توصیه رهبر معظم انقلاب به مسئولان برای خواندن دعای بیستم صحیفه سجادیه


توصیه رهبر معظم انقلاب به مسئولان برای خواندن دعای بیستم صحیفه سجادیه

بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار ثابت رمضانی با مسئولان و مدیران ارشد کشور را از نظر می‌گذرانید.

توصیه رهبر معظم انقلاب به مسئولان برای خواندن دعای بیستم صحیفه سجادیه
هرسال یکی از دیدار‌های ثابت رمضانی رهبر معظم انقلاب، دیدار با مسئولان و مدیران ارشد کشور است. بیانات ایشان در این دیدار‌ها از جهات مختلف حایز اهمیت است. معظم له پارسال نیز نکات مهمی بیان کردند که یکی از محور‌های آن تاکید بر رعایت تقوا بود، اما از منظری متفاوت؛ ایشان فرمودند:

باید مراقبت کنیم، تقوا به خرج بدهیم. کارگزار حکومت، مبتلا به ارتباط نزدیک با حقوق مردم است؛ اگر چنانچه بی‌تقوا باشد، حقوق مردم پامال خواهد شد، آن وقت دیگر قابل جبران نیست؛ حالا فلان کار خلاف شخصی و ظلم به نفْس را که انسان انجام می‌دهد، خب توبه می‌کند، بعد یک جوری جبران می‌شود، امّا وقتی حقوق مردم پامال شد، چه جوری انسان می‌خواهد این را جبران کند؟

این را به عنوان یک تعهّد مدیریّتی در نظر بگیرید؛ جنابعالی که می‌خواهید کسی را به یک جایی منصوب کنید، یک کاری را به کسی بسپرید، دارا بودن این خصوصیّت را، یعنی خصوصیّت تقوا و تعهّد در امور مربوط به مردم را، جزو صلاحیّتهای مدیریّتی بدانید. یکی از صلاحیّتهای مدیریّتی این است که ببینید این طرف، دارای تقوا است، یعنی کاری که به او می‌سپرید، با امانت انجام میدهد یا نه. خب اگر این جور شد، آن وقت خدا مهم‌ترین مؤلّفه در همه‌ی تصمیم‌گیری‌های ما خواهد بود؛ معنی اینکه برای خدا کار کنیم، این جوری خواهد شد؛ آن وقت کارتان میشود عبادت.

یکی از امتیازات کار برای حکومت اسلامی و دولت اسلامی همین است که اگر چنانچه کار برای خدا شد، کار تبدیل می‌شود به عبادت؛ خود آن امضائی که میکنید، آن کاغذی که می‌نویسید، آن حرفی که می‌زنید، می‌شود یک عبادت. در دعای مکارم‌الاخلاق این جمله هست: وَ استَعمِلنی بِما تَسأَلُنی غَداً عَنه -که دعای بیستم صحیفه‌ی سجّادیّه است و دعای بسیار خوبی است و من توصیه می‌کنم بیشتر [بخوانید]؛ دوستان [البتّه]می‌خوانند لکن بیشتر بخوانید این دعا را- فردا در قیامت یقه‌ی ما را می‌گیرند که چرا فلان کار را نکردی. بعضی از کار‌ها را که نباید بکنیم، می‌کنیم -خب این را همه می‌دانیم- بعضی از کار‌ها را باید بکنیم، توجّه نمی‌کنیم، غفلت می‌کنیم، تنبلی می‌کنیم، ملاحظه‌ی این و آن را می‌کنیم و آن کار‌ها را انجام نمی‌دهیم؛ از ما سؤال می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته