بیش از 16 هزار گیلانی در جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت کردند


بیش از 16 هزار گیلانی در جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت کردند

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به ثبت نام بیش از 16 هزار گیلانی در دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: ثبت نام در این جشنواره تا 9 خرداد ماه ادامه دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به ثبت نام بیش از ۱۶ هزار گیلانی در دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: ثبت نام در این جشنواره تا ۹ خرداد ماه ادامه دارد.

به گزارش‌ایلنا از رشت، پریسا کرمی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از اول اسفند ماه سال گذشته با معرفی ۱۲ عنوان کتاب، اظهار کرد: دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا(ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با ائمه معصومین (ع)، به ویژه حضرت امام رضا است، افزود: منابع مرتبط با سیره حضرت امام هادی (ع) نیز به عنوان بخش ویژه دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی اضافه شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره با توجه به تعطیلی کتابخانه های عمومی به دلیل شیوع ویروس کرونا با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در حال برگزاری است، گفت: تاکنون بیش از ۱۶ هزار گیلانی در این جشنواره ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه ثبت نام در این جشنواره تا ۹ خرداد ماه امسال ادامه دارد، تصریح کرد: با توجه به تعطیلی کتابخانه ها کتابداران در منازل و به صورت مجازی فعال بوده و شهروندان را به شرکت در این جشنواره دعوت می‌کنند.

کرمی در ادامه به برخی محورهای این جشنواره اشاره و بیان کرد: برگزاری نقاشی‌های جشنواره رضوی به صورت مجازی، پویش معرفی کتاب به صورت ویدئو بخشی از محورهای مسابقه هستند.

وی ادامه داد: بر اساس دوره‌های گذشته، منابع مرتبط با سیره یکی از معصومین (ع) به کتاب‌های هر دوره این جشنواره اضافه شده که امسال منابع مرتبط با سبک زندگیانی و سیره حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه (س)، حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، و کتاب‌هایی با موضوع حضرت امام هادی (ع) به عنوان بخش ویژه دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه جشنواره دهم رضوی در سه بخش «فردی»، «گروهی» و «خانوادگی» به دو روش مکتوب و الکترونیکی برگزار می‌شود، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط با این بخش، به صورت فردی، گروهی یا خانوادگی، در دو شیوه مکتوب و الکترونیکی در جشنواره شرکت‌کرده و جهت‌حضور در بخش الکترونیک به سایت سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی www.samakpl.ir و یا سایت جشنواره رضوی www.razavi.iranpl.ir مراجعه کنند.

وی ضمن دعوت از شهروندان گیلانی برای شرکت در این جشنواره، اظهار کرد: بسیاری از چهره‌های برجسته علمی، دینی و سیاسی و اجتماعی استان گیلان از مردم این استان برای شرکت در این جشنواره دعوت به عمل آورده اند.

کرمی در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از همکاری رسانه‌های خبری برای اطلاع رسانی و دعوت از شهروندان گیلانی برای شرکت در این جشنواره، گفت: صدا و سیمای مرکز گیلان، سپاه قدس و منطقه آزاد انزلی نیز با حمایت‌ هایی برای برگزاری این جشنواره نقش بسزایی در برگزاری هرچه باشکوهتر این رویداد مهم فرهنگی در استان گیلان ایفا کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه یکشنبه 2 اردیبهشت 1403