حضور داشته‌اند و باید این هدف و روحیه تداوم یابد.

۶۳ برنامه از سوم خرداد تا هفته دفاع مقدس

همچنین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس یزد گفت: برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در ۴۳ هفته متوالی از سوم خرداد تا ۲۷ اسفند سال‌جاری با همکاری مردم و مسوولان برگزار می‌شود.

سرهنگ منصور زارع افزود: ۶۳ عنوان برنامه برای این ایام پیش‌بینی شده که برای تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها ارسال شده و منتظر نظر و ارائه طرح‌های آنها در خصوص برگزاری مراسم‌ها هستیم .

این مسوول با اشاره به نامگذاری سال به عنوان جهش تولید گفت: تهیه و انتشار کتاب‌های ماندگار از فعالیت ۴۰ ساله دفاع مقدس و جهادگران در مبارزه با کرونا از دیگر مواردی است که باید به آن پرداخت.

زارع با اشاره به برگزاری کنگره استانی شهدا گفت: این کتاب‌ها با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌ها منتشر می‌شود و در این کنگره استفاده خواهد شد.

وی یاد و خاطره عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر را گرامیداشت و افزود: به همین مناسبت شب شعر و خاطره، یادواره شهدا، تجلیل از خانواده فرماندهان و رزمندگان و خانواده حوزه سلامت برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد همچنین تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام در تمام شهرستان‌ها، طراحی و نصب المان مقام زن در مرکز فرهنگی دفاع مقدس و همکاری ادارات برای تکمیل دانشنامه دفاع‌مقدس را خواستار شد.

ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

همچنین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های نوین و فضای مجازی به خصوص در شرایط کرونایی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام عباس زارع افزود:ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یک تکلیف بزرگ دینی و انقلابی است و باید همه مجموعه‌های فرهنگی با تمام توان برای تحقق آن بیش از گذشته فعالیت کنند.

وی اظهار کرد: برگزاری یادواره و یادمان شهیدان و برنامه‌های فرهنگی و هنری بر اساس شرایط با همکاری و پیگیری دستگاه‌های اجرایی بسیار ضروری است که همت همه را می‌طلبد.

مرکز فرهنگی دفاع‌ مقدس استان یزدی در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در کنار پارک آزادگان صفائیه احداث شد و شامل سه بخش محوطه،۲ طبقه گالری نمایشگاهی و مفهومی و ساختمان اداری است.

باغ موزه دفاع دفاع‌مقدس استان با ۱۶ هزار مترمربع زیربنا احداث شد که زیربنای ساختمان اصلی آن سه هزار و ۸۰۰ مترمربع است.

همچنین در گالری این مرکز، اسناد و مدارک و آثار حجمی از دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشته شده است.

ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس یزد از سال۱۳۸۶ شروع شد که تاکنون ۱۷۰ میلیارد ریال در این مورد هزینه شده است.

استان یزد سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب کرد، ۳۲۰ هزار بسیجی و افزون بر ۵۰ هزار رزمنده دارد که تعدادی از آنها در دوران دفاع‌ مقدس در جبهه‌های غرب و جنوب کشور حضور داشته اند.

این استان بر اساس سرشماری آبان ماه سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403