استاندار : 62 درصد زمین پادگان اردبیل فضای سبز و ابنیه گردشگری می‌شود


استاندار : 62 درصد زمین پادگان اردبیل فضای سبز و ابنیه گردشگری می‌شود

اردبیل- ایرنا- استاندار اردبیل گفت: سهم خالص ساختمان‌های مسکونی ارتش بدون در نظر گرفتن شارع و خیابان ها از محل پادگان قدیمی در داخل شهر اردبیل 38 درصد است و62 درصد بقیه فضای سبز و میدان و سایر ابنیه‌های گردشگری خواهد بود.

اکبر بهنامجو روز دوشنبه در جلسه بررسی موضوع انتقال پادگان ارتش با حضور جامعه اسلامی بازار اردبیل اظهار داشت: انتقال این پادگان قدیمی به بیرون شهر ضروری است و وجود ارتش جهت ایجاد امنیت و کمک در بحران‌های احتمالی با استقرار در مکان مناسب‌تر برای استان اردبیل نیاز اساسی است.

وی با بیان اینکه در نقشه قبلی مورد توافق ۱۳درصد فضای سبز در نظر گرفته شده بود افزود: به اتفاق رییس شورای شهر و شهردار اردبیل این نقشه رد و با پیگیری‌های فراوان یک نقشه جدید تهیه شد.

استاندار اردبیل تشریح کرد: در بحث پادگان یک سری الزامات وجود دارد که بنا به منویات مقام معظم رهبری پادگان‌ها باید از داخل شهر به بیرون انتقال داده شود وحق و حقوق ارتش نیز از محل پادگان محفوظ بماند.

وی با اشاره به اینکه ارتش برای ساخت پادگان جدید ارتش در بیرون شهر باید از منابع این مکان استفاده کند افزود: برای راه اندازی مجدد پادگان پول کلانی لازم است که از محل تراکم این محل تامین می‌شود.

بهنامجو بیان کرد: برای تامین زمین مورد نیاز پادگان ارتش جلسات متعددی برگزار شده که خوشبختانه اعتبار لازم از محل سفر رییس جمهوری به استان اردبیل برای تملک زمین درنظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر این که استان اردبیل یک استان مرزی است افزود: وجود پادگان ارتش با تمام قوا به منظور حفظ حریم و امنیت ضرورت دارد و همچنین استقرار این پادگان در استان به اقتصاد منطقه کمک می کند.

استاندار اردبیل گفت: با تعریض خیابان‌های اصلی در اطراف این پادگان مردم بیشترین بهره و سود خواهند برد و همچنین استفاده از فضای سبز و مناطق گردشگری نیز برای مردم میسر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد واحدهای تجاری برای در آمدزایی شهرداری در نقشه ثانویه پروژه دیده شده است افزود: ایجاد میدانی همانند نقش جهان اصفهان و حفظ سالن‌های قدیمی به عنوان پایگاه‌های فرهنگی و تاریخی و اشجار بزرگ از اهداف این طرح است.

بهنامجو اضافه کرد: ارتش برای احداث واحدهای مسکونی خود باید مشاور جداگانه انتخاب کند تا برای ارایه طرح سه بعدی که در هیچ کجا وجود ندارد اقدام کند و تراکم ساختمان‌ها با سبک معماری خاص مطابق با تراکم منطقه خواهد بود.

در این جلسه اعضای کمیته عمران جامعه اسلامی بازار اردبیل پیشنهادها و راهکارهای خود را در خصوص کاربری جدید پادگان مذکور ارایه کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس به عکس از زیباتر شدن طناز طباطبایی در گذر زمان ! / خانم بازیگر چی بود و حالا طلای ی...