73 نقطه حادثه خیز در جاده‌های زنجان پرتصادف است


73 نقطه حادثه خیز در جاده‌های زنجان پرتصادف است

زنجان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: این استان 120 نقطه حادثه خیز دارد که از این تعداد 73 نقطه پرتصادف است.

عبدالحسین علی اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به‌قرار گرفتن استان زنجان در مسیر ترانزیت مرکز به شمال غرب کشور، بخش مهمی از زیر ساخت‌های حمل‌ و نقل در شمال غرب کشور را دارد که وجود برخی از چالش‌ها، لزوم توجه ویژه به اصلاح نقاط حادثه‌خیز را دوچندان کرده است.
وی با بیان اینکه تلاش برای رفع نقاط حادثه‌خیز در استان زنجان اولویت مهم است، اظهارداشت: آزادراه زنجان - قزوین بیشترین تصادفات در جاده‌های استان را به خود اختصاص داده است که بخشی از آن مربوط به ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز است.
علی اکبری ادامه داد: بیشترین مسیر ارتباطی پرتصادف جاده‌های استان مربوط به جاده‌های زنجان - میانه، زنجان - ارمغانخانه و زنجان - خدابنده است.
وی تاکید کرد: جاده‌های بیجار - خدابنده، ابهر به خدابنده، زنجان - خرمدره - زنجان - تهم و جاده‌های فرعی روستایی نیز از جاده‌های پرتصادف در استان زنجان هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: آزادراه زنجان - تبریز نیز از نقاط حادثه‌خیز این استان است که بیشترین سوانح رانندگی در آزادراه زنجان - قزوین حدود کیلومتر ۳۰ شهر زنجان اتفاق می‌افتد.
علی اکبری، علت سوانح این مسیر را انسانی و گاه کم‌توجهی به ایمن‌سازی آنها بیان کرد.
وی ادامه داد: بر اساس نظر کارشناسان از ۹۵ کیلومتر آزادراه در حوزه استان زنجان فقط ۱۷ کیلومتر دارای روشنایی و ۱۴ کیلومتر نیز دارای جداکننده بتنی هستند که همین موضوع خود به افزایش سوانح رانندگی دامن زده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز موضوع جدیدی نبوده و از سال‌ها پیش در دستور کار قرار داشته لذا در سال ۹۶ تعداد ۱۰۵ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شد.
علی‌اکبری تاکید کرد: تاکنون ۶۹ نقطه رفع مشکل و ایمن‌سازی شده و روشنایی جاده‌ای، ایمن سازی با علائم رانندگی انجام‌گرفته و ۳۶ نقطه هم نیازمند کار اساسی است.
وی افزود: امسال ۱۱ نقطه در قالب طرح ۲ ساله که نیاز به احداث غیرهمسطح، ابنیه و تعریض مسیر دارد، ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم دارد که برای تامین این اعتبار مشکل داریم.
مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: غیر از نقاط پُرتصادف شناسایی‌شده در استان کارشناسان نقاط مستعد سوانح رانندگی را هم شناسایی کردند و در این میان نسبت به انجام این پروژه‌ها هم در سامانه اقدام می‌شود.

به گزارش ایرنا، این استان پنج هزارو ‭‭‭‭‭‭‭‭‭۸۴۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این مقدار، ‭‭‭‭‭‭‭‭‭۲۰۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬ کیلومتر آزاد راه، ‭‭‭‭‭‭‭‭‭۱۱۳‬‬‬‬‬‬‬‬‬ کیلومتر بزرگراه، ‭‭‭‭‭‭‭‭‭۳۴۲‬‬‬‬‬‬‬‬‬ کیلومتر راه اصلی و ‭‭‭‭‭‭‭‭‭۹۷۴‬‬‬‬‬‬‬‬‬ کیلومتر راه فرعی است.

۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است و علاوه بر این ۲۰ دوربین ثبت تخلف در آزادراه های زنجان - قزوین و زنجان - تبریز وجود دارد که در ۲۴ ساعت از شبانه روز تخلفات رانندگی را ثبت می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس