دو سوم هواپیماهای جهان زمین‌گیر شده‌اند!


دو سوم هواپیماهای جهان زمین‌گیر شده‌اند!

آمارها حاکی از آن است که بالغ بر دو سوم هواپیماهای مسافربری فعال در ناوگان هوایی ایرلاین های مختلف زمین‌گیر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس تازه‌ترین آمار و گزارش های منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی Cirium بالغ بر دو سوم هواپیماهای مسافربری فعال در ناوگان هوایی های مختلف در سراسر جهان تحت تاثیر شیوع گسترده و بحران پاندمی کرونا زمین‌گیر شده است.

البته به نظر می‌رسد که با کاهش تدریجی محدودیت‌های تردد از سوی دولت کشورهای مختلف، صنعت هوایی بار دیگر احیا شده و تعداد بیشتری پرواز به مقاصد مختلف در حال انجام است.

طبق تحلیل و بررسی های کارشناسان و تحلیلگران این موسسه به نقل از وب سایت simpleflying، تعداد هواپیماهای فعال و عملیاتی در هفته ۲۷ آوریل لغایت ۴ مه ۲۰۲۰، ۶ درصد افزایش یافته است.

همزمان با شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا بسیاری از دولت های مختلف در سراسر جهان به بستن مرزهای هوایی و اعلام قرنطینه و اعمال محدودیت های جدی و سخت گیرانه برای تردد شهروندان روی آوردند تا بتوانند بدین ترتیب به قطع زنجیره انتقال و انتشار این بیماری کشنده بپردازند.

با تشدید بحران پاندمی کرونا در کشورهای مختلف جهان، بسیاری از ایرلاین ها به منظور جلوگیری از انتشار بیشترین ویروس و همچنین حفظ سلامت و بهداشت جامعه، پروازهای خود به مناطق گسترده‌ای از جهان که هم اکنون با کرونا به شدت درگیرند، را تا اطلاع ثانوی لغو کرده و به حالت تعلیق درآورده اند. همین لغو پروازها موجب شده که شرکت‌های هواپیمایی ضرر و زیان های مالی گسترده‌ای را متحمل شوند و بسیاری از خطوط هوایی پرتردد و درآمدزایی آنها به حالت غیرفعال تغییر حالت دهد. بسیاری از هواپیماها نیز هم اکنون در فرودگاه های بزرگ و پر تردد جهان زمین گیر شده اند.

همه این مسائل موجب شده که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه هوانوردی، صدمات وارده از سوی شیوع ویروس کرونا بر صنعت هوانوردی و گردشگری را به حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر به برج‌های دوقلوی ایالات متحده آمریکا تشبیه کنند که البته به عقیده آنها آسیب های این ویروس خطرناک به مراتب بسیار بیشتر و گسترده تر خواهد بود به گونه‌ای که انتظار می‌رود شیوع کرونا در جهان عنوان بزرگترین کابوس برای ایرلاین‌ها را به خود اختصاص دهد.

کارشناسان سازمان هوانوردی بین المللی غیرنظامی ایکائو (ICAO) و سازمان حمل و نقل هوایی یاتا (IATA) نیز پیشتر با انتشار گزارش های مفصل، در خصوص ضرر و زیان های مالی گسترده شرکت های هواپیمایی در سراسر جهان تحت تاثیر شروع ویروس کرونا به شدت ابراز نگرانی کرده بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هواپیمایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟