5 راز جالب درباره آنتوان گریزمان که نمیدانستید


5 راز جالب درباره آنتوان گریزمان که نمیدانستید

اگر جزء علاقمندان به آنتوان گریزمان هستید خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم

اگر جزء علاقمندان به آنتوان گریزمان هستید خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم

آنتوان گریزمان و 5 رازی که نمی دانستید

آنتوان گریزمان مسیر متفاوتی را برای تبدیل شدن به ستاره امروزی طی کرده است.

"شاهزاده کوچک" یکی از مشهورترین ستاره های فوتبال جهان است، اما پنج حقیقت وجود دارد که ممکن است شما درباره این مهاجم فرانسوی از آنها خبر نداشته باشید.

1-استعدادیاب های فرانسوی او را قبول نداشتند

برای گریزمان دشوار بود که اولین فرصت خود را در دنیای فوتبال به دست آورد، زیرا استعدادیاب ها در فرانسه او را برای کسب موفقیت بسیار کوچک و لاغر می دانستند. لیون، سنت اتین، متز، اوسر، سوشو و مونت پلیه همه نمایش های گریزمان تعقیب می کردند، اما اریک اولاتس استعدادیاب فرانسوی رئال سوسیداد مهارتهای درخشان فنی این بازیکن را دیده و به او فرصتی برای پیوستن به یک آکادمی بزرگ داده شد. گریزمان حتی بعد از اولین انتقال به آکادمی رئال سوسیداد پس از حرکت به شمال اسپانیا، در سالهای نخستین حضورش در کنار اولاتس باقی ماند.

2. گریزمان تیم دوم رئال سوسیداد را دور زد

پس از ورود به آکادمی زوبیتا واقع در سوسیداد در سن 13 سالگی، گریزمان راهش را برای رسیدن به تیم اصلی طی کرده و قرار شد در فصل 10-2009 برای سانسه، تیم ذخیره این باشگاه بازی کند. اما مصدومیت قبل از فصل مدافع کناری این تیم بینگن اوردوزیا باعث رسیدن او به تیم اول شده و گریزمان به طور موقت توسط مارتین لازارت، سرمربی اروگوئه ای به تیم اصلی راه یافت. پس از چند نمایش درخشان در طول تمرینات پیش قبل در تابستان 2009، گریزمان به صورت دائمی وارد تیم اول شد و هرگز به گذشته بازنگشت.


3. گریزمان می توانست برای تیم ملی پرتغال بازی کند

گریزمان در فینال یورو 2016 بین فرانسه و پرتغال به میدان رفت، اما بدشانس بود که این مسابقه با شکست برابر مردان فرناندو سانتوس به اتمام رسید. اما د رصورتی که گریزمان تصمیم به انتخاب پرتغال در عرصه ملی داشت می توانست به راحتی برای این تیم بازی کند. آنتوان در فرانسه به دنیا آمد و پدرش نیز آلن گریزمان فرانسوی است، اما مادر او ایزابل لوپز پرتغالی بوده و در نتیجه او امکان حضور در تیم ملی پرتغال را نیز داشت.

4- گریزمان در هنگام بزرگ شدن هوادار پر و پا قرص پاول ندود بود.

مانند همه هواداران جوان فوتبال، گریزمان نیز اسطوره های زیادی داشت، اما هیچکدام به اندازه پاول ندود که پوسترش را روی دیوار گریزمان بود برایش محبوب نبودند. در جوانی، حتی مدل موهای او مانند نابغه اهل جمهوری چک بود. در مورد دیگر قهرمانان دوران کودکی آنتوان باید از زین الدین زیدان، سونی اندرسون- که در کنار او در دوران کودکی عکس مشهوری دارد- و دیوید بکهام نام برد.

5- لیون رقم زننده خاطرات خاصی برای او است.

گریزمان در شهر ماکون، در نزدیکی لیون بزرگ شد. او از بچگی هوادار لیون بود و از قضا یکی از اولین لحظات درخشان آنتوان در سال 2013 و در مرحله انتخابی لیگ قهرمانان اروپا با لباس رئال سوسیداد در مقابل همین تیم فرانسوی رقم خورد. گریزمان در شرایطی که رئال سوسیداد با نتیجه 0-4 پیروز شد، توانست یک گل تماشایی قیچی برگردان به ثمر برساند. او همچنین در یورو 2016 دو بار برای فرانسه در لیون گلزنی می کرد و در فینال لیگ اروپا فصل 18-2017 در این شهر با لباس اتلتیکو مادرید به قهرمانی رسید و دو بار در جریان پیروزی 0-3 مقابل مارسی موفق به گلزنی شد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: varzesh3.com


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل شب قدر | 110 عکس نوشته زیبا برای شب های قدر