نماز اول وقت در کنار نماز امام زمان(عج) بالا می‌رود


 نماز اول وقت در کنار نماز امام زمان(عج) بالا می‌رود

امام جمعه موقت تهران گفت: زمانی که نماز ما در اول وقت با نماز امام زمان(عج) همراه ‌شود خدای متعال نماز ناقص ما را با نماز کامل امام زمان(عج) بالا می‌برد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» به مناسبت ماه مبارک رمضان در شرح دعای ۴۴ صحیفه سجادیه که به صورت مجازی در حوزه علمیه امام خمینی برگزار شد، گفت: از جمله دعاهای مستجاب صلوات بر پیامبر(ص) و اهل‌بیت ایشان است، زمانی که ما به پیامبر(ص) صلوات می‌فرستیم ایشان به درگاه الهی آمین می‌فرمایند و صلوات ما قبول واقع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه صلوات بسیار اهمیت دارد، عنوان کرد: زمانی که ما صلوات می‌فرستیم خدای متعال، پیامبر(ص) و همه فرشتگان الهی نیز برای ما صلوات می‌فرستند؛ به همین دلیل امام سجاد(ع) با فرهنگ‌سازی تلاش دارند که مومنان به هر بهانه‌ای صلوات بفرستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فراز هشتم دعای ۴۴ صحیفه سجادیه، بیان کرد: امام در این بخش دعا از خداوند درخواست می‌کنند که بارالها ما را به اوقات نمازهای پنج‌گانه واقف کن که با آگاهی غافل و جاهل نباشیم و وقت نماز و حدود یا همان احکام آن را رعایت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با استناد به روایتی از امام صادق(ع) اظهار کرد: نماز چهار هزار احکام دارد؛ شاید چهار هزار گرایش و میلِ حیوانی در وجود ما دارد که بسیاری از آنها برای ما مکشوف نیست، نماز اگر نماز باشد این گرایش و امیال را از بین می‌برد.

وی با بیان اینکه ما باید نسبت به واجبات نماز آگاهی کسب کنیم، ابراز کرد: فراگیری احکام نماز، رعایت خشوع و خضوع در نماز و اوقات نماز آن از جمله چیزهایی است که ما باید فرابگیریم، عمل به دستورات الهی در این زمینه درمان دردهای درونی ما است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فراز دیگری از دعای ۴۴ صحیفه سجادیه، بیان کرد: حضرت در این بخش دعا از خداوند درخواست می‌کنند که نماز کسانی را به ما عطا کند که در آن خطا نکردند به حقیقت نماز رسیدند و با آن درجات و مراتب کمال برای تقرب الهی را طی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با تاکید بر اینکه آشنایی با ارکان نماز جزو وظایف نمازگزاران است، گفت: وقت‌شناسی، قبله‌شناسی، طهارت و پاکیزگی، خضوع و خشوع در نماز و بسیاری مسائل دیگر درباره نماز را باید فرا بگیریم و از غافلان نباشیم.

وی افزود: امام سجاد(ع) نکاتی را در مورد نماز مطرح فرمودند که یکی از مهم‌ترین‌ آنها رعایت وقت فضیلت نماز است، خداوند متعال در اذان با «حی علی الصلاة» دستور به عجله برای نماز اول وقت دارند. شتاب برای نماز اول وقت جزو وظایف ایمانی است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در روایات بسیار بر رعایت وقت فضیلت نماز تأکید شده است، ابراز کرد: ملکی که منتظر است ما نماز بخوانیم، اگر در اول وقت نماز خواندیم آن ملک ما را دعا می‌کند و می‌گوید ان شاء الله خدای متعال تو را مراعات و حفظ کند که مرا حفظ کردی، اما اگر آخر وقت بود فرشته نفرین می‌کند، چون او را معطل گذاشتید.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: زمانی که نماز ما در اول وقت با نماز امام زمان(عج) همراه ‌شود خدای متعال نماز ناقص ما را با نماز کامل امام زمان(عج) بالا می‌برد.

وی با اشاره به تاکید بزرگان درباره نماز اول وقت، گفت: مرحوم آقا شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی از اوتاد و اولیاء الهی ‌فرمودند سه عمل کثرت صلوات، احترام به سادات جلیل القدر و نماز اول وقت، انسان را با تضمین عاقبت به خیر می‌کند؛ مرحوم آیت الله بهجت فرمودند نماز اول وقت یکی از اسباب عاقبت به خیری است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد