ائتلاف پایداری، چپ و مؤتلفه برای ترور قالیباف / اگر اصلاح‌طلبان در حکومت علی(ع) می‌زیستند!


اذعان بهزاد نبوی به تحریم انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان ، نشان داد که این مقوله واقعیت دارد و بایستی پیش از انتخابات مورد رصد تحلیلگران و امعان‌نظر رجال سیاسی قرار می‌گرفت...

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

مرثیه‌ای برای "تحریم خاموش انتخابات"

ائتلاف پایداری، چپ و مؤتلفه برای ترور "قالیباف"/ اگر اصلاح‌طلبان در حکومت علی(ع) می‌زیستند!

بهزاد نبوی، از چهره‌های ستادی جریان اصلاحات در بخشی از یک مصاحبه که خبرگزاری تسنیم آنرا منتشر کرد، با انتقاد از تحریم انتخابات از سوی برخی گروه‌های اصلاح‌طلب گفته است: برخی از اصلاح‌طلبان بر این باور بوده و هستند که کاهش مشارکت مردم در انتخابات مشروعیت آن را زیر سؤال خواهد بود در حالی که برای یک جریان اصلاحی که معتقد به حفظ اصل نظام و طبعاً مشروعیت آن و نهادهای تحت پوشش نظام است علی‌القاعده نباید کاهش مشروعیت انتخابات که به تضعیف نظام منجر می‌شود، خشنودکننده باشد".

او می‌افزاید: ثانیاً تاریخ انتخابات در جمهوری اسلامی نشانگر آن است که هیچ دوره‌ای به‌جز دوره اخیر مشارکت کمتر از 50 درصد نبوده است که در استاندارد جهانی نشانه عدم مشروعیت نظام نمی‌باشد حتی با مشارکت 42 درصدی این دوره از مجلس نیز در استاندارد جهانی قابل قبول است لذا تشویق مردم به عدم مشارکت یا حتی سکوت در این زمینه تنها سودش شکست اصلاح‌طلبان و میانه‌روها بوده و خواهد بود. "[1]

*متأسفانه طراحی بزرگ اصلاح‌طلبان برای "تحریم خاموش انتخابات"؛ در قبل از انتخابات مورد رصد آنها که باید، قرار نگرفت و توانست در کنار کارنامه بد اصلاح‌طلبان در اجرائیات کشور؛ سبب‌ساز تشویق کسانی از مردم به عدم حضور در انتخابات شود و کاهش مشارکت را رقم بزند.

ما در قبل از انتخابات و در قالب ده‌ها گزارش پیرامون این تحریم و این حرکت خدعه‌آمیز، به فضل الهی مطالب فراوانی را به مخاطبان محترم عرضه کردیم و به اطلاع آنها رساندیم که اصلاح‌طلبان با طرح جمله "رأی می‌دهیم اما لیست نمی‌دهیم"! چگونه مشغول تشویق به عدم حضور مردم در انتخابات هستند. [2]

این پروژه که حمایت لیدر اصلاح‌طلبان و شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را نیز با خود داشت [3] هیچ هدفی غیر از کاهش دادن مشارکت مردم در انتخابات و به تبع آن تقلّا برای مشروعیت‌زدایی از نظام اسلامی نداشت.

کار به آنجا رسید که حتی کسانی از اصلاح‌طلبان مثل تاجزاده و محسن صفایی‌فراهانی صراحتا اعلام کردند که رأی نمی‌دهند.

در این میان البته حزب کارگزاران و کسانی دیگر از اصلاح‌طلبان در انتخابات مشارکت جستند که در مابه‌اِزای این حضور، کسانی در جناح مقابل و در میان خواص کشور تصور کردند که این به معنی حضور چپ‌ها در انتخابات است... اما حقیقت این نبود و فرمان اصلی و سیاست کلی همان بود که توسط لیدر اصلاحات و شعسا اعلام شده بود و البته به هدف شوم کاهش مشارکت نیز نائل شد.

بدیهیست که اگر توجهات لازم به این مسئله مبذول شده بود و موجی از تقبیح اقدام جریان چپ در کشور به راه افتاده بود؛ بسا که شاهد اتفاقات تلخ نبودیم و در کمترین نتیجه، عاملان کاهش مشارکت که وضع موجود نیز ارمغان همان‌ها بود؛ مجبور به پاسخگویی در پیشگاه مردم می‌شدند.

قبل از بهزاد نبوی، محسن هاشمی نیز طی سخنانی گفته بود: اصلاح‌طلبان با عدم مشارکت در انتخابات "بی‌نتیجگی" خود را پوشش دادند. [4]

***

ائتلاف پایداری، چپ و مؤتلفه برای "ترور قالیباف"

ائتلاف پایداری، چپ و مؤتلفه برای ترور "قالیباف"/ اگر اصلاح‌طلبان در حکومت علی(ع) می‌زیستند!

همزمان با نزدیک شدن به روزهای آغاز به کار مجلس یازدهم، حملات فراوانی به سمت سرلیست انتخاباتی اصولگرایان شکل گرفته تا مانع از ریاست او بر مجلس یازدهم شود.

در همین زمینه، اسدا... بادامچیان، دبیر کل حزب مؤتلفه در گفت‌وگویی که همشهری‌آنلاین آنرا با مزاج کنایه به قالیباف منتشر کرد، با بیان اینکه حسن شهرت یکی از ملاک‌های ریاست مجلس است، گفت: فساد اقتصادی همواره لطمه‌های جدی به ریشه‌های اقتصاد کشور وارد می‌کند و به نوعی حق مردم در این فرایند به‌شدت تضییع می‌شود؛ بنابراین کسی که جایگاه ریاست مجلس گام دوم را کسب می‌کند باید همت عالی و اصلی‌اش ریشه کن‌کردن فساد باشد؛ لذا با این استدلال شایسته نیست در کارنامه خدمتی نامزدهای رئیس و هیأت رئیسه مجلس، حرف و حدیث و حاشیه و شائبه باشد.[5]

عباس عبدی هم در این رابطه به خبرآنلاین گفته است:‌ اصلا آقای قالیباف نماینده کیست؟ من نمی دانم واقعا. من در این مانده ام، من نمی فهمم ماجرا چطوری است.

او می‌افزاید: اگر من در این انتخابات بودم و رای آورده بودم غیر ممکن بود که پایم را در مجلس بگذارم. اصلا آبرویی برای آدم نمی ماند که با ۲۰ درصد مشارکت کننده اسم خود را نماینده مجلس بگذارد و کسی که الان دارد خودش را اینگونه معرفی می کند فردا می خواهد جلوی چه کسی بایستد و از حق چه کسی دفاع کند؟ این فرد چطور می خواهد شخصیت و اقتدار قدرتمندی داشته باشد. او اگر از جلوی شورای نگهبان رد شود سرش را پایین میگیرد تا مبادا برای او مشکلی پیش آید چون نمی تواند در مملکت کاری کند.[6]

ستاد جبهه پایداری نیز با مدیریت صادق محصولی جلسه‌ای را با عنوان "جلسه وفاق" با حضور مصطفی میرسلیم و برخی منتخبان مجلس برگزار کرد تا تکلیف رئیس مجلس یازدهم را مشخص کند.

جلسه و تعیین تکلیفی که ادعا شد قالیباف هم در آن دعوت شده اما این ادعا تکذیب شد.

یعنی در یک فرایند سیاست‌گذاری برای مجلس؛ سرلیست انتخاباتی اصولگرایان توسط جریانات بیرون از پارلمان حذف شد.

*مردم ایران، پیش از این و در جریان انتخابات سال 96 نیز شاهد شکل‌گیری همین ائتلاف سه‌جانبه علیه مدیریت جهادی و نماد آن یعنی محمدباقر قالیباف بودند.

ائتلافی که سه ضلع مثلث آن در ظاهر، هیچ تجانس گفتمانی ندارند اما در باطن، عکس‌های مشترک فراوانی با مرحوم هاشمی دارند و همواره می‌توان در ستاد تخریب قالیباف؛ آنها را رفیق گرمابه و گلستان یافت.

جدای از اینکه چرایی این واقعیت‌ها حتما باید مورد اقتراح خواص کشور قرار گیرد اما در مسئله مجلس یازدهم و ریاست آن رخدادهای عجیب‌تری قابل وقوع است...

عجیب از آن رو که تکلیف ریاست مجلس را سرلیستی قالیباف در انتخابات مشخص کرد اما عده‌ای قصد دارند این حقیقت بدیهی را مساوی با هیچ قرار دهند.

جالب است که در سمت دیگر ماجرا، اساساً هیچ چهره و کارنامه‌ای هم وجود ندارد که قابلیت هماوردی با آقای قالیباف را داشته باشد و از همین روست که برخی معتقدند این تقلای نمایشی برای رقابت بر سر ریاست مجلس؛ در واقع یک ائتلاف برای حذف قالیباف و دفن کردن مدیریت جهادی در ورودی پارلمان یازدهم است.

حقیقتی که شاهدیم دکتر الیاس نادران، از منتخبان مجلس یازدهم نیز در اشاره به جلسات جبهه پایداری و مؤتلفه برای ریاست مجلس به آن اشاره کرد و در یک توییت نوشت: "به دوستانی که توسط جناب پژمانفر دعوت و توسط آقای محصولی اداره می‌شدند عرض کردم که راه‌اندازی یک جمع فقط با هدف "نه به قالیباف" عملی ضد وحدت است. هرچند که دلیلی هم برای برای دعوت نکردن از قالیباف نداشتند.

تقلا برای دفن مدیریت جهادی در ورودی مجلس البته در حالی است که در کارنامه سراسر کارآمدی محمدباقر قالیباف به اذعان تمام دستگاه‌های نظارتی و قضایی کشور؛ حتی یک نقطه تاریک هم وجود ندارد.

بماند که عده‌ای در ماجراهایی مثل پلاسکو و "املاک نجومی" دوست داشتند آنچه که اصلاح‌طلبان می‌گویند درست باشد اما همین دو قضیه هم فی‌الواقع تبدیل به نمادهایی از توانمندی مدیریتی و پاک دستی قالیباف شدند و یک سند هم علیه قالیباف به اثبات نرسید.

این تراژدی البته در حالی است که مردم باید بدانند آنچه که قالیباف در ایجاد امنیت در شرق کشور، در گسترش توانمندی موشکی ایران و در طول 12 سال شهرداری پایتخت ایران انجام داد؛ از خدمات دوست و یار دیرین او یعنی سردار شهید سلیمانی در عرصه امنیت؛ هرگز کمتر نبوده است.

حال اینکه عده‌ای قصد دارند از تسرّی چنین کارنامه‌ای در فعالیت‌های مجلس جلوگیری کنند و به جای آن پیری و انحراف را جایگزین کنند؛ مقوله‌ای است که جز کلاهبرداری از مردم نام دیگری ندارد.

***

کارنامه انقلاب در برخورد با فساد و شیطنت جریان چپ

اگر اصلاح‌طلبان در حکومت علی(ع) می‌زیستند!

ائتلاف پایداری، چپ و مؤتلفه برای ترور "قالیباف"/ اگر اصلاح‌طلبان در حکومت علی(ع) می‌زیستند!

نجفقلی حبیبی، از فعالان اصلاح‌طلب طی یادداشتی در شماره پنجشنبه گذشته روزنامه دولتی ایران با اشاره به روش حکومتداری امیرالمؤمنین(ع) و عزم آن امام همان برای بسط عدالت نوشته است:

"در کشور ما نیز به لطف برقراری جمهوری اسلامی بسیاری از این اصول در قانون اساسی و قوانین جاری تجلی یافته‌اند. با این حال متأسفانه در اجرا چنان که باید به این اهداف دست نیافته‌ایم و شاهد واقعیت‌های غیرقابل دفاعی همچون فساد هستیم. حال آنکه حضرت علی وجود مخبران امین و راستگو را نه برای رصد مخالفان بلکه برای نظارت بر مسئولان و گماشتگان حکومت به فرمانداران خود توصیه می‌کند.

این است که تحقق حکومت عدل علی تنها به حرف و در گرو قوانین ابتر مانده و سازمان‌های ناظر جامانده از انجام وظایف‌شان نیست. خوب است در این روزهای ضربت خوردن و شهادت همه ما به نحوه انجام وظایف‌مان و انطباق آن با الگوی کاملی که از امیرالمؤمنین در اختیار داریم بیندیشیم و به اصلاح امور بپردازیم."[7]

*آقای حبیبی نیز متأسفانه مثل سایر دوستان خود! این حقیقت را به مردم نمی‌گویند که حتی در حکومت امیرالمؤمنین(ع) هم فساد رخ داد. [8]

حقیقتی که مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم خود به آن اشاره کردند.

حقیقت این شیطنت فلسفی و تاریخی باید مشخص شود که چرا کسانی با انکار تاریخ؛ به مردم نمی‌گویند که فساد از آنجا که یک امر نفسانی است؛ همواره و در هر حکومتی رخ داده و حکومت ضد فساد حکومتی نیست که در آن هیچ فسادی رخ ندهد بلکه حکومتی است که هرگز با فساد سازش نکند و برای برچیدن بسترهای آن، تقلایی همیشگی داشته باشد.

مقوله‌ای که شاهدیم نظام جمهوری اسلامی ایران، کارنامه‌ای مطلوب در قبال آن دارد و هیچ جرم کشف شده‌ای نیست که مجرمان آن در سرپنجه قانون و عدالت نظام جمهوری اسلامی گرفتار نشده باشند.

یعنی سؤال اینجاست که اگر اصلاح‌طلبان در حکومت امیرالمؤمنین(ع) یا امام مجتبی (ع) نیز حضور می‌داشتند آیا به صرف وقوع چند فساد؛ بلافاصله از غیر قابل دفاع بودن کارنامه حکومتی آن امامان همام هم سخن می‌گفتند!؟

غیر از این حقایق که به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان برای دمیدن بر آتش "فتنه اقتصادی" آنها را انکار می‌کنند؛ بیان این نکته نیز حائز اهمیت است که چنین یادداشتی در روزنامه ارگانی منتشر شده که صاحب‌اختیار بیش از 95 درصد بودجه و اجرائیات کشور است و عمده مفاسد رخ داده در کشور نیز در تیول او رخ می‌دهد.

این هم‌داستانی، محل تأملات بسیاری است...

***

1_ https://tn.ai/2265314

2_ mshrgh.ir/1035158

3_ mshrgh.ir/976402

4_ mshrgh.ir/1052469

5_ hamshahrionline.ir/x6n7H

6_ khabaronline.ir/news/1387630

7_ http://www.irannewspaper.ir/newspaper/page/7347/1/543257/0

8_ mshrgh.ir/1072074

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!