مدارس غیردولتی به سرعت به سیستم گرمایشی مجهز شوند


مدارس غیردولتی به سرعت به سیستم گرمایشی مجهز شوند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: 150 مدرسه غیردولتی باید در اولین فرصت به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شوند تا دغدغه‌ای از بابت حوادث ناگوار نداشته باشیم.


بهروز ندایی ۲۵ اردیبهشت در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: در کنار مقاوم‌سازی واحدهای آموزشی تجهیز این واحدها به سیستم گرمایشی مورد تاکید است که امیدواریم با همکاری نوسازی مدارس و نظارت‌های مستمری که انجام می‌شود واحدهای آموزشی فاقد سیستم گرمایشی ایمن به امکانات استاندارد مجهز شوند.
وی با بیان اینکه به هیچ وجه نباید در مدارس بخاری‌های گازسوز فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: این روند منجر به حوادث ناگواری می‌شود که ضرورت دارد در پیشگیری از آن دقت نظر بیشتری را داشته باشیم.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل به بازگشایی موقت مدارس در روزهای آینده اشاره کرد و گفت: این بازگشایی محدود و در حد رفع اشکال برای دانش‌آموزان خواهد بود و امیدواریم تمام پروتکل‌های بهداشتی و موازین بهداشتی رعایت شود.
در این جلسه مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز به فعالیت 527 مدرسه غیردولتی و 2 هزار و 200 مدرسه دولتی در سطح استان اشاره کرد و افزود: در این بین 150 مدرسه غیردولتی همچنان به سیستم گرمایشی استاندارد و مناسب مجهز نشده‌اند.
احمد ناصری اظهار کرد: برای صاحبان این مدارس ضرب‌العجل یک ساله در نظر گرفتیم و قرار است تا تابستان سال آینده همه واحدهای آموزشی استان اعم از مدارس دولتی و غیردولتی به پکیج و سیستم گرمایشی یکپارچه مجهز شوند.
وی خاطرنشان کرد: در کنار این امر با احداث واحدهای آموزشی و نوسازی و مقاوم‌سازی مجموعه‌های آموزشی در شهرهای مختلف سعی بر این است تا از تراکم دانش‌آموزان کاسته شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در سه شهرستان اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر با تراکم دانش‌آموزان روبرو هستیم که انتظار می‌رود تا مهرماه بخشی از واحدهای آموزشی نیمه تمام تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
ناصری در پایان ضرورت تک شیفتی شدن مدارس هیئت امنایی را با هدف ارتقای کیفیت آموزشی در این مدارس یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم در دو سال آینده همه واحدهای آموزشی در استان به صورت تک شیفت اداره شود تا بساط مدارس دونوبته برچیده شود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید