امکان حضور فیزیکی دانشجویان دکتری در دانشگاه فراهم شد/وزیر علوم: دانشگاه‌ها برای پذیرش حضوری دانشجویان آماده باشند


امکان حضور فیزیکی دانشجویان دکتری در دانشگاه فراهم شد/وزیر علوم: دانشگاه‌ها برای پذیرش حضوری دانشجویان آماده باشند
معاون دانشجویی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر امکان حضور دانشجویان دکتری در دانشگاه فراهم شد، گفت: حضور سایر دانشجویان در دانشگاه نیازمند موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید حبیا در نشست معاونان دانشجویی دانشکده‌ها و پردیس‌های دانشگاه تهران با تأکید اینکه دانشگاه‌ها نمی‌توانند تولید علم را به دلیل شیوع شیوع کرونا ویروس متوقف کنند، گفت: به‌طور قطع ویروس کرونا، تا مدت‌ها مهمان جوامع بشری خواهد بود و ما باید با مدیریت صحیح تلاش کنیم، شرایط را به روال عادی بازگردانیم و یکی از مهمترین راه‌های مدیریت این شرایط، رعایت بهداشت فردی، عمومی و فاصله‌گذاری اجتماعی است.

وی در خصوص بازگشایی دانشکده‌ها، پردیس‌ها و سراهای دانشجویی و حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه تهران نیز تصریح کرد: در این زمینه دانشگاه تابع دستورات ستاد ملی مبارزه باکرونا است. تا این مرحله اجازه حضور فیزیکی به دانشجویان مقطع دکترا که حضور در آزمایشگاه‌ها، مزرعه، بیمارستان و … برای آن‌ها ضروری است و در عین حال نیازی به استفاده از سراهای دانشجویی ندارند، داده شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران افزود: دانشجویان دکتری برای حضور فیزیکی در دانشگاه باید درخواست خود را از طریق سامانه گلستان ارسال کنند که پس از تأیید استاد راهنما، گروه مربوط، آموزش دانشگاه و همچنین کسب گواهی سلامت از اداره کل بهداشت و درمان در دانشگاه حضور یابند.

به گفته حبیبا، پس از ارزیابی وضعیت حضور دانشجویان فوق بعد از دو هفته، درباره دانشجویانی که نیاز به سرای دانشجویی دارند، تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در ادامه این جلسه پیرامون موضوعات مختلفی چون، نحوه اجرای دستورالعمل بهداشتی بازگشایی دانشکده‌ها و پردیس‌ها جهت حضور دانشجویان مقطع دکترا، نحوه توزیع غذای احتمالی در صورت حضور فیزیکی دانشجویان، بررسی وضعیت پیمانکاران سلف سرویس‌ها و بوفه‌ها در طی دو ماهه اخیر و مناقصه غذای سلف سرویس‌ها برای سال جدید تحصیلی، بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

وزیر علوم: دانشگاه‌ها برای پذیرش حضوری دانشجویان آماده باشند
ایرنا نوشت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از آمادگی دانشگاه‌ها برای ارائه خدمات حضوری به دانشجویان در صورت تشخیص ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد.

منصور غلامی درباره بازگشایی دانشگاه ها بعد از ماه رمضان، اظهار داشت: دانشگاه ها اکثراً آموزش های خود را به صورت مجازی ارائه می دهند.

وی افزود: آنچه باقی مانده است، دروس عملی است که باید به صورت حضوری آموزش داده شود.

وزیر علوم با اشاره به تصمیم گیری برای حضور دانشجویان در دانشگاه، تاکید کرد: در صورتی که متخصصان امر از نظر مدیریت بیماری کرونا شرایط را برای حضور دانشجویان در محیط های دانشگاهی مناسب تشخیص دهند، دانشگاه ها آمادگی لازم را دارند تمام یا بخشی از فعالیت های خود را در آموزش دانشجویان به صورت حضوری انجام دهند.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت روز گذشته اعلام کرد که بازگشایی دانشگاه ها بعد از ماه مبارک رمضان در ستاد کرونا مورد بررسی قرار می گیرد.

از اوایل اسفندماه ۹۸ که ویروس کرونا در کشور شیوع یافت، به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت های آموزشی دانشگاه ها به صورت موقت تعطیل شد و از آن زمان تاکنون بیش از ۸۰ درصد دانشجویان از طریق آموزش های الکترونیکی ترم جاری را پیش می برند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند