برنده صلح نوبل : می خواهم از اره‌ای که جسد خاقشچی را با آن مثله کردند در امان بمانم


برنده صلح نوبل : می خواهم از اره‌ای که جسد خاقشچی را با آن مثله کردند در امان بمانم

رکنا: کرمان گفت: «من در معرض آزار و اذیت گسترده و اقدامات تحریک آمیز وحشتناکی از سوی رسانه‌های سعودی و متحدانشان قرار گرفتم. مهم این است که از اره‌ای که جسد جمال خاقشچی را با آن مثله کردند در امان بمانم. من به ترکیه می‌روم و این را به اطلاع افکار عمومی جهان می‌رسانم».

حمله ‌رسانه‌های سعودی به برنده صلح نوبل یمنی

یک فعال برجسته حقوق بشر یمن می گوید که از سوی رسانه‌های سعودی و متحدانش در شبکه‌های اجتماعی به شدت هدف توهین و آزار کلامی قرار دارد.

به گزارش رکنا، فعال یمنی برنده جایزه صلح نوبل اعلام کرد که در مقطع اخیر در معرض هجمه گسترده رسانه‌های سعودی و متحدانش قرار دارد.

«توکل عبدالسلام خالد کَرمان» روزنامه‌نگار و فعال سیاسی یمنی و دختر «عبدالسلام خالد کرمان» وزیر دادگستری سابق یمن است که مدتی است در ترکیه زندگی می‌کند. وی در سال ۲۰۱۱ میلادی برنده جایزه نوبل صلح شد.

کرمان جزء نسل دومی‌های حزب اخوانی «الاصلاح» یمن محسوب می‌شود و بار‌ها خواستار گفت‌وگو با جنبش انصارالله و خروج نیرو‌های اشغالگر سعودی از این کشور شده است.

توکل کرمان در مطلبی در صفحه توئیتر خود گفت که اخیرا بار دیگر هدف اقدامات تحریک آمیز و زورگویی سعودی‌ها قرار گرفته است و بیم این را دارد که به سرنوشت «جمال خاشقچی» معارض سعودی دچار شود که سال 2018 درکنسولگری کشورش در استانبول کشته شد.

کرمان گفت: «من در معرض آزار و اذیت گسترده و اقدامات تحریک آمیز وحشتناکی از سوی رسانه‌های سعودی و متحدانشان قرار گرفتم. مهم این است که از اره‌ای که جسد جمال خاقشچی را با آن مثله کردند در امان بمانم. من به ترکیه می‌روم و این را به اطلاع افکار عمومی جهان می‌رسانم».

چند روز پیش هجمه گسترده‌ای در توئیتر توسط کاربرانی سعودی علیه توکل کرمان به دلیل عضویت وی در شورای نظارت بر محتوای فیس بوک و ایسنتاگرام به راه افتاد.

اما روز یکشنبه هشتگ «من از توکل کرمان حمایت می‌کنم» در توئیتر ترند برتر شد و کاربران حمایت خود را از انتخاب توکل کرمان فعال حقوق بشر یمن و برنده جایزه صلح نوبل سال 2011 اعلام کردند.

توکل کرمان در مناسبت‌های متعددی رژیم آل سعود و متحدان عرب آن در منطقه را به دلیل دخالت در یمن و دیگر کشورهای منطقه به باد انتقاد گرفته است.

این فعال حقوق بشر یمنی گفته است کشورهایی مانند عربستان و امارات از انقلاب‌ها حتی در موزامبیک می‌ترسند.

او می‌گوید زمانی که جوانان بهار عربی بر اهمیت تبدیل شدن کشورهایشان به کشورهای دموکراتیک واقعی تاکید می‌کردند، کشورها و رژیم دیکتاتوری وجود داشتند که در پیدا و پنهان تلاش می‌کردند تا اوضاع را به قبل برگردانند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا