نمک‌پاشی اصلاح‌طلبان بر زخم شهدای ارتش/ هاشمی‌طبا: برجام گشایش‌های اقتصادی داشت


نمک‌پاشی اصلاح‌طلبان بر زخم شهدای ارتش/ هاشمی‌طبا: برجام گشایش‌های اقتصادی داشت

اکثریت مطلق روزنامه‌های اصلاح طلب در شماره امروز در پوشش خبر سانحه ناوچه کنارک دقیقا همان خط خبری را پیگیری کردند که دیروز رسانه های معاند به آن پرداخته بودند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**نمک پاشی اصلاح طلبان بر زخم شهدای ارتش

روز یکشنبه یکی از ناوچه‌های ارتش دچار سانحه شد که در نتیجه آن 19 نفر از دلاورمردان سپیدپوش نیروی دریایی ارتش به شهادت رسیدند.

بلافاصله پس از وقوع این سانحه، رسانه های معاند از جمله بی بی سی فارسی(رسانه استعمار پیر)، ایران اینترنشنال(متعلق به رژیم آل سعود)، صدای آمریکا(رسانه فارسی زبان دولت تروریست آمریکا) و دیگر رسانه های متعلق به دشمنان مردم ایران، تیتر «شلیک اشتباهی» را در سرتیتر اخبار خود قرار داده و دلاورمردان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را آماج توهین و تمسخر قرار دادند.

اما ماجرا به همین جا ختم نشد. نکته قابل تأمل اینجاست که اکثریت مطلق روزنامه های اصلاح طلب در شماره امروز دقیقا همان خط خبری را پیگیری کردند که دیروز رسانه های معاند به آن پرداخته بودند. روزنامه های اصلاح طلب با این تیترها به پوشش خبر این حادثه پرداختند: «داغ خطای انسانی»، «حادثه تلخ کنارک، باز هم خطا»، «شلیک اشتباه در آب های جنوب»، «فاجعه هنگام تمرین دریایی»، «شلیک اشتباهی به ناوچه ارتش در خلیج فارس حادثه آفرید»، «فاجعه در جاسک» و...

نمک‌پاشی اصلاح‌طلبان بر زخم شهدای ارتش/ هاشمی‌طبا: برجام گشایش‌های اقتصادی داشت

نمک‌پاشی اصلاح‌طلبان بر زخم شهدای ارتش/ هاشمی‌طبا: برجام گشایش‌های اقتصادی داشت

نمک‌پاشی اصلاح‌طلبان بر زخم شهدای ارتش/ هاشمی‌طبا: برجام گشایش‌های اقتصادی داشت

نمک‌پاشی اصلاح‌طلبان بر زخم شهدای ارتش/ هاشمی‌طبا: برجام گشایش‌های اقتصادی داشت

نمک‌پاشی اصلاح‌طلبان بر زخم شهدای ارتش/ هاشمی‌طبا: برجام گشایش‌های اقتصادی داشت

لازم به ذکر است که روزنامه اصلاح طلب اعتماد- متعلق به «الیاس حضرتی» نماینده اصلاح طلب مجلس- به هیچ عنوان در صفحه اول به عروج دریادلان ارتش اشاره ای نکرد و شهادت غیورمردان ارتش را سانسور کرد.

یکی از فعالین رسانه ای با اشاره به نمک پاشی جریان خاص بر زخم شهدای ارتش نوشت: «هیچ وقت ندیده ایم کسانی که به وقت خطا یا سانحه، اینطور بی محابا به نیروهای مسلح حمله می کنند، به وقت پیروزی یا جانفشانی، از آنها طرفداری یا تجلیلی کرده باشند.معلوم می شود مشکل اینها با اصل ‘سربازی وطن’ یا ‘دفاع ایدئولوژیک’ است که اگر نبود، هیچ کس نمی داند چه بر سر قلمروی به نام ایران می آمد... همه اینها به ما می گوید این افراد در اصل با مقوله ای به نام ‘دفاع’ مشکل دارند حالا یا به این دلیل که اساسا دشمن را دشمن نمی دانند، یا ملت ایران را بزرگ ترین دشمن خود می دانند یا هم اینکه ماموریت آنها حمله به هر چیزی است که ‘تسلیم’ را دشوار یا بی اعتبار می کند».

این فعال رسانه ای در ادامه نوشت: «نیروی نظامی جانش را کف دست گرفته و در مقابل دشمنانی هار و خونخوار ایستاده. خطا هم ممکن است بکند، گرچه که خطاهایش در مقابل توفیقاتش ‘هیچ’ است. ارتش سازمان منضبط و دقیقی است و من اطمینان دارم اصلاحاتی اساسی در سازمان رزم خود ایجاد خواهد کرد، همچنانکه سپاه پس از حادثه هواپیمای اوکراینی نظامات خود را یکسره بازنگری و نوسازی کرده. هیچ خطای انسانی بزرگ تر از این نیست که در میانه نبردی دشوار و پیچیده، لوله تفنگ را سمت ‘سرباز وطن’ بگیرید ولو اشتباهی حتی بزرگ کرده باشد».

** هاشمی طبا:برجام گشایش های اقتصادی داشت

«مصطفی هاشمی طبا» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: «درحالی‌که قطع‌نامه شورای امنیت علیه ایران صادر شده بود و شرایط سختی را به‌لحاظ تحریم بین‌المللی تجربه می‌کردیم دیپلماسی کارآمد و تلاشگر کشورمان موفق به امضای برجام با شش کشور جهان شد و همه قطع‌نامه‌های علیه کشورمان ملغی و تحریم‌ها از لحاظ مقرراتی برداشته شد و دیدیم که بلافاصله گشایش‌هایی در امور اقتصادی و بین‌المللی کشورمان ایجاد شد».

هاشمی طبا در ادامه نوشت: «اما از همان لحظه اول غضنفریسم به کار افتاد و برای مخدوش‌کردن دولت و دیپلماسی ایران و رئیس سازمان انرژی اتمی، معاهده‌ای که آمریکا و اسرائیل آن را بدترین معاهده بر ضد غرب و صهیونیسم نامیدند، خیانت تلقی شد و از هیچ حمله‌ای به آن خودداری نکردند و تنها پس از آنکه آمریکا از آن خارج شد، نفس راحتی کشیدند و اکنون هم مشکلات را بر گردن برجام می‌اندازند و نه بر گردن آمریکا و خارج‌شدن از برجام».

نمک‌پاشی اصلاح‌طلبان بر زخم شهدای ارتش/ هاشمی‌طبا: برجام گشایش‌های اقتصادی داشت

اصلاح طلبان همچنان مشغول پُزدادن با «دستاوردهای خیالی برجام» هستند. هاشمی طبا مدعی شده است که برجام، قطعنامه های ضدایرانی را ملغی کرده است. این در حالی است که نه تنها قطعنامه های ضدایرانی ملغی نشده، بلکه همگی در قطعنامه 2231 تجمیع شده است.

علاوه بر این، ایران تا پیش از امضای برجام به هیچ عنوان قطعنامه های ضدایرانی را به رسمیت نشناخته و آنان را ظالمانه تلقی می کرد، اما به واسطه برجام، دولت آقای روحانی قطعنامه 2231 را به رسمیت شناخت و آن را معتبر دانست!

هاشمی طبا مدعی شده است که برجام گشایش های اقتصادی داشت. این در حالی است که همین چند ماه پیش «عباس عراقچی» معاون وزیر و نفر دوم تیم مذاکره کننده هسته ای اذعان کرد که یکی از نتایج برجام، افزایش تحریم ها بود.

آقای روحانی پیش از این گفته بود که ما در پسابرجام با گونی پول جابجا می کردیم، ظریف صراحتا اعلام کرد که در پسابرجام نتوانستیم حتی یک حساب بانکی در کشورهای اروپایی از جمله انگلیس باز کنیم.

برجام، دلار 3 هزارتومانی را تا 20 هزارتومان افزایش داد و اکنون دلار در کانال 16 هزارتومانی است. برجام قیمت پراید 17 میلیونی را تا حدود 90 میلیون افزایش داد. سکه یک میلیونی در پسابرجام تا حدود 7 میلیون افزایش یافت و...

گویا آقای هاشمی طبا و همقطاران وی، موارد مذکور را دستاوردهای اقتصادی برجامی می دانند.

**اعتراف دیرهنگام؛ هسته ای و موشکی بهانه است، از استقلال و پیشرفت ایران می ترسند

«احمد نقیب زاده» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «مساله ایران برای غرب، منحصر به یک یا دو اختلاف نظر سیاسی و فنی نیست، بلکه مشکل رویکرد تهران است. ایران از جمله کشورهایی است که به سمت استقلال کامل سیاسی و نظامی خیز برداشته است. همان کاری که در چند دهه گذشته چین انجام داد و تا غرب برای جلوگیری از پیشرفت چین به خودش بیاید، با یک قطب جدید قدرت اقتصادی و نظامی مواجه شد. حالا چین به عنوان یک قدرت جهانی به رسمیت شناخته ‌شده است و گریزی از قدرت این کشور برای امریکا و اروپا وجود ندارد».

نقیب زاده در ادامه گفت: «تجربه رشد چین به عنوان یک رقیب قدرتمند اقتصادی و نظامی، تجربه دردناکی برای غرب بود و نگران هستند که کشورهای دیگر هم به تدریج بتوانند از مسیری که چین پشت سر گذاشت به رقبای جدید بین‌المللی تبدیل شوند. نگرانی غرب از این است که ایران قدرت و اثرگذاری منطقه‌ای خود را در درازمدت به یک توان بین‌المللی و جهانی بدل کند تا در آینده مجبور باشند که با ایران به عنوان یک قدرت برابر و همسان برخورد کنند. مادامی که ایران بر استقلال و پیشرفت تاکید می‌کند، تخاصم غرب علیه ایران هم ادامه خواهد داشت و تغییری در رویکرد آنها برای تحدید ایران ایجاد نمی‌شود».

نمک‌پاشی اصلاح‌طلبان بر زخم شهدای ارتش/ هاشمی‌طبا: برجام گشایش‌های اقتصادی داشت

این اعتراف دیرهنگام در حالی است که اصلاح طلبان و برخی دولتمردان تا پیش از این همواره مدعی بودند که اگر بهانه را از دست آمریکا بگیریم، مشکلات اقتصادی کشور حل می شود. این در حالی است که بهانه های آمریکا دقیقا نقاط قوت ما را نشانه گرفته است و لازمه بهانه گیری از آمریکا، از کارانداختن مولفه های قدرتمان است.

هسته ای بهانه بود. دولت روحانی محدودیت های گسترده ای در صنعت هسته ای ایجاد کرد و در قلب راکتور اراک بتن ریخت، اما نه تحریم ها لغو شد و نه گشایش اقتصادی ایجاد شد.

نقیب زاده اذعان کرده است که «مادامی که ایران بر استقلال و پیشرفت تاکید می‌کند، تخاصم غرب علیه ایران هم ادامه خواهد داشت و تغییری در رویکرد آنها برای تحدید ایران ایجاد نمی‌شود». لازم به ذکر است که وی چندی پیش در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود که باید برای رضایت کشورهای اروپایی و بهانه گیری از آنها، بُرد موشک های خود را کاهش دهیم!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن