تست های آنتی بادی ارزش تشخیصی ندارند


بیگلری گفت: تست های آنتی بادی به هیچ وجه ارزش تشخیصی ندارند، بهترین و قطعی ترین راه تشخیص، تست های مولکولی است.

تست های آنتی بادی ارزش تشخیصی ندارند

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور ایران، اظهار کرد: در روز‌های اول شیوع ویروس کرونا امکانات بسیار محدودی برای تشخیص این بیماری داشتیم اما خوشبختانه امروز بعد از گذشت هفته‌ها به این توانایی رسیدیم که در تمام استان‌های کشور بتوانیم کار تشخیص کووید ۱۹ را انجام دهیم.

او افزود: از آغاز شیوع کرونا از سه آزمایشگاه به بیش از ۱۲۰ آزمایشگاه در کشور رسیده ایم که می‌توانند کار‌های تشخیصی کووید ۱۹ را در حد ۱۵ آزمایش به طور روزانه تقدیم حوزه سلامت کشور کنند.

بیگلری ادامه داد: فراموش نکنیم که همه این امکانات با تکیه بر دانش بومی و در اوج تحریم‌های ناجوانمردانه صورت گرفت که در فضای بین‌المللی بر علیه کشورمان حاکم بود.

رئیس انستیتو پاستور ایران تصریح کرد: اگر بخواهیم جمع بندی کنیم باتوجه به تست‌هایی که در تشخیص کووید ۱۹ به کار می‌رود به دو دسته اساسی تقسیم می‌شود، تست‌های مولکولی که تست‌های بسیار سختی هستند، اما وجود ویروس را در بدن ثابت می‌کنند.

او افزود: دسته دوم تست‌هایی است که اصطلاحا تست‌های سرولوژی یا تست‌های مبتنی بر آنتی بادی است که آثار وجود ویروس را در بدن بررسی می‌کند. یعنی وقتی فردی به ویروس مبتلا شد در بدن آن فرد آنتی بادی ایجاد می‌شود و تست‌های سرولوژی و تست‌های مبتنی بر آنتی بادی، میزان آنتی بادی را می‌سنجند و اعلام می‌کنند که فردی گرفتار شده است یا نه.

رئیس انستیتو پاستور ایران تاکید کرد: تست های آنتی بادی به هیچ وجه ارزش تشخیصی ندارند. بنابراین بهترین و قطعی ترین راه تشخیص، تست های مولکولی است.

در حال تکمیل....

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !