حکمت الهی اقتضا می‌کند برای ظهور نشانه‌هایی باشد/ دشمن می‌خواهد مردم به جای ایجاد شرایط در پی علائم ظهور باشند


حکمت الهی اقتضا می‌کند  برای ظهور نشانه‌هایی باشد/ دشمن می‌خواهد مردم به جای ایجاد شرایط در پی علائم ظهور باشند

حجت‌الاسلام نصوری با بیان‌اینکه انسان در هر زمینه یا هر مرحله‌ای نگاه توحیدی و نگاه به اهل بیت(ع) داشته باشد شیطان دست از او نمی‌کِشد، گفت: حکمت الهی اقتضا می‌کند برای ظهور نشانه‌هایی باشد، با خودسازی است که زمینه ظهور فراهم می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان در شرح آیات مهدوی قرآن کریم به آیه 19 سوره مبارکه شعراء اشاره و اظهار کرد: خداوند در این آیه شریفه می فرماید: «إِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَیْهِمْ مِنَ السَّمَاءِ آیَةً فَظَلَّتْ أَعْنَاقُهُمْ لَهَا خَاضِعِینَ؛ اگر ما اراده کنیم از آسمان بر آنها آیه هایی نازل می کنیم که گردن‌هایشان در برابر آنها خاضع می شود».

این کارشناس مهدوی ادامه داد: امیرالمومنین (ع) در رابطه با آیه «فَاخْتَلَفَ الْأَحْزَابُ مِنْ بَیْنِهِمْ» در سوره مریم آیه 37 و در سوره مبارکه زخرف آیه 65 فرمودند: با سه نشانه منتظر فرج باشید، سپس حضرت(ع) در روایت اشاراتی به برخی از علائم ظهور داشتند تا به بحث ندا یا صیحه آسمانی در ماه مبارک رمضان اشاره کردند، سپس فرمودند: آیا قول خداوند را در قرآن نشنیده اید «إِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَیْهِمْ» این نشانه ای است که بیرون می‌آید خفته ها را بیدار می کند، بیدارها را به وحشت می‌اندازد. این روایت که در کتاب الغیبة مرحوم نعمانی، ص251 آمده به علامت ظهور حضرت مهدی (ع) اشاره دارد.

حجت الاسلام نصوری با شرح نکات مهدوی آیه 19 سوره شعراء، بیان کرد: هر حقیقتی آیه و نشانه ای دارد، همه موجودات آیت وجود خدا هستند، معجزه، آیت و نشانه حقیقت صاحب آن و بندگی خدا نشانه هدایت و گناه، نشانه گمراهی است. ظهور حضرت مهدی(عج) هم از این قاعده مستثنی نیست آن هم پس از مدت طولانی غیبت و پیدایش مدعیان دروغین.

وی با بیان اینکه حکمت الهی اقتضا می کند که برای ظهور نشانه هایی باشد، گفت: یکی از نشانه های حتمی ظهور ندای آسمانی است که در این آیه با توجه به روایات اشاره شده که این ندا در شب 23 ماه مبارک رمضان در همان سالی که قرار است ظهور محقق شود به وسیله جبرئیل امین انجام می‌شود و همه مردم عالم به زبان مادری خود آن را می شنوند.

معاون تبلیغ و اطلاع رسانی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم ابراز کرد: زرارة بن اعین به امام صادق(ع) عرض کرد: من در قصه حضرت مهدی(عج) درشگفتم که چگونه ممکن است با آن عجایب یا معجزاتی که هست، دیده می شود، مانند خسف در بیداء، ندای آسمانی، کسی پیدا بشود باز با ایشان بجنگد (یعنی این نشانه ها شدت واضح است)، حضرت(ع) در پاسخ فرمودند: شیطان آنها را رها نمی کند تا اینکه ندا بدهد، ندایی شبیه به ندای جبرئیل یعنی ندای شیطانی هم فرا می رسد با هدف ایجاد تردید در بین منتظرین.

وی تاکید کرد: یعنی انسان در هر زمینه یا هر مرحله ای نگاه توحیدی و نگاه به اهل بیت(ع) داشته باشد شیطان دست از او نمی کشد. لذا باید انسان خیلی ایمان، اعتقاد و بخصوص معرفتش را قوی کند.

حجت الاسلام نصوری در ادامه بیان کرد: نکته دیگر آنکه یکی از موضوعات مهم در آخرالزمان پیچیدگی تقابل حق و باطل است، طبیعی است که تشخیص حق و ‌باطل هم بسیار سخت می شود، از این رو، ضرورت دارد منتظران به عالمانی که عالمانه بحث و انسان را به خدا و توحید دعوت می کنند، مراجعه کند.

وی در ادامه ابراز کرد: با پیشرفت علم و تکنولوژی سوءاستفاده دشمن از این ابزار به نوعی موضوع جابه جایی حق و باطل و ایجاد شک و تردید در حق را بسیار پیچیده می کند. تا جایی که می توان گفت ممکن است حتی دشمن با ابزار فوق مدرن ندای آسمانی را شبیه سازی و عده ای را در تشخیص حق به باطل دچار گمراهی کند. چنان که کم در ساخت و حمایت مدعیان دروغین مهدویت کار نکرده اند و به جای اینکه مردم را دعوت به شرایط برای ظهور کنند دعوت به علائم می کنند که در نتیجه آن انسان به جای اینکه منتظر امام زمان(عج) باشد، منتظر علامت ظهور قرار می گیرد.

حجت الاسلام نصوری در پایان تاکید کرد: با خودسازی ها و انجام واجبات و ترک محرمات، وظایف منتظرانه را به نحو احسن انجام می دهیم، اگر جدی باشیم یعنی عملاً بستر ظهور حضرت(عج) را فراهم می کنیم.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور