ایمن سازی مسیر ترانزیتی خوسف- طبس نیازمند اعتبار


ایمن سازی مسیر ترانزیتی خوسف- طبس نیازمند اعتبار

فرماندار خوسف گفت: مسیر ترانزیتی خوسف به طبس که به عنوان یکی از پرترددترین جاده‌های استان است که اعتبار زیادی برای ایمن‌سازی و احداث باند دوم نیازمند است.

محمد شفیعی فرماندار خوسف در گفت و با ایسنا، با بیان اینکه با سفر استاندار به شهرستان اعتبار خوبی جهت آسفالت راه‌های روستایی تخصیص داده شده است، گفت: در سال 98 راه‌های 6 روستا به طول 22 کیلومتر با اعتیاری بالغ بر 75 میلیارد ریال آسفالت شده است.

شفیعی اظهارکرد: روکش آسفالت 36 کیلومتر با اعتبار 30 میلیارد ریال از دیگر اقدامات صورت پذیرفته در سال گذشته بوده است.

فرماندار خوسف گفت: ایمن‌سازی وروردی روستای ماژان که از مصوبات سفر استاندار بود با همکاری دستگاه‌های متولی در حال اقدام است که این پروژه شامل ۲ کیلومتر جدول‌کشی، زیرسازی، احداث دو باند تند رو و دو باند کندرو و تامین روشنایی است.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 11 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز 8 میلیارد ریال برای روشنایی این مسیر اعتبار در نظر گرفته‌اند که امیدواریم تا پایان تابستان به بهره‌برداری برسد.

شفیعی تصریح کرد: 97 درصد جمعیت روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان از راه آسفالته برخوردار است که امیدواریم به زودی تمام روستاهای بالای 20 خانوار از راه آسفالته برخوردار شوند.

فرماندار خوسف افزود: با توجه به پراکندگی بسیار زیاد شهرستان و جمعیت کم میزان اعتبارات تخصیصی بسیار کم است و بسیاری از پروژه‌های بسیار مهم در حوزه راه بر زمین مانده است.

شفیعی خاطر نشان کرد: تکمیل جاده خوسف به نای بند از محل مجتمع گردشگری آبگرم لوت، خوسف به شهداد استان کرمان از طریق روستای معدن قلعه زری و تکمیل راه دسترسی به مجتمع فرهنگی مذهبی بلنجیر و تکمیل جاده مزار شاه سلیمان علی (ع) از دیگر پروژه‌های نیمه کاره در شهرستان است که برای تکمیل آنها نیازمند دریافت اعتبارات ملی هستیم.

شفیعی اظهارکرد: حدود 11 درصد جمعیت شهرستان در مناطق عشایری ساکن هستند که سالانه برای 1500 کیلومتر ایلراه عشایر طی دو مرتبه تیغ‌زنی و مرمت می‌شود.

فرماندار خوسف یادآورشد: در راستای اجرای طرح مسکن محرومین نیز 540 مسکن روستایی در شهرستان در حال احداث است که بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس