نقش راهبردی وسایل ارتباطی در بحران کرونا آشکارتر شد


نقش راهبردی وسایل ارتباطی در بحران کرونا آشکارتر شد

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در ماه‌های اخیر که ظهور بحران کرونا امکان ارتباطات فیزیکی را به حداقل رسانده است، نقش راهبردی فناوری‌های نوین ارتباطی بیش از پیش آشکار شده است.

نقش راهبردی وسایل ارتباطی در بحران کرونا آشکارتر شد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدرضا پورمحمدی، استاندار، با صدور پیامی به‌مناسبت ۲۷ اردیبهشت، روز جهانی ارتباطات، فناوری اطلاعات را وسیله‌ای برای تجارت، آموزش، ارائه خدمات و انتشار اطلاعات دانست. متن پیام به شرح زیر است:

بخش عمده‌ای از موفقیت‌ها در زمینه کنترل بحران کرونا، مرهون تقویت دانش فناوری اطلاعات و استفاده از ابزارهای آن در اطلاع‌­رسانی و فرهنگ‌سازی برای رعایت سبک زندگی جدید بوده است.

از این رو لازم است تلاش‌ها در حوزه ارتباطات، به‌ ویژه فناوری اطلاعات همگام با تحولات پرشتاب جهانی پیش برود تا در این عرصه حرفی برای گفتن داشته باشیم.

ارتباطات حوزه‌ای بسیار گسترده و پیچیده است که از قامت یک علم واحد فراتر رفته و شاخه‌های متعددی را شامل می‌شود و هر روز عرصه‌ای نو از آن پیش روی جامعه بشری گشوده می‌شود.

همین امر مسئولیت متولیان و فعالان این حوزه میان‌رشته‌ای و هنر علم را خطیرتر می‌کند؛ چنان‌که امروزه فناوری اطلاعات و شیوه‌های گوناگون استفاده از آن، به بخش جدانشدنی زندگی بشر تبدیل شده است و در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، به‌عنوان یکی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت شمرده می‌شود.

نفوذ شبکه‌های ارتباطی در تمامی ارکان اقتصادی و اجتماعی و فراگیری فناوری اطلاعات در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی، ارتقای روزافزون زیرساخت‌های ارتباطی را به امری اجتناب‌ناپذیر بدل ساخته است.

یکی از جنبه‌های مهم و تأثیرگذار حوزه ارتباطات مدیریت افکار و روابط عمومی است، بدیهی است که با تغییرات گسترده در حوزه ارتباطات، پیچیدگی‌های حوزه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی نیز افزون‌تر شده و امروزه دیگر مدیریت و اقناع افکار عمومی با الگوهای سنتی امکان‌پذیر نیست.

با توجه به اینکه شاخص امید، اعتماد و رضایت‌مندی عمومی، ارتباط تنگاتنگی با حوزه روابط عمومی دارد، طراحی و اجرای الگوهای جدید ارتباطی با محوریت شفافیت، تعامل و پاسخ‌گویی و با تأکید بر دسترسی آزاد به اطلاعات، مشارکت‌جویی و روشنگری، باید در دستور کار فعالان این حوزه قرار گیرد.

با تبریک روز جهانی ارتباطات به تمام فعالان حوزه ارتباطات، فناوری اطلاعات و روابط عمومی در استان آذربایجان شرقی، از تلاش‌های صورت گرفته در جهت ارتقای مشارکت و هم‌افزایی بین گروه‌های مختلف جامعه قدردانی می‌کنم و امیدوارم این تلاش‌ها در پیشرفت و توسعه همه‌جانبه استان مؤثر باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار