دکه 20 کویید قرآنی


دکه 20 کویید قرآنی

در این شرایط کرونایی دانش آموزان اتحادیه انجمن اسلامی قم با رعایت موازین بهداشتی درحال فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری موج قم، باخبر شدیم در این شرایط کرونایی دانش آموزان اتحادیه انجمن اسلامی قم با رعایت موازین بهداشتی درحال فعالیت هستند.

ساعت ۱۱ شب تصمیم گرفتیم با همکاران سری به آن‌ها بزنیم و از نزدیک شاهد فعالیت‌هایشان باشیم.

باورود به مسجد پیامبراعظم(ص) شهر قم با صحنه‌های عجیبی مواجه شدم، نوجوانانی که همه با هم در تکاپوی فعالیت‌های قرآنی، هنری و علمی بودند، بسی لذت بردم از شور و هیجان این نوجوانان که حتی در این شرایط کرونا هم دست از فعالیت نکشیدند و در حال تمرین و اجرای تئاتر بودند‌، صحنه‌های جالبی مشاهده می‌شد وقتی نوجوانانی در همه رده سنی که هر کدام با تخصص، علم وهنر خود در کنار هم جمع شده بودند تا اتفاق جدیدی رقم بزنند، آن هم با دست‌های خودشان و تخصص‌هایی که هرکدام در این گروه شکوفا کرده بودند.

نکته جالب دیگری که از این گروه مشاهده کردم دکه ۲۰ کویید قرآنی بود که این گروه نوجوان نکات تربیتی قرآنی و مشکلات روز نواجوانان را در قالب نمایش کوتاه و طنز اجرا و با کمترین امکانات ضبط و تولید کرده سپس در فضای مجازی منتشر می‌کنند تا نوجوانانی که در این بحران کرونا نمی‌توانند در مساجد کنارشان باشند از برنامه‌های متنوع فرهنگی استفاده کنند و این‌گونه کنار آن‌ها باشند.

باچند تن از از بچه‌های انجمن گفت‌وگویی انجام دادم که در ادامه بیشتر با فعالیت‌هایشان آشنا شویم:

دکه 20 کویید قرآنی

به سراغ محمد امین هاشمی‌نیا ۱۴ ساله که عضو گروه سرود شمیم رضوان هم بود رفتم، او از اینکه عضوی از این گروه پرتلاش است احساس شادمانی کرد و گفت: ما باهم جمع شدیم‌ تا تأثیر خیلی خوب و مثبتی هم برخود و هم بر روی هم سن و سالیان خود بگذاریم.

او در ادامه توصیه داشت نوجوانان حتما در کارهای فرهنگی و چالش‌ها ومسابقاتی که این روزها برگزار می‌کنند، شرکت کنند تا هم اثری مثبت بگیرند و هم از جوایز نفیسی بهره‌مند شوند‌.

محمد امین از وضعیت کرونا ابراز ناراحتی کرد که نمی‌توانند در این ماه مبارک تجمعات قرآنی را برگزار کنند، ولیکن گفت: با گروه شمیم رضوان و اتحادیه انجمن اسلامی گروهی تشکیل دادیم به عنوان دکه ۲۰ کویید قرآنی تا بتوانیم کمبود امکانات تجمعات را با وجود کرونا جبران کنیم.

دکه 20 کویید قرآنی

در ادامه با محمد حسین جعفری، هم صحبت شدیم که کلیپ سلام حضرت معصومه(س) را به تازگی تک خوانی کرده که در سراسر کشور تأثیر بسزایی داشت.

محمد حسین ابراز خرسندی کرد که در سن ۱۴ سالگی توانسته این کلیپ را اجرا کند، لذا گفت: اگر نظر آن حضرت نبود نمیتوانست این کلیپ نشر پیدا کند و حتی روی کسی تأثیر بگذارد.

او درباره ی دکه ۲۰ کویید قرآنی و گروه سرود شمیم رضوان گفت: اصل این قضیه از جایی شروع شد که امثال بنده دور هم جمع و خواستار این شدیم که این طرح اجرا شود تا بین نوجوانان ومردم عامه معارف قرآنی ترویج پیدا کند و خدایی نکرده فقط زینت طاقچه نباشد و همچنین بتوانیم با مسابقات قرآنی در فضای مجازی نوجوانان را به این سو بکشانیم.

وی به دیگر دوستان هم سن و سال خود در شهرهای مختلف کشور توصیه کرد: اگر همه باهم به عنوان سرباز مهدوی در فضای مجازی برای ترویج معارف دینی و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی جمع شویم، به پیروزی نهایی خواهیم رسید.

درکنار این عزیزان ساعاتی گذراندیم و ازفعالیت‌هایشان تصاویری ثبت کردیم.

امید است این نوجوانان حزب الهی و پرتلاش که دل‌هایی صمیمی و مهربانی دارند عصرشان را با همه شادی‌ها، امیدها و تجربه‌ها به سوی موفقیت‌های روز افزون پیش ببرند تا افتخاری بزرگ برای خود و کشور باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک