عجیب‌ترین مجازات خلافکاران +تصاویر


در این مطلب عجیب‌ترین مجازاتی که قاضیان برای متخلفین اعمال کرده اند، آورده شده است.

عجیب‌ترین مجازات خلافکاران +تصاویر

غالباً مجازات معمول برای مجرمان جواب نمی‌دهد و به متوقف کردن تخلف آن‌ها از قانون کمک نمی‌کند. در اینجا نقش برخی از قضات خلاق آغاز می‌شود که از قانون و انعطاف پذیری آن در اعمال مجازات‌های عجیب و غیرمعمول استفاده می‌کنند، نکته قابل توجه این که این مجازات‌ها غالباً موفق هستند.

در اینجا عجیب‌ترین مجازاتی که قاضیان برای متخلفین اعمال کرده اند، آورده شده است.

مجازات مأموران خطاکار پلیس

امنیّت و آرامش حاصل اعتماد به پلیس است، اما این موضوع دلیل نمی‌شود که پلیس‌ها در هر جایی از دنیا که باشند قانونی را که می‌کوشند اعمال کنند زیر پای بگذارند. در تایلند فرماندهان پلیس به فکر راه حلی برای متوقف کردن تخلفات احتمالی برخی عناصر پلیس افتادند و ایده عجیبی به فکرشان خطور کرد.

در سال ۲۰۰۷ میلادی، یک فرمانده پلیس در تایلند در مواجهه با رفتار‌های مخالف قانون برخی از نیروهایش، از مجازات عجیبی استفاده کرد، او به مأموران متخلف یک برچسب صورتی زد که روی آن تصویر «هلو کِیتی» شخصیت معروف ویژه کودکان نقش بسته بود، هرچند در ابتدای امر، این ایده با مخالفت‌هایی روبه رو شد، پس از چندی ایده‌ای هوشمندانه لقب گرفت و اهمال و تخلفات مأموران پلیس تایلند را تا حدّ زیادی کاهش داد.

سزای بدرفتاری با گربه‌ها

در یک ماجرای عجیب، «میشل مواری» از ایالت اوهایوی آمریکا، ۳۵۰ گربه را در یک جنگل رها کرد. خوشبختانه نگهبان یکی از پارک‌ها راهش به جنگل افتاده بود که گربه‌ها را پیدا کرد. او از قلاده‌های گربه‌ها متوجه شد که این موجودات دوست داشتنی صاحب دارند و برای نجات آن‌ها به سرعت از مسئولان زیربط تقاضای کمک کرد.

قلاده گربه ها، خانم مواری را لو دادند. در دادگاه، مواری باید بین دو حکم یکی را انتخاب می‌کرد: مجازات معمول و رفتن به زندان به مدت سه ماه و یا مجازات عجیب تر: دو هفته زندان، پانزده روز ماندن در خانه، کمک مالی به انجمن‌های حمایت از حیوانات، و نگهبانی از پارک، به علاوه گذراندن یک شب کامل (شب عید پاک) در جنگل، شبیه همان کاری که با گربه‌ها انجام داده بود، و تنها چیزی هم که اجازه داشت با خود ببرد، آب آشامیدنی و یک سیستم ارتباط ضروری بود. او حتی اجازه نداشت غذا، چراغ قوه و حتی وسیله سرگرمی با خود ببرد.

تابلوی شرم آور مجازات راننده عجول

رانندگان عجول که صبر ندارند، به طور گسترده‌ای در سراسر جهان منتشر شده اند. از جمله خانم «شینا هاردین» که در منطقه «کلیولند» در اوهایو آمریکا زندگی می‌کند. او ماشینش را پشت یک سرویس مدرسه‌ای که خیلی کند حرکت می‌کرد، می‌راند، سرویس مدرسه هر چند متر یکبار می‌ایستاد تا دانش آموزان سوار شوند. این امر باعث دیوانگی هاردین می‌شود و رفتار عصبی از او سر می‌زند و کم مانده بود یکی از بچه‌ها را زیر بگیرد. او برای عبور از سرویس مدرسه، ماشین را به سمت پیاده رو کج و از پیاده رو برای عبور استفاده می‌کند.

طبیعتاً خانم هاردین دستگیر می‌شود. قاضی تصمیم می‌گیرد تا درس بزرگی به خانم عجول بدهد، به همین دلیل هاردین محکوم به گرفتن یک تابلو می‌شود که روی آن نوشته شده بود: فقط یک احمق، ماشینش را در پیاده رو می‌راند تا از سرویس مدرسه جلو بزند. خانم هاردین باید دو روز کامل با این تابلو در خیابان‌های کلیولند رفت و آمد می‌کرد، به علاوه پرداخت جریمه و تعلیق گواهینامه رانندگی او از دیگر مجازات برای رفتار زشت و عجولانه خانم هاردین بود.

ماجرای او به این نقطه ختم نشد، عکس‌هایی از او در حین اجرای حکم منتشر شد که به نظر عین خیالش نبود و داشت سیگار می‌کشید و با فضای مجازی سرگرم بود. به همین دلیل قاضی حکم دیگری صادر کرد، صبح روز بعد هاردین تابلو را در حالی که بالا گرفته بود، در خیابان با تمرکز زیادی در حال راه رفتن بود.

روز‌های تعطیل عید میلاد در زندان

پرونده خانم «بتینا یونگ»، زن آمریکایی از ایالت اوهایو در سال ۲۰۱۳ به جرم فروش کارت‌های شناسایی و گواهینامه رانندگی جعلی و جعل مدارک برای مهاجران غیرقانونی به قاضی «هولبروک» سپرده شد.

قاضی برای مجازات خانم «یونگ» حکم خلاقانه‌ای صادر کرد و نام آن را «تعطیلات هولبروک» گذاشت، حکم او فقط یک زندان معمول نبود، بلکه خانم یونگ باید پنج عید میلاد در سال نو مسیحی را در زندان سپری می‌کرد، به عبارت دیگر، او طول این مدت، تحت مراقبت شدید و اقامت اجباری بود و با نزدیک شدن روز‌های جشن سال نو، یونگ به زندان انداخته و از جشن گرفتن و سپری کردن وقت در فضای عید محروم میشد، در بیرون از زندان هم اگر خطایی از او سر می‌زد پانزده سال حبس در انتظار او بود.

منبع: تابناک باتو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید