دبیر انجمن بین‌المللی جهان اسلام: شیعیان برادران ما هستند


دبیر انجمن بین‌المللی جهان اسلام: شیعیان برادران ما هستند

دبیر کل انجمن بین‌ المللی جهان اسلام، افراط‌گرایی و فرقه‌گرایی را عامل ایجاد تفرقه در جهان اسلام به ویژه بین شیعه و سنی دانست و تاکید کرد که شیعیان برادران ما هستند.

دبیر انجمن بین‌المللی جهان اسلام: شیعیان برادران ما هستند

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ایرنا، محمد العیسی روز شنبه در گفت و گو با شبکه "‌ام بی‌سی " عربستان سعودی افزود : شیعه و سنی هر دو مسلمان و برادران دینی هم هستند و در چنین فضایی طرفداران فرقه‌گرایی در جهان در تلاش برای ایجاد درگیری بین اهل سنت و شیعیان می‌باشند.

وی افزود: کسانی که تحمل یکدیگر را نداشته و برای طرد دیگران تلاش می‌کنند، سعی دارند تا اختلاف بین اهل سنت و شیعیان را برجسته کنند در صورتی که در اسلام شیعیان برادران ما هستند.

دبیر کل انجمن بین‌المللی جهان اسلام افزود: در بین اعتدالیون اهل سنت و شیعه درگیری و جنگ وجود ندارد و مشکل تنها در فرقه‌گرایی افراطی است، خواه سنی یا شیعه باشد.

وی اضافه کرد: ما در مورد موضوعات مختلف و مهم نیز با آن‌ها (شیعیان) اختلاف نظر داریم و این را انکار نمی‌کنیم اما این اختلاف نظر به نقطه‌ای نمی‌رسد که بخواهد یک تکه از بدن واحد اسلام را به هم بزند چرا که اهل سنت و شیعه برادر یکدیگرند.

العیسی اظهار داشت: همه ما به این موضوع آگاه هستیم که اختلاف‌های یک مذهب واحد در داخل اهل سنت و شیعه همه در افراط گرایی خلاصه می‌شود.

وی افزود: رسول خدا (ص) فرمودند که هر کس شهادت دهد، خدایی جز خدا نیست و محمد پیامبر خداست و وارد بیت الله‌ الحرام شود و حج و عمره به جا آورد او از ماست و ما از او هستیم و این یک حدیث صریح و روشن برای همه ما است.

دبیر کل انجمن بین‌المللی جهان اسلام افزود: کل امت اسلام باید تلاش خود را برای افزایش آگاهی مسلمانان در بین صفوف خود به کار گیرند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی‌هم‌نفسی