عضوشورای تهران: از فعالیت کلینیک‌های دامپزشکی جلوگیری نشود


عضوشورای تهران: از فعالیت کلینیک‌های دامپزشکی جلوگیری نشود

تهران - ایرنا- عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: تا ارائه ضوابط مشخص، از فعالیت کلینیک‌های دامپزشکی جلوگیری نشود.

به گزارش ایرنا، «سید آرش حسینی میلانی» روز یکشنبه در دویست و دوازدهمین جلسه شورای شهر تهران درباره پلمب مراکز دامپزشکی از سوی مناطق شهرداری تهران اظهار داشت: برابر گزارش‌های واصله و مراجعه واحدهای صنفی و کلینیک‌های دامپزشکی شهری، شاهد هستیم که در روزهای اخیر برخی از مناطق شهرداری تهران در برخورد با این واحدها نسبت به تعطیلی و پلمب دفاتر آنها اقدام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برخوردها موجب نگرانی و دغدغه تشکل‌های صنفی، انجمن‌های دامپزشکی و فعالان این گروه شده است، اظهار داشت: برغم اخذ مجوز فعالیت از وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی و اتحادیه‌های ذیربط، به دلیل وجود ابهام در وضعیت چگونگی فعالیت این صنف در واحدهای مستقل یا واحدهای مسکونی، برخی از مناطق شهرداری تهران بدون بررسی جامع موضوع و اتخاذ تدابیر و راهکارهای اجرایی مناسب، بلافاصله به جلوگیری از فعالیت این صنف اقدام می‌کنند.

عضو شورای شهر تهران افزود: با توجه به شرایط فعلی و بحران شیوع ویروس کرونا اقدامات مهمی توسط کلینیک‌های دامپزشکی انجام می‌شود و نباید فعالیت آنها نادیده گرفته شود.

میلانی عنوان کرد: در صورتی که این مراکز فعال نباشند و خدمات لازم را به مردم و و حیوانات خانگی ارائه ندهند، بیم آن می‌رود شهرها دچار شیوع بیماری‌های مشترک شهری شود.

وی به شهرداری تهران تذکر داد که به منظور ایجاد وحدت رویه و همچنین تدوین ضوابط و دستورالعمل مناسب، این برخوردها به صورت منطقی و با رعایت حقوق عامه انجام شود.

عضو شورای تهران گفت: تا ارائه ضوابط مشخص در این فضای اجتماعی و نیز ضرورت کنترل بیماری‌های حیوانات شهری و خانگی از فعالیت کلینیک‌های دامپزشکی جلوگیری نشده و با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط، موضوع مدیریت شود.

وی پیشنهاد کرد که طریق شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل، موضوع پیگیری و در قالب تفاهم‌نامه و خدمات مشترک مساعدت لازم انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته برای پنجشنبه اموات