روایت هادی غفاری از پیش بینی بازرگان که درست از آب در آمد


روایت هادی غفاری از پیش بینی بازرگان که درست از آب در آمد

عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام گفت: بازرگان زمان محاکمه در دادگاه پهلوی گفت ما آخرین گروهی هستیم که با زبان قانون با شما صحبت می‌کنیم و بعد از ما مسلحانه با شما صحبت خواهند کرد که این پیش‌بینی هم درست درآمد.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز؛ هادی غفاری، عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام و نماینده ادوار مجلس، در رابطه با نقش آشتی ملی در حل مشکلات کشور گفت: آن چه که انقلاب اسلامی را پیروز کرد وحدت همه امت بود. وحدت یک امر انتزاعی و هوایی نبود و همه مردم اعم از متدین، مومن، نمازخوان، معمولی، باحجاب و بی حجاب، مقید به آداب اسلامی یا بی‌توجه به آداب اسلامی، همه اقشار اعم از بازاری، تاجر، دانشجو و زن و مرد و در مجموع همه با هم آمدند و یک کار عظیم، کردند.

این مبارز سیاسی دوران انقلاب افزود: در حال حاضر مردم متوجه نیستند و نمی‌دانند، این نسل سوم انقلاب است و نمی‌داند حکومت شاهنشاهی چقدر استحکام داشته و قدرت‌های غرب و غیرغرب تا چه اندازه با همه امکانات پشتیبان آن بودند و مردم توانستند چنین حکومتی را با سابقه دو هزار و پانصد سال شاهنشاهی به سقوط بکشانند. می‌خواهم بگویم این کار نشد، مگر با همت و وحدت همه مردم.

غفاری با تاکید بر ایجاد وفاق ملی تصریح کرد: اگر امروز متفکران نظام از نخبگان سیاسی گرفته تا آحاد مردم مایلند این نظام شاداب و قدرتمند بماند و قدرتش مورد اعتماد مردم باشد و مردم با جان و دل از نظامشان دفاع کنند، ضرورت آن است که همه مانند روزهای اول انقلاب در صحنه باشند و این در صحنه بودن، اتفاق نمی‌افتد مگر آنکه حکومت دست رد به سینه هیچ‌کس زده نشود. البته عده‌ای ممکن است مزدور بیگانه باشند که آنها حسابشان جداست و با آنها کاری ندارم.

عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام ادامه داد: اما اگر ثابت نشد فردی مزدور بیگانه است، بنابراین او از خود ماست و باید با آن کار کرد، میدان داد، حرمت قائل شد و آنها را در تصمیم گیری‌های کشور دخیل دانست. اگر این کار را کردیم نظام با شادابی بیشتری راه خود را ادامه خواهد داد اما اگر این کار را نکردیم در مسیر فاصله گرفتن از ارزش‌های متعالی قرار می‌گیریم که ممکن است، ناگهان از درون از بین برویم.

غفاری در مورد نقش آزادی زندانی‌های سیاسی در پروسه آشتی ملی خاطرنشان کرد: مردم باید در زمینه مسائل سیاسی آزادی بیان داشته باشند. در قانون اساسی فقط گروهی که مسلحانه علیه نظام قیام می‌کنند، از این قضیه مستثنی شدند. حتی در قرآن، در سنن پیامبر و ائمه این تعبیر وجود دارد. کسانی که به صورت غیر مسلحانه مخالفند، حرف دارند و یا اینکه مواردی را قبول ندارند، برای چه باید زندان باشند؟!

نماینده ادوار مجلس در پایان یادآور شد: به خاطر دارم بازرگان زمان محاکمه در دادگاه پهلوی گفت ما آخرین گروهی هستیم که با زبان قانون با شما صحبت می‌کنیم و بعد از ما مسلحانه با شما صحبت خواهند کرد که این پیش‌بینی هم درست درآمد و گروه‌های مسلحانه، علیه شاه قیام کردند. در حقیقت اگر شاه به مردم آزادی می‌داد و اجازه می‌داد حرف‌های خود را بیان کنند و تجمعات‌شان آزاد باشد، مردم که سرشان درد نمی‌کرد تخریب کنند. لذا مردم را آزاد بگذارید حرف بزنند و نقد و بررسی کنند؛ ما از نقد منصفانه هرگز ضرر نمی‌کنیم.

برنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس