درخواست حماس برای مقابله با طرح تل آویو در الحاق کرانه باختری


جنبش حماس تدوین یک برنامه ملی فلسطینی را برای مقابله با طرح تل آویو در الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن خواستار شد.

درخواست حماس برای مقابله با طرح تل آویو در الحاق کرانه باختری

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، جنبش حماس تدوین یک برنامه ملی فلسطینی را برای مقابله با طرح تل آویو در الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن خواستار شد.

براین اساس، موسی ابو مرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس درخواست کرد فلسطینی‌ها یک برنامه ملی برای مقابله با طرح الحاق شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری رود اردن به اسرائیل تنظیم کنند.

ابومرزوق تاکید کرد اجرای توطئه‌های الحاق شهرک‌های صهیونیست نشین کرانه باختری رود اردن به فلسطین اشغالی به معنای نقض همه توافقات دشمن اسرائیلی با سازمان آزادی بخش فلسطین و ابطال معاهداتی خواهد بود که حتی یک روز هم به نفع فلسطینی‌ها نبوده اند.

عضو دفتر سیاسی حماس از سازمان آزایبخش فلسطین خواست همه توافقنامه‌های امضا شده با اسرائیل را لغو کند و تصمیم قبلی خود در به رسمیت شناختن این رژیم را پس بگیرد اگر چه این کار ممکن است به خروج برخی از رهبران تشکیلات خودگردان به خارج از فلسطین منجر شود.

ابومرزوق بر ضرورت تدوین یک برنامه ملی تاکید کرد که مبنای اصلی آن مقاومت، تسلیم نشدن و بسیج ملت فلسطین برای مقابله با توطئه‌هایی باشد که هدف از آن‌ها نابودی مسئله فلسطین است.

وی در ادامه تلاش و تحرک فلسطینی‌ها در سطح بین المللی برای شکست طرح الحاق کرانه باختری رود اردن به اسرائیل و درخواست کمک از همه سازمان‌های قضایی و حقوق بشری و دادگاه‌های بین المللی به منظور توقف طرح اسرائیل را خواستار شد.

دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی روز چهارشنبه گفت: واشنگتن آماده است در هفته‌های آتی حاکمیت اسرائیل بر شهرک‌های یهودی نشین در کرانه باختری رود اردن را به رسمیت بشناسد.

فریدمن افزود: واشنگتن قصد ندارد در این زمینه شرط‌های جدیدی را تحمیل کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتز، رئیس حزب آبی و سفید توافق کردند روند الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن شامل دره اردن و همه شهرک‌های اسرائیلی واقع در کرانه باختری از اوایل ماه ژوئیه آغاز شود.

پیش بینی می‌شود طرح الحاق جدید بیش از ۳۰ درصد از کل مساحت کرانه باختری رود اردن را شامل خواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی