ظهور را باید با معرفت، برنامه‌ریزی و حرکت نزدیک کنیم


ظهور را باید با معرفت، برنامه‌ریزی و حرکت نزدیک کنیم

یک مفسر قرآن با بیان‌اینکه منتظر امام زمان(عج) باید زندگی ساده داشته باشد و با زندگی اشرافی نمی‌توان منتظر بود، گفت: ظهور را باید با علم و معرفت و حرکت و برنامه ریزی و تلاش نزدیک کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» در طرح آموزشی «در جستجوی خورشید» درباره «مقدمات ظهور»، اظهار کرد: سوالی درباره امام زمان(عج) مطرح است که برای ظهور به چه مقدماتی نیاز داریم؟؛ باید توجه داشت در کنار اینکه به خدا می گوییم باید خودمان هم تکان بخوریم.

این مفسر قرآن ادامه داد: برای مثال اینکه در دعای تحویل سال می خوانیم: «حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ» یعنی باید خودمان هم برای رسیدن به این حال اَحسَن تلاش کنیم چنان که قرآن می فرماید: «إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ» یعنی خودت را عوض کن دنیا تغییر می کند.

وی تصریح کرد: اگر می خواهی خدا تو را یاری کند باید او را یاری کنی «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم». همچنین قرآن می فرماید: «ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ» و «فَاذْکُرُونِی أَذْکُرْکُمْ».

حجت الاسلام قرائتی در ادامه ابراز کرد: شما که می گویید «یا حجتِ بن الحسن عجّل علی ظهورِک» آیا نسبت به خود و خانواده و همسایه‌ات عادل بوده ای؟ کسی که منتظر مهمان است باید تدارک ببیند، انتظار عمل است چنان که روایت می فرماید: «أفضل الأعمال انتظار الفرج»، انتظار حالت نیست وگرنه می گفتند افضلُ الحالات.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد: اینکه دست به عمل نمی زنیم صرف اینکه ولایت علی(ع) را دارم و ذوب در ولایت هستم، صحیح نیست. گاهی من تعجب می کنم طرف دو لیتر گریه می کند که چرا فدک را از حضرت زهرا(س) گرفتند؟ بعد می پرسی خودت خمس می دهی؟ می گوید: نه! چه فرقی دارد بین تو و آنها؛ آنها حق حضرت زهرا(س) را خوردند تو حق فرزندش را می خوری.

وی با بیان اینکه در روایت است که منتظر امام زمان(عج) باید زندگی ساده داشته باشد، گفت: با زندگی اشرافی نمی توان منتظر امام مهدی(عج) بود، برای شنا باید لباس مخصوص پوشید با لحاف کرسی نمی شود شنا کرد. لذا منتظر عدالت‌گستر باید خود عادل باشد ما که در تقسیم یک بز عادل نیستیم، چطور می گوییم یا حجت بن الحسن عجل علی ظهورک.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ظهور را باید با علم و معرفت و حرکت و برنامه ریزی و تلاش نزدیک کنیم. خدایا خودت معرفت و حرکت را نصیب همه ما بگردان.

علاقمندان به شرکت در این طرح آموزشی و اطلاع از جزئیات آن اینجا مراجعه کنند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند