صدور دفترچه سلامت اجباری برای بیش از 12 هزار همدانی


صدور دفترچه سلامت اجباری برای بیش از 12 هزار همدانی

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه بیش از 13 هزار همدانی دفترچه بیمه اجباری سلامت همگانی دریافت کرده‌اند، گفت: 12 هزار و 380 همدانی دفترچه بیمه اجباری سلامت همگانی را به صورت رایگان دریافت کردند.

دکتر سعید فرجی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در استان همدان ۱۷ هزا و ۶۴۲ سرپرست خانوار متقاضی برگزاری آزمون وسع داشتند که تاکنون جواب آزمون برای ۱۵ هزار سرپرست خانوار با جمعیت ۳۵ هزار نفری مشخص و به آنان ارسال شده است.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد از استعلامات متقاضیان آزمون وسع انجام شده است، تصریح کرد: براساس این آزمون ۶۵۹۰ خانوار معادل ۱۲ هزار و ۳۸۰ نفر در دهک‌های یک، دو و سه قرار داشتند که براساس قانون این افراد به صورت رایگان تحت پوشش بیمه اجباری سلامت همگانی قرار می‌گیرند.

صدور ۶۲۰ هزار دفترچه بیمه سلامت در همدان

وی ادامه داد: همچنین ۳۹۱ خانوار معادل ۷۸۵ نفر در دهک چهار قرار داشته که این اقشار با پرداخت ۵۰ درصد حق بیمه تحت پوشش بیمه اجباری سلامت قرار می‌گیرند.

فرجی خاطرنشان کرد: برگزاری آزمون وسع از آبان سال گذشته با شروع پوشش بیمه اجباری سلامت در کشور آغاز شد که در استان همدان ۴۱ هزار و ۹۳ نفر متقاضی برگزاری این آزمون بودند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان بیان کرد: در سال گذشته ۶۲۰ هزار دفترچه بیمه سلامت در استان همدان صادر شده که نسبت به سال ۹۵ که ۸۰۰ هزار دفترچه بوده، روند رو به کاهش داشته و امیدواریم با الکترونیکی شدن نسخه نویسی که یک الزام قانونی است، کاربرد دفترچه کاهش یافته و به سمت حذف دفترچه برویم.

وی با تأکید بر اینکه نسخه نویسی الکترونیک الزام قانونی دارد، تصریح کرد: اجرای نسخه نویسی الکترونیک در استان به عملکرد سازمان و حوزه سلامت و استقرار سامانه پرونده الکترونیک کمک شایانی خواهد کرد که در حال حاضر ۶۱ پزشک همدانی نسخه نویسی الکترونیک انجام می‌دهند.

پرداخت به موقع مطالبات پزشکانی که نسخه نویسی الکترونیک دارند

فرجی با بیان اینکه در بهمن سال گذشته ۷۱ پزشک در استان همدان ۸۶۷۰ نسخه الکترونیکی نوشتند، افزود: در اسفندماه سال گذشته ۵۷۰۰ نسخه الکترونیکی توسط ۶۹ پزشک و در فروردین امسال ۳۱۰۰ نسخه الکترونیک توسط ۶۱ پزشک همدانی نوشته شده است.

وی درباره تبدیل نسخ کاغذی به الکترونیک در داروخانه‌های استان، ادامه داد: در بهمن ماه ۱۷۵ نسخ کاغذی توسط ۹ داروخانه، اسفندماه ۱۴۸۸ نسخه کاغذی توسط ۱۳ داروخانه و در فروردین ماه نیز ۱۰۰۵ نسخه کاغذی توسط ۱۳ داروخانه به الکترونیک تبدیل شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با تأکید بر پرداخت به موقع هزینه پزشکانی که نسخه نویسی الکترونیک دارند، یادآور شد: پزشکانی که نسخه نویسی الکترونیک دارند هزینه آنها زودتر از سایر پزشکان پرداخت می‌شود به طوریکه هزینه فروردین این پزشکان پرداخت شده است.

اجرای استحقاق سنجی بخش سرپایی از اول خرداد

فرجی با بیان اینکه طرح استحقاق سنجی بخش سرپایی امسال جزء اولویت های پروژه‌های الکترونیک است، گفت: طرح استحقاق سنجی در بخش بستری در بیمارستان های دانشگاهی از سال ۹۷ آغاز شده بود و استحقاق سنجی سرپایی نیز به صورت جسته گریخته در سال گذشته اقداماتی صورت گرفت اما امسال الزام قانونی است و باید از اول خرداد استحقاق سنجی در مراکز انجام شود که امیدواریم از ابتدای تیرماه عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه چهار پروژه الکترونیک برای سازمان بیمه سلامت تعریف شده است، تصریح کرد: استان همدان در پروژه رسیدگی مکانیزه به اسناد بستری جزء استان های اول کشور است به طوریکه در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی این پروژه اجرایی شد و امسال نیز قرار است در تمامی بیمارستان های استان اعم از دولتی، دانشگاهی و خصوصی و خیریه‌ای انجام شود.

فرجی افزود: بیمارستان شهید مطهری همدان تعامل خوبی با سازمان بیمه سلامت داشت و تلاش کردند تا اسناد به سامانه سپاس ارسال شود همچنین کلینیک‌های جراحی محدود شفا، الوند و مهدیه نیز پیگیری هستیم تا ثبت اسناد به صورت الکترونیک و ارسال به سامانه سپاس انجام شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان درباره اقدامات این سازمان در راستای کمک به بیماران کرونایی، خاطرنشان کرد: در راستای کمک به بیماران کرونایی و کاهش مراجعات به دفاتر بیمه سلامت تمامی دفترچه‌هایی که اعتبار آنها منقضی شده است تا پایان خرداد ماه نیازی به تمدید ندارد.

وی در پایان یادآور شد: همچنین پزشکانی که طرف قرار داد سازمان بیمه سلامت بوده و قراردادشان با ما منقضی شده، تا آخر خرداد تمدیده شده است ضمن اینکه سامانه ۱۶۶۶ که پاسخگوی شکایت و مشکلات بیمه ای بود، در روزهای کرونایی به پاسخگویی به سوالات مردم در زمینه کرونا اختصاص داده شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه