رازهایی که عکس پروفایل شما فاش می‌کند


رازهایی که عکس پروفایل شما فاش می‌کند

تا حالا فکر کرده‌اید عکسی که برای پروفایل خود انتخاب می‌کنید تا چه حد بازگو کننده‌ شخصیت و روحیات شماست؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ امروزه گذاشتن عکس‌های لاکچری در پروفایل تلگرام، واتس آپ، اینستاگرام و سایر شبکه‌های مجازی تبدیل به یک دغدغه برای دختران و پسران جوان شده به‌طوری که برای گذاشتن عکس‌های لاکچری و جذاب در پروفایل خود به آتلیه مراجعه می‌کنند، حتی مشاهده شده افراد میلیون‌ها تومان هزینه می‌کنند تا در صفحه‌های اینستاگرام خودشان را متفاوت از آن چیزی که هستند نشان دهند.

روانشناسان می‌گویند دلیل این کار، تنوع طلبی و نیاز به دیده شدن در عصر جدید است اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است گوشی‌های هوشمند، کاربر هوشمند می‌طلبد و نبود آگاهی توسط کاربران فضای مجازی باعث ایجاد آسیب‌های گوناگونی در جامعه می‌شود.

افراد در سراسر دنیا هویت خود را با فعالیت در فضای مجازی نشان می دهند به‌طوری که ویژگی‌های صاحب هر صفحه می‌تواند بیانگر نوع شخصیت او باشد. در این میان نوع عکس پروفایل یکی از نکات قابل توجهی است که می‌تواند شخصیت کاربر را معرفی می‌کند.

امروزه داشتن عکس پروفایل برای فعالیت در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، واتس آپ و فیس بوک ضروری به نظر می رسد.

تاثیر عکس پروفایل بر مخاطب در شبکه‌های اجتماعی غیرقابل انکار است به خصوص اگر فرد در دنیای واقعی با شما آشنایی نداشته باشد و تنها از فعالیت در فضای مجازی شما را بشناسد شاید به همین علت باشد که بسیاری از افراد وقت زیادی را برای انتخاب یک عکس پروفایل مناسب صرف می کنند.

با توجه به مطالعات روانشناسی انجام شده عکس پروفایل تاثیر زیادی در برداشت و قضاوت نسبت به افراد دارد و می تواند اطلاعات زیادی از شخصیت آن ها نیز در اختیار ما بگذارد.

رازهایی که عکس پروفایلتان فاش می کند

محمدرضا اصغرپور ماسوله، عضو هیات علمی گروه اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به شناسایی هویت اشخاص از روی عکس پروفایل گفت: در شبکه‌های مجازی برای پی بردن به اسرار درونی افراد سرنخ‌هایی وجود دارد که یکی از این سرنخ‌ها عکس پروفایل در شبکه‌های اجتماعی است. تصاویری که یک فرد خودش را با آنها به دوستان مجازی‌اش معرفی می‌کند از واقعیت درونی او خبر می‌دهد.

او ادامه داد: چون عکس پروفایل یک انتخاب شخصی است بنابراین می توان از روی انتخاب های اشخاص، اولویت ها، محدویت ها و نگرش های آنها را متوجه شد.

دلیل گذاشتن عکس طبیعت در پروفایل

این جامعه شناس در پاسخ به این سوال که چرا برخی افراد فقط عکس مناظر و طبیعت را روی پروفایل خود می گذارند، گفت: افرادی که عکس گل یا قابی از طبیعت مانند دریا، جنگل، دشت و … برای پروفایل خود انتخاب می کنند، ممکن است دلایل متعددی برای اینکار داشته باشند.

او ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین دلایل این است که فرد به دلیل شرایط اجتماعی و خانوادگی نمی‌تواند عکس خودش را برای پروفایل تلگرام یا واتس آپ انتخاب کند در این صورت ساده‌ترین انتخاب برای یک عکس پروفایل زیبا، گل و طبیعت است.

اصغرپور تصریح کرد: افرادی هم هستند که محدودیت ندارند اما یا علاقه ندارند عکس‌شان را کسی ببیند یا اینکه خواهان گردش آزاد در فضای مجازی هستند. معمولا این افراد چند اکانت دارند و با آن حساب کاربری که عکس خودشان را نگذاشتند در فضای مجازی حضور فعال دارند.

چرا برخی افراد عکس پروفایل خود را در مدت کم تغییر می دهند؟

او با اشاره به افرادی که مدام عکس پروفایل خود را عوض می‌کنند، گفت: عکس یک پدیده زیباشناسی است و انسان هم دوست دارد بهترینِ خود را نشان دهد بنابراین افراد با تغییر سریع عکس پروفایل‌شان ذائقه خود را نشان می دهند.

اصغرپور تصریح کرد: البته تنوع طلبی و زود عوض کردن عکس بیشتر مربوط به جوانان و نوجوانان است چون آنها در سن و سالی قرار دارند که با تلاطم های عاطفی روبه‌رو می شوند از به اشتراک گذاشتن مسائل عاطفی خود لذت می‌برند.

عضو هیات علمی گروه اجتماعی دانشگاه فردوسی اظهار کرد: تمایزطلبی ویژگی عصر ماست و آدم‌ها مدام تلاش می‌کنند خود را متفاوت از دیگران نشان دهند که این موضوع حتی در لباس پوشیدن، انتخاب ماشین، خانه و... وجود دارد.

او افزود: دلیل دغدغه‌مندی و مهم بودن عکس پروفایل برای مردم به‌خصوص جوانان همین تمایزطلبی و علاقه به متفاوت بودن است که این مسئله مقتضی عصر مدرن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه عکس پروفایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند