برگزاری مراسم ترحیم در باغ رضوان خلاف قانون است/کمیته فضای مجازی تخلفات تورها را رصد می‌کند


برگزاری مراسم ترحیم در باغ رضوان خلاف قانون است/کمیته فضای مجازی تخلفات تورها را رصد می‌کند

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: مقرر شده نماز عید فطر به غیر از مصلی‌ها که تمرکز جمعیت بالایی دارند به صورت پراکنده در مساجد محلات با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در شهرستان‌هایی که از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت سفید هستند اقامه شود.

حجت‌الله غلامی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تبلیغ برخی از تورهای گردشگری در فضای مجازی، اظهار کرد: هر تور گردشگری که مبادرت به چنین تبلیغاتی در فضای مجازی می‌کند خلاف قانون عمل کرده است و مواردی که در فضای مجازی مطرح می‌شود لزوماً مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا نیست. بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا هتل‌ها باید با ظرفیت ۵۰ درصد کار کنند و دفاتر خدمات گردشگری هم از هفته پیش فعال شده‌اند و در حد ظرفیت هتل‌ها می‌توانند کار کنند.

وی افزود: کمیته فضای مجازی این موارد تخلف تورها را رصد می‌کند و تمام دستگاه‌های نظارتی عضو این کمیته هستند و با چنین تبلیغاتی در فضای مجازی و مسببان آن برخورد خواهد شد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، در خصوص مشاهده اعلامیه‌های مراسم ترحیم در سطح شهر و برگزاری چنین مراسمی، گفت: در ستاد مقابله با کرونا برگزاری مراسم ختم و ترحیم هنوز مصوب نشده است، و چند مراسمی هم که در باغ رضوان برگزار شده خلاف قانون بوده است که در این خصوص به مدیریت این آرامستان و شهرداری تذکر داده شده که از برپایی چنین مراسم‌هایی جلوگیری کنند و برخورد لازم را داشته باشند، فقط به صورت محدود چند نفر می‌توانند در مراسم تشییع جنازه شرکت کنند و مجاز به تجمع نیستند.

نماز عید فطر در شهرستان‌های سفید اقامه می‌شود

غلامی در خصوص برگزاری نماز عید فطر، اظهار کرد: مقرر شده نماز عید فطر به غیر از مصلی ها که تمرکز جمعیت بالایی دارند به صورت پراکنده در مساجد محلات با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در شهرستان‌هایی که از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت سفید هستند اقامه شود.

وی در خصوص روز قدس، تصریح کرد: روز قدس نیز بعد از نماز جمعه در شهرستان‌های سفید استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همان مساجدی که نماز اقامه شده است گرامی داشته می‌شود، اما در شهر اصفهان مراسمی نخواهیم داشت.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان در خصوص کیفیت برگزاری مراسم شب‌های قدر در استان، گفت: مراسم شب‌های قدر با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و به شیوه مطلوب در تمام استان اصفهان برگزار شد و تنها در یک یا دو مورد مشکلاتی وجود داشت که این موارد هم محسوس نبود.

غلامی در خصوص وضعیت بازگشایی رستوران‌ها، خاطرنشان کرد: در جلسه این هفته ستاد استانی مقابله با کرونا بازگشایی رستوران‌ها بعد از ماه مبارک رمضان بررسی می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا