استفاده حدود 1200 بانو در آذربایجان‌غربی از تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال


استفاده حدود 1200 بانو در آذربایجان‌غربی از تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال

ارومیه- ایرنا- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: یک‌هزار و 191 بانوی سرپرست خانوار در استان از تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال بهره‌مند شده اند.

پریسا علیلو روز چهارشنبه در جلسه بررسی نحوه اعطای تسهیلات به شرکت‌های تعاونی فعال بانوان آذربایجان غربی افزود: در کل کشور ۳۸ هزار بانوی سرپرست خانوار از این تسهیلات کم بهره در ۱۳ استان استفاده کرده اند که سهم آذربایجان غربی قابل توجه است.

وی بیان کرد: در سطح کشور تفاهم‌نامه جدیدی توسط معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بانک توسعه تعاون و با محوریت تعاونی‌های بانوان منعقد شده که هدف از آن ایجاد اشتغال مولد و درآمدزا و دستیابی به اهداف قانونی مقرر در اسناد فرادستی، قانون برنامه ششم توسعه و سیاست‌های کلی خانواده ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است.

وی اضافه کرد: در آذربایجان غربی، هفت شرکت تعاونی بانوان زیرمجموعه تعاون روستایی و ۱۸۰ شرکت تعاونی بانوان زیر مجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشغول فعالیت است که باید با استفاده از مفاد این تفاهم نامه در سال جهش تولید شاهد برخورداری این تعاونی‌ها از تسهیلات بانکی . بالندگی و توسعه روز افزون آنها باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: سیاست اصلی دولت، حمایت از توسعه مناطق محروم و اقشار آسیب پذیر با رویکرد توانمندسازی زنان در مناطق روستایی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی است که امیدواریم به این مهم در استان دست یابیم.

در این جلسه نحوه اعطای تسهیلات به شرکت‌های تعاونی بانوان بررسی شد و با رایزنی با بانک توسعه تعاون پرداخت اقساط در بازه زمانی حداقل ۳سال و حداکثر ۵ سال با تنفس شش ماهه و همچنین انعقاد تفاهم نامه استانی فی مابین اداره کل امور زنان و خانواده استانداری و بانک توسعه تعاون در راستای حمایت از بانوان آسیب دیده از کرونا و توانمندسازی اقتصادی آنها مورد توافق قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در