تب برفکی یا تلفات در حیات وحش اسدآباد مشاهده نشده است


تب برفکی یا تلفات در حیات وحش اسدآباد مشاهده نشده است

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد از گشت مشترک دامپزشکی به همراه محیط بانان محیط زیست شهرستان از منطقه حفاظت شده آلمابلاغ خبر داد.

عادل بصیری محمد پور اظهار کرد:باتوجه به اینکه انتقال بیماری تب برفکی به حیات وحش از طریق دام‌های اهلی صورت می گیرد، برای درگیر نشدن گونه‌های جانوری در مناطق تحت حفاظت محیط زیست به بیماری تب برفکی،اقدامات لازم برای پیشگیری و درمان این بیماری(به ویژه واکسیناسیون) در دام‌های اهلی اطراف مناطق حفاظت شده انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه گونه‌های غالب شهرستان شامل کل، بز، قوچ و میش می‌توانند به این بیماری مبتلا شوند، افزود: با پایش، مراقبت و اقدامات پیشگیرانه اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد در اطراف روستاهای منطقه حیات وحش در سال گذشته و امسال موردی از رخداد بیماری تب برفکی یا تلفات در حیات وحش شهرستان اسدآباد مشاهده یا گزارش نشده است.

وی در ادامه از معدوم سازی ۱۰۸ لاشه گوسفند عشایر در مراتع یکی از روستاهای شهرستان اسدآباد به علت مسمومیت با کود شیمیایی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به گزارش واصله در زمینه تلفات گله دام های عشایری در مراتع یکی از روستاهای شهرستان اسدآباد در ساعات اولیه با حضور در محل چَرای دام‌های عشایر در منطقه کوهستانی، کالبد گشایی و نمونه برداری از تعدادی دام‌های تلف شده انجام و به آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان همدان ارسال شد.

بصیری محمدپور تصریح کرد:باتوجه به اینکه در چندین نقطه از مرتع، ریخته شدن کود شیمیایی در اطراف بوته گیاهان محرز بود، نمونه گیری برای تشخیص نوع کود هم صورت گرفت.

وی افزود: باتوجه به اینکه صاحبان دام قصد فروش لاشه را داشتند، با حضور به موقع و تشخیص عدم مصرف گوشت توسط مسئول دامپزشکی، از عرضه لاشه های مسموم در بازار مصرف جلوگیری شد و دام های تلف شده در سریعترین زمان بصورت بهداشتی معدوم شد.

به گزارش روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد، از همان ساعات اولیه تا پایان معدوم سازی، مدیران دستگاه‌های اجرایی بخشداری مرکزی، امور عشایری، دامپزشکی، نیروی انتظامی ( پاسگاه چهاردولی و پلیس امنیت عمومی و یگان امداد) منابع طبیعی شهرستان اسدآباد در محل حضور داشتند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیشگیری از دیابت با این میوه