منظور قرآن از صالحانی که زمین را ارث می‌برند امام مهدی(عج) و اصحاب ایشان است


منظور قرآن از صالحانی که زمین را ارث می‌برند امام مهدی(عج) و اصحاب ایشان است

یک استاد دانشگاه با بیان اینکه بسیاری از آیات قرآن به امام زمان(عج)، ظهور و برنامه‌های دولت ایشان اختصاص دارد، گفت: قرآن تصریح می‌کند که زمین به امام مهدی(عج) و اصحاب ایشان ارث می‌رسد و تاریخ اینچنین عاقبت‌بخیر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، «محسن میرباقری» در دوره آموزشی «در جستجوی خورشید» با اشاره به اختصاص برخی از آیات قرآن کریم به مسئله مهدویت، انتظار و امام مهدی(عج)، اظهار کرد: آیاتی در قرآن کریم درباره وجود مقدس امام زمان(عج)، ظهور و برنامه های ظهور مطرح شده که روایات در ذیل این آیات کاملا جهت دهی آیه را مشخص می کنند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: علاوه بر اینکه روایات، موید برخی از آیات هستند خود آیه نیز نشان می دهد که به برنامه های امام زمان(عج) توجه و اشاره دارند. چنان که برخی آیات مهدوی، مژده ای است برای همه بشریت، برخی مژده است برای پیروان ادیان آسمانی، دسته سوم از آیات مهدوی مژده برای مسلمانان است و دسته چهارم این آیات به شیعیان مژده می دهد.

میرباقری با اشاره به مژده قرآن درباره تاریخ بشریت، گفت: آیه 105 سوره مبارکه انبیاء و دو آیه بعد از آن مسئله پایان تاریخ بشریت را به روشنی بیان می کند و می فرماید: « وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ».

این کارشناس قرآن و معارف رسانه ملی ادامه داد: یعنی قرآن همانطور که پیامبر(ص) را رحمتی برای عالمیان معرفی می کند نه صرفا برای مردم مکه، حجاز و یا منطقه، تاکید دارد زمین روزی در دست صالحان قرار می گیرد و رحمت الهی در زیر سایه پرچم امام زمان(عج) محقق می شود.

وی با بیان اینکه این مژده ای برای همه بشریت است، تاکید کرد: این مژده نشان می دهد که تاریخ بشریت عاقبت بخیر می شود. ذیل این آیه از امام صادق(ع) است که فرمودند: منظور از صالحان وجود مقدس بقیه الله الاعظم(عج) و اصحاب ایشان است و در حدیث دیگری از امام باقر(ع) ذیل این آیه است که فرمودند: آنها اصحاب مهدی(عج) در آخرالزمان هستند.

میرباقری در پایان خاطرنشان کرد: در تفسیر «مجمع البیان» هم حدیثی آمده که عیناً همین مطلب است، یعنی بندگان صالحان که عاقبت زمین در دست آنها قرار می گیرد، امام عصر(عج) و اصحاب ایشان هستند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !