لغو برخی محدودیت‌های کرونایی در جمهوری آذربایجان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از قرارگاه ویژه مبارزه با کرونا در جمهوری آذربایجان، برخی از...

لغو برخی محدودیت‌های کرونایی در جمهوری آذربایجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از قرارگاه ویژه مبارزه با کرونا در جمهوری آذربایجان، برخی از محدودیت‌های قرنطینه‌ای در ۴ شهر بزرگ باکو، سومقاییت، گنجه و لنکران از ۲۹ اردیبهشت لغو می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، براساس این گزارش از این تاریخ لزوم دریافت اجازه خروج از منزل از سامانه وزارت کشور لغو، ورود به پارک‌ها و بوستان‌ها و بلوار‌های عمومی به شرط تجمع کمتر از ۱۰ نفر آزاد می‌شود رستوران ها، غذاخوری‌ها و مراکز پذیرایی هم به شرط ارائه خدمات به مشتریان از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۸ بعد از ظهر بازگشایی می‌شود. این محدودیت‌ها به استثنا شهر‌های باکو، سومقاییت، گنجه و لنکران در دیگر نقاط کشور قبلا لغو شده بود.

بنابر این گزارش از ۲۹ اردیبهشت در سراسر کشور موزه‌ها و نمایشگاه‌ها بازگشایی و ممنوعیت خروج افراد ۶۵ سال به بالا از منزل هم لغو می‌شود.

با وجود لغو بیشتر محدودیت‌هایی اشاره شده، محدودیت‌هایی همچون ورود و خروج به کشور به استثنا کامیون‌های حمل بار، ورود اتومبیل‌ها به استثنای ماشین‌های امداد و نجات، آمبولانس و فوریت‌ها و کامیون‌های حمل بار به شهر‌های باکو و حومه، سومقاییت، گنجه و لنکران همچنان برقرار می‌باشد.

تعطیلی همۀ مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، ممنوعیت برگزاری مراسم سنتی و عزا به استثنا مراسم دفن و نیز ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی، فرهنگی و ورزشی، فعالیت مراکز تفریحی خصوصا مراکز تفریحی ویژه کودکان، ممنوعیت فعالیت مراکز فرهنگی به استثنا موزه و نمایشگاه‌ها، فعالیت مراکز بزرگ تجاری به استثنا مغازه‌های فروش ارزاق و داروخانه‌ها، دیدار با بیماران بستری در بیمارستان‌ها وفعالیت مراکز ورزشی و باشگاه‌های ورزشی هم همچنان ممنوع می‌باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول