هشدار آنکارا به حفتر درباره حمله به هیأت‌های ترکیه در لیبی


هشدار آنکارا به حفتر درباره حمله به هیأت‌های ترکیه در لیبی

حزب حاکم ترکیه گفت که در صورت حمله نیروهای حفتر به هیأت‌های ترکیه در لیبی، آنکارا به این حملات پاسخ خواهد داد.

به گزارش مشرق، سخنگوی حزب «عدالت و توسعه» ترکیه (حزب حاکم در این کشور ) بار دیگر به نیروهای ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» در حمله به نیروهای ترکیه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، «عمر چِلیک» امروز سه‌شنبه گفت که اگر شبه‌نظامیان حفتر به تیم‌ها و گروه‌های اعزامی ترکیه به هر نحوی حمله کنند و یا آن‌ها را هدف قرار دهند، ترکیه این شبه نظامیان را هدف مشروع خواهد دانست.

بیشتر بخوانید:

نیروی هوایی امارات برای نجات ژنرال حفتر وارد مصر شد

ژنرال خلیفه حفتر که فرمانده نیروهای شرق لیبی موسوم به «ارتش ملی لیبی» را فرماندهی می‌کند، بعد از نزدیک به یک سال و یک ماه حملات مداوم به شهر طرابلس و تلاش برای سرنگونی دولت وفاق ملی، هشتم اردیبهشت اعلام کرد که حاکم این کشور است. او طی این مدت نتوانست پایتخت رسمی و محل استقرار این دولت را به دست بگیرد.

اخیراً با حمایت‌های نظامی و تجهیزاتی ترکیه نیروهای تحت امر دولت وفاق ملی لیبی موفق به پیشروی در برار نیروهای حفتر شده‌اند؛ این مسئله نگرانی چهار کشور امارات، یونان، قبرس جنوبی و فرانسه را در پی داشت و وزرای خارجه این کشورها دیروز دوشنبه، بیانیه‌ای مشترک صادر کرده و بدون اشاره به حملات حفتر علیه طرابلس، دو طرف درگیر در لیبی را به پایبندی به آتش‌بس فراخواندند.

در این بیانیه همچنین فعالیت‌های اکتشاف نفت و گاز ترکیه در دریای مدیترانه و در منطقه اقتصادی انحصاری برای اداره بخش جنوبی قبرس مورد انتقاد قرار گرفت و کشورهای مذکور این فعالیت‌ها را نقض قانون بین‌الملل اعلام کردند.

سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه در مورد فعالیت کمیته بررسی قانون اساسی سوریه نیز گفت که تداوم آتش بس دائم در استان ادلب سوریه می‌تواند در پیشرفت این فعالیت‌ها تأثیر گذار باشد و نقش ایفا کند.

ترکیه و روسیه اخیراً در استان ادلب سوریه به توافق آتش بس دست یافتند، ترکیه طرف گروه‌های مسلح و تروریستی بوده و روسیه نیز نماینده دولت سوریه در این توافق است و آنکارا و مسکو برای نظارت بر این آتش‌بس، بارها گشت‌های مشترک به منطقه اعزام کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید