لازمه یک دارایی امن چیست؟


فلز زرد که روزگار به دلیل خواص جادوی و ارزش ذاتی مورد توجه قرار داشت، اکنون به لطف عدم اطمینان و هراس از تورم، همچنان پرتقاضاست.

به گزارش سایت طلا به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست، در مواقع بحران، سرمایه گذاران برای کسب امنیت، بدنبال طلا هستند. همه گیری کووید۱۹ در روزگار کنونی ما نیز همین وضعیت را ایجاد کرده است. اما دلبستگی ما به طلا احتمالا بیشتر از اقتصاد است.

در روزگار قدیم، فلز زرد ویژگی های جادویی را از خود بروز می داد. این یادگار، برای بسیاری از سرمایه گذاران به میراث باقی مانده است. برخی از بزرگترین صندوق های محافظت در جهان در حدود دو برابر طلا است. از مشهورترین آنها می توان به مدیریت الیوت پل سینگر، مشاوران Caxton اندرو لند و دنی یونگ از الماس مرکز آسیا اشاره کرد.

به همین ترتیب، مدیران صندوق در هنگ کنگ سرمایه گذاران خرده فروش را ترغیب به گرایش بسوی طلا می کنند. به عنوان مثال، مشاوران جهانی ایالتی استریت، از تاریخ ۲۴ آوریل سهام زیادی را برای سهام SPDR Gold Gold ، بزرگترین صندوق مبادله طلا با حمایت طلای جهان در هنگ کنگ را به ۵ سهم در هر قطعه تقسیم کرده اند. این بدان معنی است که سرمایه گذاران عادی می توانند از بلوک های کوچکتر از این سهام استفاده کنند.

لازمه یک دارایی امن چیست؟

این کار به عنوان یک اقدام سرمایه گذاری بد نبود. از اواخر ماه مارس، زمانی که بازارهای سهام در اعماقی که از آخرین بحران مالی دیده نشده بود قرار داشت، طلا حدود ۱۵ درصد افزایش یافت. اما پس از آن، سهام مجدداً موقعیت خوب خود را بدست آورد. S P 500 نسبت به روند نزولی بازار در اواخر ماه مارس افزایش ۲۶ درصدی ثبت نمود و شاخص Hang Seng در طی مدت مشابه بیش از 10 درصد رشد داشت.

همواره این استدلال وجود دارد که زمانی که جریان دائمی پول نقد به بازار تزریق می شود،‌ طلا تنها راه نجات از شر تورم ناگوار و اجتناب ناپذیر است. اقدامات تسکینی نامحدود مشکلات بسیاری دارد که از جمله آن می توان به حباب دارایی، خطرات اخلاقی و انحراف بازارها اشاره کرد. این رویکرد همچنین زمینه ای برای حمایت هر چه بیشتر از ثروتمندان و مجازات افراد بدون دارایی می باشد. بدین ترتیب موجب تشدید نابرابری اجتماعی و اقتصادی می شود. واقعیت این است که بسیاری از سرمایه گذاران در مواقع شوک و عدم اطمینان باید به طلا آویزان شوند!

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

رژیم غذایی برای رفع کم خونی ناشی از فقر آهن | 11.3 هزار گوشی شیائومی Mi 10 5Gامکانات بینظیر، هزینه کمتر | 37.8 هزار بدهی ۱۱ میلیارد دلاری ایران/۴.۷ میلیارد دلار سررسید شد | 16.9 هزار افزایش قیمت طلا تا سقف ۲۰۰۰ دلار تا پایان سال ۲۰۲۱ | 8.3 هزار بازار ملتهب تلفن همراه/آخرین قیمت روز گوشی های سامسونگ، هواوی ،نوکیا و اپل | 55.3 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!