همه باید برای تحقق ظهور تلاش مضاعف داشته باشیم


همه باید برای تحقق ظهور تلاش مضاعف داشته باشیم

حجت الاسلام آصف آگاه با تأکید بر این که همه باید برای تحقق ظهور تلاش مضاعف داشته باشیم، گفت: ما با پذیرش اسلام و مذهب تشیع، جهت یاری دین، پیامبر و امامان، با آنان پیمان بسته ایم.

حجت الاسلام «سید محمدرضی آصف آگاه» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با بیان این که با پذیرش هر دینی، مسئولیت یاری آن دین و یاری هدایت گران به آن آیین، بر دوش متدینان قرار می گیرد، اظهار داشت: ما نیز با پذیرش اسلام و مذهب تشیع، جهت یاری دین، پیامبر و امامان، با آنان پیمان بسته ایم.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: حال که در زمان غیبت به سر می بریم و امام عصر(عج) ظهور ندارد، برای خروج از این محرومیت باید تلاشی مضاعف کنیم و به یاری همه جانبه امام به پا خیزیم و برای ظهورش تلاش کنیم.

وی بیان داشت: در این مورد که آیا زمینه سازی برای ظهور و حکومت امام مهدی(عج) لازم است یا بالعکس، این که وظیفه ما زمینه سازی نیست و از ما فقط عمل به دستوران دینی را خواسته اند؛ دو دیدگاه وجود دارد، اما به صورت خلاصه می‌توان گفت که زمینه سازی را از ادله و راه های گوناگونی می‌توان اثبات کرد.

حجت الاسلام آصف آگاه با بیان این که ضرورت زمینه سازی با استفاده از آیات و روایات و همچنین نصرت و یاری امام زمان(عج) قابل اثبات است، گفت: آیات و روایات عون و نصرت، به روشنی بر لزوم یاری و نصرت خدا، دین و اولیای الهی دلالت دارند و تلاش برای ایجاد زمینه های ظور یکی از مصادیق یاری دین و اولیای خدا شمرده می‌شود.

وی با تأکید بر این که زمینه سازی با چندین دسته از روایات نصرت قابل اثبات است، یادآور شد: این روایات عبارتند از سه دسته از روایاتی که بر یاری امام ترغیب می‌کنند، نصرت امام حق را واجب می‌دانند و آن را میثاق الهی می شمارند، همچنین دسته از روایاتی که وجود یاران را شرط لازم قیام هر امامی می شمارند و نبود یاران را موجب محرومیت از ظهور می خوانند.

این مدرس حوزه و دانشگاه اضافه کرد: همچنین دو دسته از روایاتی که یاران را به عنوان موطئون و زمینه سازان معرفی می‌کنند و شهرهای یاران امام مهدی(عج) را نام می برند و دسته ای از روایات که بر دعا برای یاری امام زمان(عج) تأکید می‌کنند و در نهایت دو دسته از روایات که میان نصرت و تعجیل فرج و همچنین بین نصرت و زمینه سازی جمع می‌کنند، همگی بر لزوم زمینه سازی برای ظهور تأکید دارند.

پایان پیام/694

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟