تسلیت مسوولان فارس در پی شهادت دریادلان نیروی دریایی ارتش


تسلیت مسوولان فارس در پی شهادت دریادلان نیروی دریایی ارتش

شیراز-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، استاندار فارس، تولیت آستان مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) و تعدادی دیگر از مسوولان استان در پیام‌های جداگانه شهادت تعدادی از دریادلان نیروی دریایی ارتش در حادثه شناور کنارک را تسلیت گفتند.

شناور پشتیبانی سبک کنارک دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۹۹ دچار حادثه شد و ۱۹ تن از کارکنان فداکار آن به فیض عظیم شهادت نایل آمدند.
در اثر این حادثه ۱۵ نفر دیگر نیز مجروح شدند. به همین مناسبت مسوولان بخش های مختلف استان فارس در پیامهایی شهادت کارکنان نیروی دریایی ارتش را تسلیت گفتند.
از ۱۹ شهید این حادثه، پنج شهید شامل شهید ناوبان دوم عرشه اسماعیل پور خسرو از داراب، شهید ناو استوار دوم مکانیک سعید یاراحمدی از خرامه، شهید ناو استوار یکم تفنگدار سیدمرتضی خادمی‌حسینی از ممسنی، شهید مهناوی یکم تفنگدار محمد افشون‌فر از ممسنی، شهید ناو استوار دوم عرشه سیدحامد جعفری از ممسنی روستای آب‌پخشان ، اهل استان فارس هستند.
آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در پیامی اعلام کرد: حادثه تاسف‌بار شناور کنارک در خلیج فارس که منجر به شهادت جمعی از فرزندان ملت سرافراز ایران در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی منجر شد، داغی بزرگ و جانسوز بر دل ملت ایران نهاد گرچه این عزیزان، بی‌تردید در جوار رحمت الهی متنعم از فیوضات و نعمت‌های پروردگار خواهند بود.
وی این حادثه مولمه را به حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداء، رهبر معظم انقلاب، خانوادهای این عزیزان به ویژه پنج شهید گرانقدر این حادثه که از فرزندان غیرتمند استان فارس هستند و همچنین ملت ایران و فرماندهان این نیرو تسلیت گفت و از خداوند متعال شفای آسیب‌دیدگان و علو درجات شهدای این حادثه را مسئلت کرد.
تولیت آستان مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) نیز در پیامی بیان کرد: شهادت پر افتخار جمعی از عزیزان نیروی دریایی ارتش در آستانه لیالی متبرکه قدرِ ماه مبارک رمضان و شهادت مولای متّقیان امیرمومنان علی (علیه السلام) در جریان حادثه ناگوار شناور کنارک ، هرچند برای آحاد مردم عزیز ایران اسلامی مصیبت بزرگی است ، اما عروج ملکوتی آنان و پیوستن به خیل شهیدان ، موجب تسلّای خاطر همگان به ویژه خانواده های داغدار خواهد بود.
آیت الله سید علی اصغر دستغیب افزود: اینجانب برای آن ایثارگران سرافراز ارتقای درجه و برای خانواده های معظم ایشان به ویژه منسوبین پنج شهید استان فارس ، صبر جمیل و اجر جزیل و برای آسیب دیدگان و مجروحین حادثه مزبور شفای عاجل و کامل از خداوند منان مسئلت دارم.
استاندار فارس نیز در پیامی با تسلیت شهادت تعدادی از سربازان رشید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به پیشگاه امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری،دلیر مردان ارتش، خانواده محترم این شهیدان سرافراز و مردم استان فارس، تسلیت گفت و از خداوند رحمان برای آن شهدای گرانقدر، علوّ درجات و برای خانواده این شهیدان والا مقام و عموم رهروان راه شهیدان، تسلی خاطر را آرزو کرد.
ابراهیم عزیزی منتخب مردم شیراز در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی بیان کرد: شهادت جمعی از دریادلان دلاور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حین تمرین در دریای عمان، موجب اندوه فراوان گردید.
وی افزود: اینجانب شهادت عزیزان این حادثه را محضر فرمانده معظم کل قوا، فرمانده کل ارتش و سایر کارکنان آجا و خانواده معظم شهیدان تبریک و تسلیت عرض می کنم و از درگاه خداوند رحمان برای شهدای عزیز ، رحمت و رضوان الهی و برای مجروحین فداکار حادثه، عافیت و سلامتی و برای بازماندگان، صبر و شکیبایی جمیل مسئلت دارم.
علی محمد کریمی فرماندار شهرستان قیروکارزین نیز در پیامی شهادت ۱۹ نفر از دریادلان ارتش جمهوری اسلامی ایران در حادثه ناو کنارک را تبریک و تسلیت گفت.
در پیام وی آمده است: خبر شهادت و جراحت تعدادی از فرزندان برومند ایران اسلامی در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حادثه ناو کنارک در آب‌های دریای عمان، دل تمامی مردم ایران را به درد آورد.
وی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ایام دفاع مقدس در کنار وظایف دفاعی و تأمین امنیت خلیج فارس، با برقراری امکان صدور نفت کشورمان، نقشی بسیار مهم در تأمین منابع کشور و پشتیبانی جنگ داشت و امروز هم با اقتدار به دفاع از مرزهای آبی کشور مشغول است.
فرماندار قیروکارزین گفت: متأسفانه در حین تمرین‌های نظامی، ضایعه‌ای دردناک برای نیروهای دلاور این نیرو پدید آمد و کام همگان را تلخ کرد که اینجانب ضمن عرض تسلیت به محضر فرمانده معظم کل قوا، ارتشیان دلاور و دریادلان نیروی دریایی ارتش و به‌ویژه خانواده‌های بزرگوار شهیدان این حادثه، رحمت واسعه الهی را برای آنان مسئلت می‌کنم و صحت و سلامتی مصدومان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.
احمدرضا کمالی سروستانی فرماندار شهرستان استهبان نیز در پیامی بیان کرد: خبر شهادت و جراحت تعدادی از فرزندان برومند ایران اسلامی در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حادثه شناور کنارک در آب‌های دریای عمان، دل تمامی مردم ایران را به درد آورد.
وی افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ایام دفاع مقدس در کنار وظایف دفاعی و تأمین امنیت خلیج فارس، با برقراری امکان صدور نفت کشورمان، نقشی بسیار مهم در تامین منابع کشور و پشتیبانی جنگ داشت و امروز هم با اقتدار به دفاع از مرزهای آبی کشور مشغول است.
وی ادامه داد: اینجانب ضمن عرض تسلیت به محضر فرمانده معظم کل قوا، ارتشیان دلاور و دریادلان نیروی دریایی ارتش و به‌ویژه خانواده‌های بزرگوار شهیدان این حادثه، رحمت واسعه الهی را برای آنان مسألت می‌کنم و صحت و سلامتی مصدومان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.
فرهاد جهانخواه فرماندار خرامه نیز در پیامی گفت: شهادت جمعی از رزمندگان و پرسنل خدوم ناوچه کنارک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی که در حین انجام مأموریت به فیض عظیم شهادت نائل آمدند، موجب تاسف و تاثر گردید.
وی با تجلیل از رشادت های قهرمانان‌ ‌میهن اسلامی و دریادلان سرافراز نیروی دریایی ارتش، این واقعه را به پیشگاه فرماندهی معظم کل قوا، خانواده ها و بازماندگان این شهیدان و خانواده بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران، تسلیت گفت.
وی همچنین از درگاه خدای سبحان برای شهدای عزیز، رحمت و رضوان الهی و همنشینی با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و برای مجروحین فداکار حادثه، عافیت و سلامتی و برای شهید والا مقام ناواستوار دوم سعید یاراحمدی مغفرت الهی و برای آحاد جامعه و نیز خانواده‌ها و بازماندگان محترم آن شهیدان والا مقام، صبر و شکیبایی توأم با پاداش صابرین مسئلت کرد.
علیی علیزاده فرماندار کوه‌چنار نیز با انتشار پیامی شهادت جمعی از دریادلان نیروی دریایی ارتش در تمرین دریایی در آب‌های دریای عمان را تسلیت گفت.
وی در این پیام اظهارکرد: شهادت پاداش ارزشمند مجاهدت‌های مومنانه، خدمت خالصانه و همت شجاعانه دریادلانی است که با عشق وافر و بینش عمیق برگرفته از ایمان الهی و حب وطن پا در مسیر سربازی ولایت و حفاظت از این آب وخاک گذاشته و با پوشیدن جامه سپید نیروی دریایی راهبردی، راه امام حسین (ع) را در پیش گرفته و عزت خدمت در زیر لوای علوی و پرچمداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در آب‌های سراسر جهان برگزیدند.
وی ادامه داد: سانحه جانسوز ناوچه کنارک که شهادت ١٩ تن از دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و مجروح شدن تعداد دیگری از این عزیزان را در پی داشت، موجب تالم و تاسف فراوان شد، اینجانب ضمن عرض تسلیت این واقعه تلخ به مقام معظم رهبری، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، بازماندگان و خانواده‌های داغدار، در آستانه لیالی متبرک قدر از درگاه ایزد متعال رحمت واسعه و همنشینی با سالار شهیدان برای عزیزان جان باخته و صبر و اجر برای بازماندگان مکرم مسالت دارم.
داوود ایوبی فرماندار شهرستان ممسنی نیز در پیامی شهادت مظلومانه جمعی از دلاورمردان نیروی دریایی ارتش قهرمان کشور عزیزمان که برای کسب آمادگی بیشتر برای دفاع جانانه از کیان مملکت صورت گرفت را خدمت فرماندهی کل قوا و فرماندهان و نیروهای عزیز مسلح و مردم همیشه در صحنه تبریک و تسلیت گفت و برای خانواده های این دریادلان پر افتخار صبر جزیل آرزو کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه 31 فروردین + فیلم