چگونه خانواده ای شاد داشته باشیم؟


چگونه خانواده ای شاد داشته باشیم؟

علاوه بر بچه داری، ازدواج موفق و حساب بانکی مطمئن چیزهایی دیگری هم هستند که می توانند به شما برای اینکه پدر و مادر خوشبخت تری در زندگی باشید، کمک کنند.

گروه ترجمه نی‌نی‌بان: براساس آخرین تحقیقات انجام شده در مورد بچه داری و خوشبختی، یک ازدواج موفق و خوشحال، یک حساب بانکی مطمئن و خواب خوب می توانند شما را پدر ومادری خوشحال و خوشبخت کنند. علاوه بر این موارد ولی چیزهایی دیگری هم هستند که می توانند به شما برای اینکه پدر و مادر خوشحال تر و خوشبخت تری در زندگی باشید، کمک کنند.

چگونه خانواده ای شاد داشته باشیم؟

1. مقایسه نکنید
مقایسه کردن خودتان و بچه هایتان با بقیه شما را ناراضی کرده و خانواده تان را با بدبختی روبرو می کند. تا جای ممکن از خانواده ای که دارید لذت ببرید و هرگز به اینکه بقیه چه کار می کنند، کاری نداشته باشید.

2. در زمان حال باشید
به هفته دیگر ، ماه بعد و سال آینده فکر نکنید. سعی کنید از لحظات با بچه هایتان در همین زمان لذت ببرید.

3. چشم انداز داشته باشید
درحالیکه در زمان حال زندگی می کنید، مهم است که برای آینده و اینکه چه کار می خواهید برای بچه هایتان انجام دهید، دیدگاهی داشته باشید. دیدگاه شما در نقش پدر و مادر و چشم اندازتان چیست؟ دقیق و مشخص بدانید چه می خواهید و فقط نگویید که می خواهم بچه هایم خوشحال و خوشبخت شوند. وقتی چشم انداز روشنی دارید، راحت می توانید شرایط متفاوت را با بچه هایتان کنترل کنید. همچنین تصمیم بگیرید که چه ارزش های را می خواهید در بچه هایتان ترغیب و تشویق کنید. مثلا اگر می خواهید بچه های دلسوز و دست و دلبازی داشته باشید، باید آنها را از کودکی در مراسم خیریه مختلف شرکت دهید.

4. ببخشید و بخشش بطلبید
وقتی بچه هایتان شما را اذیت می کنند، آنها را ببخشید و به آنها بفهمانید که آنها را می بخشید. وقتی شما اشتباهی می کنید، به اشتباهات خود اعتراف کنید و بخشش بخواهید. پدر ومادر بودن با حس گناه شما را به سمت و سوی اشتباهی می برد.

5. هر روز، روز جدیدی است
هر روز در زندگی ما روز جدیدی است که می تواند اشتباه دیگری در آن وجود نداشته باشد. ما پدر و مادرها اشتباهات زیادی مرتکب می شویم و آن گاه خودمان را برای مدتی طولانی گناهکار می دانیم. از مسایل عبور کنید. به هر روز در زندگی خود به عنوان روز جدید و شروع تازه ای نگاه کنید. این کار را برای خودتان و بچه هایتان انجام دهید.
6. کمک بخواهید
وقتی نمی دانید برای کنترل امور چه کار باید بکنید و مغزتان کار نمی کند، کمک بخواهید. شما تنها نیستید. خیلی از پدر و مادرهای دیگر همین حس شما را داشته اند و کار مشابهی انجام داده اند. نزد شخصی که می شناسید و اعتماد دارید بروید و از او کمک بخواهید.

7. بگذارید بچه هایتان خودشان باشند
از بچه هایتان انتظار نداشته باشید که از شما بهتر باشند. بچه های شما افرادی دیگری هستند و تلاش برای تغییر دادن آنها فقط موجب سرخوردگی و ناراحتی شما خواهد شد. از منحصر بودن بچه هایتان و از متفاوت بودن آنها لذت ببرید.

8. بازی کنید
نمی توانید تصور کنید که از بازی کردن چه حس شادی و لذتی به شما دست می دهد. این فقط برای بچه ها نیست. با بچه هایتان بازی های مختلف بکنید. اگر احساس می کنید که نمی دانید چه طور بازی کنید، می توانید مطالعاتی داشته باشد و شیوه های مختلف بازی با بچه ها را بفهمید.

9. مراقب خودتان باشید
بیش از حد در مراقبت از بچه هایتان غرق نشوید که از خودتان غفلت کنید. مراقبت از خود برای سلامت شما حیاتی است و تاثیر زیادی در نقش شما به عنوان پدر و مادر و وظایفتان خواهد داشت. از نظر روحی و فیزیکی از خودتان مراقبت کنید. دعا کنید، ورزش کنید، خوب بخورید، خوب استراحت کنید و مثبت بیندیشید. همه این موارد روی خوشبختی تاثیرگذار خواهد بود و شما را پدر و مادر بهتری خواهد کرد.

10. کمی جک بگویید.
اگر سعی کنید به همه چیز جنبه شوخی و خنده بدهید، خوشبخت تر خواهید بود. به دنبال خندیدن باشید و از چیزهای بامزه با بچه هایتان لذت ببرید. مسیر پدر و مادر بودن گاهی اوقات طولانی به نظر می آید. ولی خیلی زود می گذرد. لبخند بزنید، بخندید و از هرچه می توانید لذت ببرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت