56 هزار بسته غذایی در رزمایش همدلی استان مرکزی توزیع شد


56 هزار بسته غذایی در رزمایش همدلی استان مرکزی توزیع شد

ساوه - ایرنا - فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: 56 هزار بسته مواد غذایی از آغاز رزمایش همدلی مومنانه در این استان میان خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

سردار «محسن کریمی» روز یکشنبه در آیین توزیع چهار هزار بسته کمک های معیشتی ساوه که در سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: با آغاز موج دوم همدلی، توزیع ۲۶ هزار بسته غدایی و ملزومات خانوارهای نیازمند در حال انجام است و تلاش می کنیم که پس از عید فطر سومین مرحله این رزمایش را هم اجرا کنیم.

وی افزود: رزمایش همدلی با حضور همه اقشار مردم، صاحبان صنایع، ادارات دولتی، خیران، بسیج، و سایر نهادها با تبعیت از بیانات رهبر معظم انقلاب به نحو شایسته ای در استان مرکزی برگزار شد.
فرمانده سپاه استان مرکزی با اشاره به درخواست مقام معظم رهبری از هنرمندان برای تبیین زوایای پنهان رزمایش همدلی مومنانه، گفت: این رزمایش و فعالیت های همدلانه که نمادی از فرهنگ والای اسلامی و ایرانی است باید مستندسازی و به نسل های آینده منتقل شود.
سردار کریمی اظهار داشت: ویروس کرونا پوشالی بودن قدرت برخی از کشورهای جهان که همواره فرهنگ خود را به رخ ما می کشیدند را نشان داد و ثابت کرد که فرهنگ والای اسلامی همچنان دست بالاتر را دارد زیرا در دوران وقوع بحران کرونا برخلاف ممالک غربی بجای غارت منابع، شاهد بخشش و همدلی منابع و تامین نیاز مردم هستیم.
وی ادامه داد: کرونا همچنین تاثیرگذاری ارزش های دینی و معنوی را به همگان اثبات کرد و باید این دستاوردها را به نسل های آینده منتقل کنیم.
وی تاکید کرد: در استان مرکزی از آغاز رزمایش همدلی و مواسات تا دیروز، طبق بررسی ها ۶۹ هزار خانوار آسیب دیده که اغلب شغل روزانه داشتند و همچنین آسیب دیدگان کارگاههای تعطیل احصا شدند که ۲۶ هزار تخت پوشش بهزیستی و ۴۵ هزار خانواده هم تحت پوشش کمیته امداد هستند.
سردار کریمی گفت: باید برای راه افتادن چرخه تولید و بازگشت به کار افرادی که شغل خود را از دست دادند، با جدیت تلاش کنیم.
وی گفت: در استان مرکزی و شهرستان ها باید همه مسئولان، خیران و گروههای مردمی با همدلی و اجماع همچنان برای تامین معیشت و رفاه خانواده های محروم تلاش کنند.
فرمانده سپاه استان مرکزی گفت: برخی بدخواهان در فضای مجازی تلاش می کنند با فرصت طلبی از فقر و مشکلات خانواده ها علیه نظام اسلامی هجمه ایجاد کنند اما تداوم رزمایش همدلی و کمک به این محرومان می تواند ترفند دشمنان را خنثی کند.

56 هزار بسته غذایی در رزمایش همدلی استان مرکزی توزیع شد

امام جمعه ساوه نیز گفت: طبق آیات نورانی قرآن کریم، مالی را که در راه اهداف خیر و انسان دوستانه انفاق کنیم خداوند چندبرابر آن را بعنوان پاداش پس می دهد.
حجت الاسلام «سیدابراهیم حسینی» با تقدیر از اهتمام مردم، خیران و مسئولان شهرستان ساوه در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و پیاده کردن چند مرحله از رزمایش همدلی مومنانه، گفت: باید با پرهیز از تبلیغات، فعالیت های کریمانه را انجام دهیم زیرا طبق دستور قرآن کریم انفاق باید به دور از منت گذاری باشد تا اجر و ثواب آن از بین نرود.
وی گفت: در سالهای گذشته هم مردم برای حمایت از خانواده های نیازمند کمک کردند اما امسال با تدبیر رهبر انقلاب و راه اندازی جنبش همدلی مومنانه حجم کمک ها بسیار بیشتر است.
امام جمعه ساوه گفت: سپاه با نقش موثری که در رزمایش مواسات و همدلی مومنانه داشت، مایه آرامش جامعه و نیازمندان شد و همانند میدان جنگ و دوران دفاع مقدس در این عرصه نیز خوش درخشید.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان ساوه نیز گفت: در این مرحله از رزمایش همدلی و کمک مومنانه چهار هزار بسته غذایی و بهداشتی میان خانواده های نیازمند ساوه و بخش نوبران توزیع می شود.
سرهنگ «حجت الله دستجانی» افزود: در بسته های اهدایی برای کارگران ساختمانی شناسایی شده ژل بهداشتی و اقلامی چون مواد شوینده، مایع ظرفشویی و وایتکس در نظر گرفته ایم.
وی گفت: بسته های غذایی نیز دارای ارزشی حدود چهار میلیون ریال و شامل اقلامی چون نوشیدنی، برنج، روغن، رب گوجه فرنگی، تن ماهی و ماکارونی است.

به گفته سرهنگ دستجانی سه هزار و ۵۰۰ بسته در میان خانواده های ایثارگران، کارگران ساختمانی و رزمندگان تیپ فاطمیون ساوه و ۵۰۰ بسته نیز در بخش نوبران توزیع می شود.
فرمانده سپاه ساوه گفت: هدف ما افزایش سرمایه اجتماعی مردم و تامین بخشی از نیازهای شهروندان بصورت هدفمند است که درر این راستا تاکنون ۱۴ هزار سبد غذایی میان خانوارهای نیازمند توزیع شده است.

در این برنامه فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، امام جمعه، فرمانده سپاه و منتخب مردم ساوه و زرندیه در مجلس یازدهم با اهدای لوح سپاس از تلاش های فرماندار ساوه در اجرای مراحل مختلف رزمایش همدلی مومنانه قدردانی کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن