اقدامات گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پاندمی ‌کووید19


اقدامات گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پاندمی ‌کووید19

مدیرگروه گروه آموزش مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اقدامات این گروه در پاندمی کووید19 را تشریح کرد.

دکتر نیلوفر ستارزاده در گفت‌وگو با ایسنا در این خصوص گفت: قسمتی از این فعالیت‌ها مربوط به فعالیت‌های آموزشی و فعالیت‌هایی مانند تشکیل گروه آموزش مجازی بود، به این صورت که اطلاع رسانی را به صورت مجازی برای دانشجویان کارشناسی ارشد مامایی و کارشناسی ارشد مشاوره مامایی برگزار کردیم.

وی اضافه کرد: با این روش دانشجویان هر روز بر اساس آخرین پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها در مورد مراقبت‌های مربوط به مادران باردار، نوزادان، دوران شیردهی و شیرخواری و دیگر موارد مربوط به این دو رشته بروز می‌شوند.

وی، تهیه و تدوین و پخش کلیپ‌های آموزشی برای مادران باردار به زبان ترکی را از دیگر اقدامات گروه آموزشی مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بحران کرونا عنوان کرد.

ستارزاده خاطرنشان کرد: این کلیپ‌ها شامل مطالبی در خصوص نحوه مراقبت در دوران بارداری و پاسخ به سوالات رایج مادران در این دوره بود که توسط بنده و خانم دکتر نوری‌زاده ضبط و در گروه‌های آموزشی پخش شد.

وی گفت: پاسخ گویی به سوالات همکارانمان و کارشناسان مامایی از دیگر فعالیت‌های آموزشی بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های تحقیقاتی گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در دوران اپیدمی کووید۱۹ اظهار کرد: همکاران ما طرح‌های تحقیقاتی را پیشنهاد داده و به مراحل تصویب رساندند.

وی در ادامه از پذیرش تعدادی از مقالات گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مجلات اروپایی خبر داد و گفت: نحوه مراقبت‌های آغوشی مادر در زمان پاندمی کووید۱۹ و مقاله ادیتوریال نوشته شده توسط دکتر حکیمی از آن جمله هستند.

ستارزاده در خاتمه بیان کرد: چند نفر از همکارانمان هم بررسی پاسخ‌های روانشناختی زنان باردار در شیوع کووید۱۹ در ایران و تاثیر مشاوره بر عملکرد جنسی زنان در سنین باروری در اپیدمی کووید۱۹ را انجام خواهند داد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید