چرا فردین نقش مالک اشتر را بازی نکرد؟ / چرا فائقه آتشین، قطام نشد؟


چرا فردین نقش مالک اشتر را بازی نکرد؟ / چرا فائقه آتشین، قطام نشد؟

سریال «امام علی» در سال 1370 به کارگردانی داوود میرباقری ساخته شد، سریالی که می‌توان آن را یکی از بهترین سریال‌های تاریخی مذهبی دانست و همانطور که از نامش مشخص است با محوریت زندگی امام اول شیعیان حضرت علی (ع) ساخته شده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، انتخاب بازیگران سریال «امام علی» ماجرای جالبی دارد، سریالی که به نظر می‌رسد تهیه‌کننده و کارگردانش انتخاب‌هایی برای بازیگرانش داشتند که می‌توانست تأثیر مهمی در سرنوشت بسیاری از بازیگران پیش از انقلاب داشته باشد و ممنوع‌الکار بودن آن‌ها را از بین ببرد.

به گفته محمد بیک‌زاده تهیه‌کننده سریال «امام علی» در ابتدا قرار بود محمدعلی فردین نقش مالک اشتر را بازی کند. در واقع انتخاب اول عوامل تولید این سریال برای ایفای نقش مالک اشتر، محمدعلی فردین ستاره محبوب سینمای پیش از انقلاب بود. بیک‌زاده در گفت‌وگویی درباره علت عدم حضور فردین در این سریال اظهار داشت: برای خیلی‌ها مجوز بازی گرفتیم اما برای بازی فردین اجازه ندادند.

بیک‌زاده با اشاره به اینکه با محمدعلی فردین درباره تصمیمش صحبت کرده بود به ناامیدی این بازیگر فقید از عدم صدور مجوز برای ایفای نقش مالک اشتر اشاره کرد و گفت: فردین می‌دانست که برای بازی در این سریال به او اجازه نمی‌دهند.

اما بهزاد فراهانی بازیگر نقش معاویه روایت دیگری از عدم حضور فردین در این سریال دارد. او در گفت‌وگویی تأکید داشت که محمدعلی فردین خودش بازی در این نقش را نپذیرفت. فراهانی در گفت‌وگویی دلیل عدم حضور فردین را اینگونه مطرح می‌کند: «برای ارائه پیشنهاد حضور در این سریال نزد فردین رفتم و او گفت من هنرپیشه‌ای هستم که مردم با این عصا و رقصی که دارم دوستم دارند، شما از من می‌خواهید بیایم مالک اشتر شوم که شمایلی از مولا علی(ع) است؟ با این کار، من همان فردین سابق را هم خرابش می‌کنم، لذا نمی‌آیم.

در نهایت تهیه‌کننده و کارگردان این سریال به سراغ گزینه دومشان داریوش ارجمند رفتند که البته نمی‌توان بازی خوب ارجمند را در نقش مالک اشتر نادیده گرفت به طوری که بسیاری از منتقدان، کارشناسان و منتقدان معتقد هستند که مالک اشتر ماندگارترین نقشی است که ارجمند ایفا کرده است.

جالب است که عوامل تولید «امام علی» قصد داشتند برای ایفای نقش قطام از فائقه آتشین (گوگوش) استفاده کنند اما به گفته تهیه‌کننده این سریال، مجوز بازی فائقه آتشین در این سریال صادر نشد و آنها مجبور شدند ویشکا آسایش را جایگزین این بازیگر کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!