عروسی و عزا جان خوزستانی ها را کرونایی کرد! / اینجا وضعیت قرمز است!


عروسی و عزا جان خوزستانی ها را کرونایی کرد! / اینجا وضعیت قرمز است!

رکنا : برگزاری مراسم عروسی و عزا مهم ترین عوامل ابتلای خوزستانی ها به ویروس کرونا اعلام شده است.

به گزارش رکنا ، سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: بسیاری از نمونه‌های مثبت کروناویروس در خوزستان، مربوط به موارد حضور در تجمعات و عدم رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی است.

دکتر سیدمحمد علوی با اشاره به اقدامات انجام شده در کنترل اپیدمی کروناویروس، اظهار کرد: غربالگری فعالانه و حداکثری در مراحل اول و دوم بسیج ملی مبارزه با کروناویروس، تشدید تست کرونا موارد شناسایی شده از طریق مراقبت فعال و تب‌سنجی و ویزیت پزشکان در مراکز ۱۶ ساعته در این راستا انجام شده است.

وی افزود: ردیابی موارد تماس با بیماران کرونا مثبت، در بین تماس خانوادگی، تماس بیمارستانی، تماس شخصی و در حین تردد از دیگر اقدامات همکاران ما بوده است.

اقدامات ضد کرونا

علوی گفت: انجام غربالگری در مراکز تجمع افراد پرخطر در مراکز نگهداری سالمندان، معتادین، محبوسین و کارگاه‌های کوچک، آموزش بهداشت به عموم مردم، اصناف، افراد پرخطر و کارگاه‌ها و مراکز صنعتی و تشویق و ترغیب آنان به رعایت موازین بهداشتی شامل شستن دست‌ها، فاصله‌گذاری فیزیکی، اجتناب از تجمعات ورزشی، عزاداری، عروسی و تردد در بازارچه‌ها و پاساژها از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی تیم‌های نظارت و پایش صنوف در قالب ۱۰۰ تیم، بیان کرد: این تیم‌ها با مشارکت نیروی انتظامی، سازمان صمت و بسیج نسبت به برخورد با متخلفان اقدام کرده‌اند.

سرپرست مرکز بهداست خوزستان تصریح کرد: اقدامات انجام شده، منجر به شناسایی منابع آلودگی یعنی افراد بدون علامت مبتلا به کووید ۱۹ و جداسازی آنها برای قطع زنجیره انتقال شده است.

علوی گفت: قبلا تنها از موارد بستری آزمایش گرفته می‌شد اما اکنون با انجام تست از موارد سرپایی، مشاهده می‌کنیم که تعداد بیماران سرپایی چهار برابر موارد بستری مبتلایان کرونا هستند.

علل اصلی افزایش موارد ابتلا به کرونا

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به علل اصلی افزایش موارد ابتلا به کرونا، تصریح کرد: کاهش حساسیت مردم بعد از بازگشایی صنوف و اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند و پایین بودن آمار ابتلا به کرونا در استان خوزستان، یک اطمینان کاذب و کاهش حساسیت در مردم به وجود آورد. در نتیجه، توصیه‌های بهداشتی به درستی رعایت نشد.

وی گفت: علی‌رغم ممنوعیت برگزاری مراسمات و تجمعات مردمی نیز این برنامه‌ها متاسفانه انجام می‌شد. بسیاری از نمونه‌های ما مربوط به موارد حضور در تجمعات و عدم رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022