تحویل خودرو همانند دهه 60 با قرعه کشی انجام خواهد شد!


تحویل خودرو همانند دهه 60 با قرعه کشی انجام خواهد شد!

بر اساس تغییرات جدیدی که وزارت صنعت اعمال کرده است، تحویل خودرو در برخی از طرح‌های فروش همانند دهه 60 با قرعه کشی انجام خواهد شد. بر اساس طرحی که از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام شده است، در آن چند بند بسیار مهم به چشم می‌خورد که احتمال دارد در آینده چالش‌هایی... نوشته تحویل خودرو همانند دهه 60 با قرعه کشی انجام خواهد شد!...

بر اساس تغییرات جدیدی که وزارت صنعت اعمال کرده است، تحویل خودرو در برخی از طرح‌های فروش همانند دهه ۶۰ با قرعه کشی انجام خواهد شد.

بر اساس طرحی که از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام شده است، در آن چند بند بسیار مهم به چشم می‌خورد که احتمال دارد در آینده چالش‌هایی را به وجود آورند. از شرایط جدید طرح‌های فروش خودروسازان می‌توان به حذف فروش فوری و جایگزینی با فروش فوق‌العاده، باطل شدن گارانتی خودروها در صورت عدم استفاده تا ۳ ماه، طراحی پلتفرم غیر قابل هک در سیستم فروش خودروسازان، محدود کردن سود مشارکت، قرعه کشی میان ثبت نام کنندگان و همچنین تعیین سقف قیمت فروش خودرو در بازار اشاره کرد.

انجام قرعه کشی برای تحویل خودرو

بهره‌گیری از قرعه کشی برای تحویل خودرو به مشتریان جزو طرح‌هایی محسوب می‌شود که در اوایل دهه ۶۰ از آن استفاده می‌شد؛ در واقع در آن زمان به دلیل این که برای خرید خودرو تقاضای زیادی وجود داشت و خودروسازان محصولات محدودی را به بازار عرضه می‌کردند از طرح قرعه کشی برای تحویل محصولات به مشتریان استفاده می‌شد. در این طرح از میان ثب ‌نام کنندگان قرعه کشی انجام شده و نام افرادی که از گوی قرعه کشی خارج شود، می‌توانند خودرو ثبت نامی خود را دریافت کنند.

اکنون با گذشت حدود ۴۰ سال از آن زمان باز هم وزارت صنعت به دنبال استفاده مجدد از سیستم عرضه با قرعه کشی است. خودروسازان برای اولویت‌بندی محصولات خود ظرف یک هفته بعد از پایان ثبت نام طرح قرعه کشی را با حضور مراجع نظارتی انجام خواهند داد و لیست انتخاب‌شدگان نیز از طریق سایت‌های خودروسازان ظرف مدت ۴۸ ساعت پس از پایان قرعه کشی اعلام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر