اخبار فرهنگی در هفته‌ای که گذشت


اخبار فرهنگی در هفته‌ای که گذشت

در هفته‌ای که گذشت حوزه فرهنگ و هنر، شاهد اخبار و حاشیه های فراوانی بود که شاید شورای صنفی نمایش و حاشیه های انتخابات آن را بتوان یکی از مهمترین حواشی این روزها نام برد. حاشیه های انتخابی که کماکان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در هفته‌ای که گذشت حوزه فرهنگ و هنر، شاهد اخبار و حاشیه های فراوانی بود که شاید شورای صنفی نمایش و حاشیه های انتخابات آن را بتوان یکی از مهمترین حواشی این روزها نام برد. حاشیه های انتخابی که کماکان ادامه دارد.

شورای صنفی نمایش و حاشیه های انتخابات آن

اخبار فرهنگی در هفته‌ای که گذشت

به دنبال برگزاری نخستین جلسه شورای صنفی نمایش که به انتخاب مرتضی شایسه به‌عنوان دبیر جدید این شورا منجر شد،‌ خانه سینما اعلام کرد که نسبت به حواشی این جلسه، موضع‌گیری خواهد کرد.

اهالی خانه سینما معتقداند که سازمان سینمایی به عنوان نهادی دولتی نباید در روند این انتخابات دخالتی داشته باشد تا جایی که حسین انتظامی، رئیس یازمان سینمایی، پس از حاشیه های بوجود آمده، در توییتی نوشت: « شورای صنفی نمایش قرار نیست در جایی غیر از خانه سینما تشکیل شود. با یک خبر نادرست به‌دنبال ایجاد نگرانی‌ صنفی و دوقطبی‌سازی‌اند. دولت متوجه اعتبار نهادهای مدنی هست. من هم که خاستگاه صنفی دارم، در پاسداری از این سیاست دولت جدّی‌ترم چرا که قدر و قدرت نهادهای‌ مدنی را می‌دانم.»

با تاکید رییس سازمان سینمایی روی اعتبار نهادهای مدنی و خانه سینما، باید دید انتخابات شورای صنفی با حضور نمایندگان صنوف در خانه سینما دوباره برگزار می‌شود یا سازمان سینمایی از راه دیگری تنش‌های روزهای اخیر را کم می‌کند.

تازه های «شجاعی» و «برقعی»

اخبار فرهنگی در هفته‌ای که گذشت

بازچاپ دو اثر تازه از سید مهدی شجاعی به مناسبت ماه رمضان تیتر یکی از اخبار حوزه نشر این هفته بود.

این دو کتاب از سید‌مهدی شجاعی با نام‌های «دین به چه دردمی‌خورد؟» و «خدا کند تو بیایی» را انتشارات کتاب نیستان به چاپ مجدد رساند.

همچنین تازه‌ترین آثار سیدحمیدرضا برقعی، شاعر مطرح آیینی کشور در قالب مجموعه 14 جلدی شعر کودک توسط انتشارات شهیدکاظمی به چاپ می‌رسد.

وداع با خالق «بتمن» و «سوپرمن»

اخبار فرهنگی در هفته‌ای که گذشت

خبر درگذشت نویسنده مجموعه انیمیشن‌های «بتمن» و سوپرمن» خبر بین المللی حوزه فرهنگی بود.

«مارتین پاسکو» برنده جایزه تلویزیونی «امی» نویسنده مجموعه انیمیشن های «بتمن» و سوپرمن» در ۶۵ سالگی درگذشت.

آلن برنرت یکی از دوستان پاسکو، نویسنده تلویزیون در پست فیس بوک خود نوشت: «مارتین پاسکو» یکشنبه شب به دلایل طبیعی درگذشت. پاسکو ساکن نورت هیلز کالیفرنیا بود.

بازگشت «نوید» به سینما پس از یک سال

اخبار فرهنگی در هفته‌ای که گذشت

با اعلام سازمان سینمایی مبنی بر بلامانع بودن شروع تولید فیلم‌های سینمایی، برادران جلیلوند پیش‌تولید اثر جدید خود با نام «شب، داخلی، دیوار» را به جریان انداختند.

نقش اول مرد این فیلم را که فیلمنامه‌ای متفاوت به قلم وحید جلیلوند دارد، نوید محمدزاده ایفا می‌کند.این دومین همکاری نوید محمدزاده با وحید و علی جلیلوند پس از فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» است.

بازی در نقش یک نابینا، چالشی جدید برای نوید محمدزاده خواهد بود.در خلاصه داستان فیلم آمده است: زندگی نابینایی به نام علی با ورود نابهنگام زنی متواری ، آشفته می‌شود....

پس از سینما ماشین؛ حالا سینما تراکتور

اخبار فرهنگی در هفته‌ای که گذشت

ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان سینما در اقدامی متفاوت فیلم سینمایی «خروج» آخرین ساخته خود را برای کشاورزان تراکتورسوار شهرستان ورامین اکران کرد. فیلم سینمایی خروج با بازی فرامرز قریبیان، پانته‌آ پناهی‌ها و ... به دلیل شیوع ویروس کرونا با تصمیم ابراهیم حاتمی‌کیا و مؤسسه اوج به صورت اینترنتی اکران شد. پیش از این، برای اکران «خروج»، طرح «سینما ماشین» به مدت یک هفته در پارکینگ شماره ۳ برج میلاد تهران با تدابیر بهداشتی اکران شده بود.

نسیم اسدپور

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک