شومر از واشنگتن خواست درباره استفاده از داروی تاییدنشده برای کرونایی‌ها پاسخگو باشد


شومر از واشنگتن خواست درباره استفاده از داروی تاییدنشده برای کرونایی‌ها پاسخگو باشد

رهبر اقلیت سنای آمریکا از مقامات دولت این کشور خواست تا درباره استفاده از داروی ضد مالاریا برای بیماران کرونایی پاسخگو باشند.

شومر از واشنگتن خواست درباره استفاده از داروی تاییدنشده برای کرونایی‌ها پاسخگو باشد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، چاک شومر، سناتور آمریکا از نیویورک و رهبر اقلیت سنای آمریکا، از وزارت امور کهنه‌سربازان این کشور (VA) خواست تا درباره استفاده از داروی ضدمالاریا برای بیماران کرونایی در حالی‌ که هنوز اثر مثبت آن ثابت نشده است، پاسخگو باشند.

شومر در مصاحبه با خبرنگاران درباره داروی ضد مالاریا با نام علمی هیدروکسی کلروکین گفت: «نگرانی‌هایی وجود دارد که این دارو بدون آنکه مشخص شود تاثیری دارد یا نه برای بیماران کرونایی مصرف شده است.»

او در ادامه خواست تا وزارت امور کهنه سربازان آمریکا شفاف‌سازی کند که آیا ترامپ و کاخ سفید آن را تحت فشار قرار دادند تا از این دارو استفاده شود یا نه.

شومر همچنین خواست تا این وزارتخانه درباره این مسئله که گفته می‌شود تجویز این دارو برای بیماران کرونایی احتمال فوت را به نسبت مداوای استاندارد بالا برده است نیز توضیحاتی ارائه دهد.

رهبر اقلیت سنا همچنین در سخنان خود گفت: «افرادی هستند که جانشان را برای ما به خطر می‌اندازند و ما باید با دقت فراوانی از آنها مراقبت کنیم.»

پیش از این بارها دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بدون داشتن مدرک قطعی به تجویز داروی مالاریا برای بیماران کرونایی می‌پرداخت.

مدیر وزارت امور کهنه سربازان نیز در پاسخ به شومر تنها گفت: بیمارانی که مطمئن بودیم برایشان داروی مالاریا مناسب می‌باشد را با این روش درمان کردیم و این لزوما شامل بیماران کرونایی نبود است.

اما او هیچ توضیحی درباره فشار کاخ سفید و ترامپ برای استفاده از این دارو نداده است.

دیوید شالکین، وزیر سابق این وزارتخانه نیز روز یکشنبه، درباره مصرف داروی مالاریا هشدار داده و در پیامی توئیتری نوشت: «تاکنون هیچ پژوهشی ثابت نکرده این دارو روی بیماران کرونایی موثر است.»

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟