ایمان واقعی علم راسخ و تشخیص حق از باطل را نصیب انسان می‌کند


ایمان واقعی علم راسخ و تشخیص حق از باطل را نصیب انسان می‌کند

استاد حوزه علمیه گفت: اعمال نیک انسان را به ایمان واقعی می‌رساند که در آن تشخیص حق از باطل و علم راسخ نصیب انسان می‌شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمد علی جاودان» به مناسبت ماه مبارک رمضان شامگاه چهارشنبه در حسینیه شیخ مرتضی زاهد به صورت مجازی به سخنرانی پرداخته و گفت: قرآن کریم شخص مومن را زنده و کافر را مرده محسوب می‌کند.
استاد حوزه علمیه افزود: در روایات ما آمده است هر انسانی دارای سه روح است که اگر ایمان پیدا کند یک روح دیگر به آن اضافه می‌شود و زندگی تازه‌ای به دست می‌آورد. علامت به دست آوردن این روح و زندگی، فهم و درک عمیق است. فکر و کارهایی می‌تواند انجام دهد که دیگران نمی‌توانند.


آیت‌الله جاودان محبت اهل‌بیت(ع) یک درجه بسیار مهم از ایمان است، عنوان کرد: اصحاب امام حسین(ع) که هنگام نماز ایشان جلوی تیرهای دشمن ایستاده بودند به یک درجه از ایمان رسیده بودند که از طبیعت خارج شده بودند.
استاد حوزه علمیه برای انسان پس از ایمان واقعی نوعی ادراک خاص ایجاد می‌شود، اظهار کرد: این ایمان نوری است که برای انسان قدرت و توانی می‌آورد که شخص معمولی از آن برخوردار نیست. انسان وقتی ایمان آورد به حیات و نور می‌رسد و با آن زندگی می‌کند.
وی با استناد به روایتی ابراز کرد: ایمان مومن معمولی مبهم است اگر خداوند اراده کند در نتیجه اعمال نیک این مومن به ایمان واقعی برسد ایمان مبهم او به ایمان درخشان تبدیل می‌شود که نخستین نتیجه آن تشخیص حق و باطل در مسیر درست به تعبیر دیگر به دست آوردن علم راسخ است بدون اینکه فریب بخورد.


آیت‌الله جاودان با بیان اینکه روز قیامت برخی‌ صورت‌ها درخشان و برخی صورت‌ها ظلمانی است، گفت: کسانی که صورت آنها سیاه است پس از ایمان کافر و گمراه شدند و تا آخر عمر به آن ادامه دادند. اگر انسان گناهان خود را جبران کرد نجات پیدا می کند اگر نه عاقبت به خیر نخواهد شد.


استاد حوزه علمیه با بیان اینکه همه اجزای بهشت از رحمت الهی ساخته شده است، عنوان کرد:‌ اگر انسان همت کند می‌تواند بالاتر از بهشت را به دست آورد و آن رحمتی عمیق‌تر است؛ اگر انسان واجبات را انجام دهد و محرمات را ترک کند وارد بهشت می‌شود اما اگر همچون اصحاب امام حسین(ع) بالاتر از واجبات و محرمات را برای ولایت انجام داد به مرتبه‌ای بالاتر از بهشت دست پیدا می‌کند.
وی افزود: در بهشت رحمت الهی حوصله انسان را سر نمی‌برد، لحظه به لحظه بر رحمت الهی افزوده می‌شود و انسان لذت بیشتری می‌برد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس