انتظار یعنی اعتراض به وضع موجود/ ظهور به همدلی و اتحاد منتظران نیاز دارد


انتظار یعنی اعتراض به وضع موجود/ ظهور به همدلی و اتحاد منتظران نیاز دارد

حجت‌الاسلام نصوری با بیان‌اینکه ظهور به همدلی و اتحاد منتظران نیاز دارد، گفت: منتظران باید نگاه‌شان را در مسیر همدلی قرار دهند و بعد به این نتیجه برسند که اضطرار و بحرانی به اسم غیبت وجود دارد که باید برای رهایی از آن تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان با اشاره به ضرورت وجود مواسات و کمک مومنانه در جامعه منتظر، اظهار کرد: یکی از شرایط ظهور امام زمان(عج)، اتحاد و همدلی انسان ها با یکدیگر است، این اتحاد و همدلی زمانی شکل می گیرد که در فضای حاجات و نیازها انسان ها دست یکدیگر را بگیرند.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: یعنی باید به نوعی ماکت همدلی و اتحاد عصر ظهور در جامعه منتظر شکل بگیرد تا همه در طاعت از ولی و حجت خدا، ید واحد داشته باشند لذا این ایام در لبیک به مطالبه رهبری معظم انقلاب اسلامی رزمایش مواسات و کمک مومنانه شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: اینکه از همه اقشار و صنوف وارد میدان اجرای این رزمایش شده اند، نشان می دهد جایی که نیاز و اضطرار باشد، این همدلی است که جواب می دهد نه تفرقه و جدایی؛ اینکه درباره شرایط ظهور می گوییم انسان ها شرایط را فراهم می کنند یکی از شرایط، همین اتحاد و همدلی است.

حجت الاسلام نصوری تاکید کرد: منتظران باید نگاه شان را در مسیر همدلی قرار دهند و بعد به این نتیجه برسند که اضطراری به اسم غیبت وجود دارد و آن را بحران بدانند و برای رهایی از این بحران تلاش کنند. از این رو، شرط بالادستی برای اتحاد و همدلی، توجه به اضطرار به وجود امام زمان(عج) و تشنگی به معرفت به آن وجود مقدس(عج) است.

وی در ادامه بیان کرد: هر چه این عطش عمیق تر باشد، انسان بیشتر متوجه بحران و فاجعه غیبت می شود و برای رهایی از این فاجعه و رسیدن به عصر ظهور، تلاش می کند.

حجت الاسلام نصوری درباره ارتباط رزمایش کمک مومنانه با انتظار و سبک زندگی منتظرانه ای که جامعه ما و جهان امروز به آن نیاز دارد، گفت: انتظار باید در ابعاد مختلف نگریسته شود، بُعد نخست چشم به راهی است، یعنی بدانیم کسی هست که می خواهد ما را از این گرفتاری ها رها کند. این علم و معرفت، امید را در ما تقویت می کند.

این کارشناس و پژوهشگر مهدوی تاکید کرد: انتظار یعنی اعتراض به وضع موجود، یعنی منِ منتظر نظام فساد و طاغوت و ظلم و تباهی را قبول ندارم برای همین در دعای شریف افتتاح می خوانیم: «اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَیْکَ فِی دَوْلَةٍ کَرِیمَةٍ».

وی اضافه کرد: این انتظار، در عین اعتراض به وضع موجود، دست روی دست گذاشتن نیست چنان که در تاریکی در پی نور هستیم و در سرما، گرما را می جوییم. برای همین در تعبیر روایات از انتظار به افضل اعمال و حتی به جهاد تعبیر می شود و لازمه جهاد آن است که انسان معطل نمانده و برای رسیدن به وضع آرمانی در تلاش باشد.

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه انتظار باید بر محور ولی خدا باشد، خاطرنشان کرد: برخی بر این باورند که برای ظهور صرفاً دعا و مناجات کافی است و دست روی دست می گذارند، در حالی که برای فرج باید در عمل تلاش و کوشش کرد، و علاوه بر ذکر و خودسازی به دگرسازی هم نظر داشت، این انتظار اصیل و استانداردی است که ما را به ظهور وصل می کند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از من مپرس